Grote ETF topic
TIP
Grote ETF topic
Wat voor ETF komen in jullie vizier of in welk krijgen jullie goesting. En waarom. Ik mis een algemeen topic voor ETF's dus misschien kunnen we hier uitwisselen waarin we deze maand geïnvesteerd hebben?
Al die wil!
Volgende maand komt er weer aan. Hopelijk komt er dus een goede kans voor nog wat buy&holds in de typische etf's. Maar zijn er ook toffe etf's om in te stappen die wat te bieden hebben? Laat het weten en praat erover waarom die mooi zijn! Thanks
Volgende maand komt er weer aan. Hopelijk komt er dus een goede kans voor nog wat buy&holds in de typische etf's. Maar zijn er ook toffe etf's om in te stappen die wat te bieden hebben? Laat het weten en praat erover waarom die mooi zijn! Thanks
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Re: Grote ETF topic
Marijuana etf
Robotics etf
Blockchain etf (bestaat nog niet maar komt eraan) of fintech etf
Cybersecurity etf
Clean energy etf
Recycling and waste management etf
Lithium and battery tech etf
...
Robotics etf
Blockchain etf (bestaat nog niet maar komt eraan) of fintech etf
Cybersecurity etf
Clean energy etf
Recycling and waste management etf
Lithium and battery tech etf
...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Lijken me allemaal zeer interessante etf's Tiziano. Zijn er hierbij die je zelf mooi vind? En zijn er die in ierland gedom. zijn en herbelegd zijn? Of andere die ook alsnog aantrekkelijk zijn?
Persoonlijk vind ik in deze volgorde deze interessant: cybersecurity/clean energy/battery/recycling/robo/marijuana interessant. Van die zogenaamde blockchain ken ik niks. Ik hoor er veel van maar weet er niks van. Wat nut heeft zoiets?
Wat is de ticker van die recycle & waste management ETF? Ik vind hem niet direct op google finance...
Vind deze allemaal interessant maar reserveer 5% van mijn portefeuille voor zo een dingen is een beetje speelgeld. Helaas (eigenlijk niet helaas) zit die 5% nu in bitcoin dus bezit ik hier geen enkele van.
Voor de domicielering enzovoort moet je eens zoeken ze zijn niet allemaal in Europa te krijgen wel via Bolero maar dan op de NY stock exchange bijvoorbeeld en dat gaat gepaard met hogere kosten. Blockchain is de technologie achter de cryptocurrencies.
Voor de domicielering enzovoort moet je eens zoeken ze zijn niet allemaal in Europa te krijgen wel via Bolero maar dan op de NY stock exchange bijvoorbeeld en dat gaat gepaard met hogere kosten. Blockchain is de technologie achter de cryptocurrencies.
... aah ok die blockchain zou ik voor geen geld van de wereld willen dan. Lijkt me wat virtuele slavernij. Beetje terminator end of the world stuff. Zal me wat te duur worden zo'n revolutionair ding.Tiziano schreef: ↑30 november 2017, 15:39 Vind deze allemaal interessant maar reserveer 5% van mijn portefeuille voor zo een dingen is een beetje speelgeld. Helaas (eigenlijk niet helaas) zit die 5% nu in bitcoin dus bezit ik hier geen enkele van.
In ieder geval zoek ik een aantal etf's voor degiro.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Deze etf is sinds een paar jaar geleden stopgezet; je kan er wel nog een boel over lezen maar niet meer in investeren.
De tracker EVX zit er nog het dichtste bij met een resem afvalverwerkers die ook dikwijls recycleren.
Wel relatief weinig handel dus limieten zetten...en mogelijks moeilijk weer te verkopen...
Tiziano je hebt al een paar andere etf's aangehaald. Maar ik zoek specifiek EUR/ierland ETF's omwille van de voordelen die daaraan verbonden zijn.
Kan jij of wie ook lijst enkele ETF's weergeven die ook zo gesteld zijn met lage beheerskosten?
Alvast bedankt voor jullie voorstellen.
Kan jij of wie ook lijst enkele ETF's weergeven die ook zo gesteld zijn met lage beheerskosten?
Alvast bedankt voor jullie voorstellen.
Crusty,
Ik denk dat je het in der verkeerde volgorde oppakt: Goedkoop is niet altijd goed.
Het is beter om het omgekeerd aan te pakken:
1- strategie bepalen:
De eerste vraag die je dan moet beantwoorden is: Ben je een buy&hold belegger of een actieve belegger of een speculateive belegger
2- daaruit bepalen wat je wil.
3- en dan bekijken hoe je dit goedkoop en belastingsefficient kunt realizeren.
