Grootte bedrag per fonds
TIP
Grootte bedrag per fonds
Ik ben beginnend belegger en heb een vraag?
Stel je hebt 10000 euro die je in fondsen wilt stoppen, welke verdeling maak je dan het best: 5 van 2000 euro, of 10 van 1000 euro of nog iets anders?
Of kies je best voor een vast aantal fondsen ongeacht grootte van je portefeuille?
Bedankt voor tips en opmerkingen!
Stel je hebt 10000 euro die je in fondsen wilt stoppen, welke verdeling maak je dan het best: 5 van 2000 euro, of 10 van 1000 euro of nog iets anders?
Of kies je best voor een vast aantal fondsen ongeacht grootte van je portefeuille?
Bedankt voor tips en opmerkingen!
Re: Grootte bedrag per fonds
Ik heb een andere suggestie: kies eerst de fondsen uit waarin je wil beleggen en verdeel daarna de bedragen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb een andere suggestie: Zorg eerst dat je de doelstellingen voor dit geld duidelijk hebt. Welke soort fondsen/risico wil je kopen/lopen met welk bedrag. Wil je met bijv 80% het risico zo goed mogelijk beperken en kan de rest in een achtbaan gestoken worden? Of liever al je geld in gedurfde aandelenfondsen? Ga dan kijken in welke fondsen je wilt beleggen en in welke maten. Maar let er wel op dat spreiding je risico op een groot verlies verminderd maar ook je opbrengst omdat je van alles een gemiddelde pakt.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ik doe het zo. Een volatiel fonds max.3,5% van de portefeuille. Mijn defensieve fondsen tot max.12% per fonds. Ook bij defensieve fondsen voldoende spreiden. Momenteel heb ik er zo'n 7 zoals Carmignac P, Ethna activ ET, DNCA Eurose, BGF Global allocation, Rouvier patrimoine enz.
zal eens de geciteerde fondsen van dichterbij bekijken
Mag wel wat risico in portefeuille zitten, heb nog voldoende buffer op spaar/termijnrekeningen enzo, wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik verlies wil maken!
Zou gewoon graag wat ervaring opdoen met andere spaarproducten.
Mag wel wat risico in portefeuille zitten, heb nog voldoende buffer op spaar/termijnrekeningen enzo, wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik verlies wil maken!
Zou gewoon graag wat ervaring opdoen met andere spaarproducten.
Wat je NIET moet doen bij fondsen:
- al je geld in één fonds steken;
- alles in één keer aankopen;
- de beste fondsen van vorig jaar uitkiezen;
- er wakker van liggen;
- verkopen zodra je een paar procentjes winst hebt.
- al je geld in één fonds steken;
- alles in één keer aankopen;
- de beste fondsen van vorig jaar uitkiezen;
- er wakker van liggen;
- verkopen zodra je een paar procentjes winst hebt.
Begin met een klein bedrag ( maximum 500 € ) en aantal ( maximum een 5-tal) en probeer het even uit. Je kan veel goede raad krijgen en opvolgen , maar je moet het zelf ervaren, mat vallen en opstaan. Als je dan er mee weg bent, kan je de bedragen en aantallen geleidelijk opdrijven.
Je hoeft er zelfs geen geld in te steken. Creëer een fictieve portefeuille in Morningstar met de fondsen die je interesseren en volg die een tijdje op. Wanneer je dan zeker weet dat fondsen iets voor jou zijn kun je met echt geld beginnen aankopen.
Indien je deze nog niet ontdekt zou hebben, de volgende site geeft een schat aan informatie voor een (beginnende) fondsenbelegger:
http://www.mijnkapitaal.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mijnkapitaal.be/" onclick="window.open(this.href);return false;