Ik denk dat je het in der verkeerde volgorde oppakt: Goedkoop is niet altijd goed.
1- strategie bepalen:
De eerste vraag die je dan moet beantwoorden is: Ben je een buy&hold belegger of een actieve belegger of een speculateive belegger
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ja mijn strategie is buy&hold. Actief beleggen is nog niet aan mij besteed. Ik ken er eigenlijk te weinig van. Eens ik wat kennis achter de kiezen zitten heb wel.B7H4long schreef: ↑7 december 2017, 13:12 Crusty,
1- strategie bepalen:
Het gaat mij niet om goedkoopst maar kosten zo laag mogelijk. Daarom is ierland en in eigen munt blijven geen slechte keuze lijkt me. Ik wil geen rekening houden of wakker blijven van beleggen in andere munt.
semiconductor etf om in te spelen op blokchain technologie :
https://www.benzinga.com/trading-ideas/ ... h-this-etf
https://www.benzinga.com/trading-ideas/ ... h-this-etf
Ik lees hier al een tijdje mee , uit interesse.
Ik zie hier vrij veel sector etf's het revue passeren, mijn vraag is of je daar geen extra risico mee in je port brengt.
Laat me dat even verduidelijken, vroeger had je iets soortgelijk onder de fondsen, als ik er over nadenk hoeveel er daar al terug van verdwenen zijn of opgeslorpt in zogenaamde dakfondsen wegens te weinig rendabel, dat zullen er heel wat zijn.
Zelf heb ik van etf's een port van 60% world, 20% EM, 20% corp bonds. Ik meen dat ik daarmee een behoorlijk groot veld bestrijk, en ik ben op dit moment niet geneigd om daar sectoren aan toe te voegen , tot dat er op een degelijke manier bewezen is en vast staat dat een sector een voldoende meerwaarde voor me kan hebben. Laat me als voorbeeld blockchain nemen. Voor bitcoin heb je believers en non believers (niks mis mee natuurlijk) maar als bitcoin om welke reden ook een flop wordt (de hype die er nu heerst , kan bijna onmogelijk blijven bestaan denk ik) , wat gaat dat betekenen voor bv blockchain technologie ? (een stille dood , of gaat men de nodige toepassingen vinden om de sector op peil te houden?) en die vraagt stel ik me bij vele van de sectoren die hier vernoemd worden. Ooit was pharma DE heilige koe van de beurs, als ik zie wat voor klappen daar de laatste jaren uitgedeeld zijn... ok nu begint het stilaan weer wat op te leven, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel.
Ik zie hier vrij veel sector etf's het revue passeren, mijn vraag is of je daar geen extra risico mee in je port brengt.
Laat me dat even verduidelijken, vroeger had je iets soortgelijk onder de fondsen, als ik er over nadenk hoeveel er daar al terug van verdwenen zijn of opgeslorpt in zogenaamde dakfondsen wegens te weinig rendabel, dat zullen er heel wat zijn.
Zelf heb ik van etf's een port van 60% world, 20% EM, 20% corp bonds. Ik meen dat ik daarmee een behoorlijk groot veld bestrijk, en ik ben op dit moment niet geneigd om daar sectoren aan toe te voegen , tot dat er op een degelijke manier bewezen is en vast staat dat een sector een voldoende meerwaarde voor me kan hebben. Laat me als voorbeeld blockchain nemen. Voor bitcoin heb je believers en non believers (niks mis mee natuurlijk) maar als bitcoin om welke reden ook een flop wordt (de hype die er nu heerst , kan bijna onmogelijk blijven bestaan denk ik) , wat gaat dat betekenen voor bv blockchain technologie ? (een stille dood , of gaat men de nodige toepassingen vinden om de sector op peil te houden?) en die vraagt stel ik me bij vele van de sectoren die hier vernoemd worden. Ooit was pharma DE heilige koe van de beurs, als ik zie wat voor klappen daar de laatste jaren uitgedeeld zijn... ok nu begint het stilaan weer wat op te leven, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel.
Inderdaad in de sector is er geen sector die consistent beter presteerde dan het gemiddelde.
Reference: US fonds -- Periodic-Table-of-Sector-Returns
Er is blijkbaar ook geen eenduidige regel om te voorspellen welke sectoren voor de volgende periodes het gemiddelde zullen overstijgen.
Reference: US fonds -- Periodic-Table-of-Sector-Returns
Er is blijkbaar ook geen eenduidige regel om te voorspellen welke sectoren voor de volgende periodes het gemiddelde zullen overstijgen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Volgens dit artikel is er wel een sector die consistent beter presteert: http://beursig.com/2017/08/11/defensie- ... er-oorlog/