Grote som geld op rekening
TIP
Re: Grote som geld op rekening
Spruitekop is zich ook belachelijk aan het maken.
Je kunt je ook al aansluiten bij het inspectieteam van Inspector Clouseau en Inspector Gadget.
Ik ben klant bij vijf banken, en wordt ook regelmatig door hun opgebeld met voorstel om te beleggen.
Op zich niets vreemd mee als TS zegt dat dit hem ook overkomt.
TS zegt niet expliciet dat dit een gevolg is van die erfenis dat hij opgebeld wordt door banken, het zijn jullie die deze redenering verkeerdelijk interpreteren. Je leest dingen die niet gezegt of geschreven zijn.
Een dt -fout.als 19 jarige student. Jezus, en daarom zou zijn verhaal verzonnen zijn..; man man man wat een attitude. Al goe dat jij jezelf nooit betrapt hebt op schrijffouten,want die komen bij jou ook voor hoor.
En wie zegt dat " word " een dt fout is als je de " IK - vorm " gebruikt??
https://www.goedverwoord.nl/werkwoorden ... jf-je-word
En wie zegt dat de notaris hem geen info heeft gegeven over successie rechten. Omdat TS starter er niets over zegt, zou dan wederom een bewijs zijn dat zijn verhaal verzonnen/ongeloofwaardig is.
En dan nog bij nacht een post plaatsen,,, oei oei oei,
Al eens nagegaan hoeveel er in de nacht op het forum zitten verhalen te schrijven,, indien bij nacht geschreven ze allemaal verzonnen zijn
?? dan kun je spaargids beter opdoeken als dat de redenering is.
Je kunt je ook al aansluiten bij het inspectieteam van Inspector Clouseau en Inspector Gadget.
Ik ben klant bij vijf banken, en wordt ook regelmatig door hun opgebeld met voorstel om te beleggen.
Op zich niets vreemd mee als TS zegt dat dit hem ook overkomt.
TS zegt niet expliciet dat dit een gevolg is van die erfenis dat hij opgebeld wordt door banken, het zijn jullie die deze redenering verkeerdelijk interpreteren. Je leest dingen die niet gezegt of geschreven zijn.
Een dt -fout.als 19 jarige student. Jezus, en daarom zou zijn verhaal verzonnen zijn..; man man man wat een attitude. Al goe dat jij jezelf nooit betrapt hebt op schrijffouten,want die komen bij jou ook voor hoor.
https://www.goedverwoord.nl/werkwoorden ... jf-je-word
En wie zegt dat de notaris hem geen info heeft gegeven over successie rechten. Omdat TS starter er niets over zegt, zou dan wederom een bewijs zijn dat zijn verhaal verzonnen/ongeloofwaardig is.
En dan nog bij nacht een post plaatsen,,, oei oei oei,
Al eens nagegaan hoeveel er in de nacht op het forum zitten verhalen te schrijven,, indien bij nacht geschreven ze allemaal verzonnen zijn
Off Topic, maar toch even reageren:ludo schreef: ↑18 februari 2019, 01:19 ….
https://www.goedverwoord.nl/werkwoorden ... jf-je-word...
De fout staat in een andere zin; nml de 2de zin, zoals opgemerkt door Spruitekop:
"Het staat over 2 banken verdeelt."
En als men dan tóch de puntjes op de i wil plaatsen; een fout die velen hier maken is, dat ze het verschil niet kennen tussen "hun" en "hen" (laatste zin).
Maar het werd op dit forum al dikwijls gezegd: men hoeft niet foutloos te (kunnen) schrijven, als men zich maar verstaanbaar kan maken. En daar sta ik volledig achter.
Verder hoop ik dat je mij niet bij de "oelewappers" rekent, want anders werd ik verkeerd begrepen.
Ik reken je zeker niet tot de oelewappers, en ben het helemaal volledig eens dat foutloos schrijven op een forum geen vereiste is, zolang het verstaanbaar is.Nefertari schreef: ↑18 februari 2019, 11:51Off Topic, maar toch even reageren:ludo schreef: ↑18 februari 2019, 01:19 ….
https://www.goedverwoord.nl/werkwoorden ... jf-je-word...
De fout staat in een andere zin; nml de 2de zin, zoals opgemerkt door Spruitekop:
En als men dan tóch de puntjes op de i wil plaatsen; een fout die velen hier maken is, dat ze het verschil niet kennen tussen "hun" en "hen" (laatste zin).
Maar het werd op dit forum al dikwijls gezegd: men hoeft niet foutloos te (kunnen) schrijven, als men zich maar verstaanbaar kan maken. En daar sta ik volledig achter.
Verder hoop ik dat je mij niet bij de "oelewappers" rekent, want anders werd ik verkeerd begrepen.
Echter het inspectieteam van Inspector Clouseau en Inspector Gadget- intussen wel al gekend,maken er telkens een spel van om nieuwelingen onterecht aan te vallen. Iedereen is welkom op dit forum, ook met foute spellingen.
Laatst gewijzigd door ludo op 18 februari 2019, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous
Ook even reageren. Dt fouten bij jonge gasten komen heel regelmatig voor. Er wordt op school immers niet meer op gehamerd zoals vroeger. Ik zie dat ook aan mijn kinderen. Ikzelf ben redelijk allergisch voor dt fouten maar ik kan wel snappen dat een 19-jarige ze schrijft omdat mijn kinderen (22 en 19) ze ook schrijven ook al zijn ze goed opgeleid. Ik krijg er soms de kriebels van maar soit.Nefertari schreef: ↑18 februari 2019, 11:51 Off Topic, maar toch even reageren:
Ik vind het wel jammer dat T/S hier afgebrand wordt. Als je vragen hebt over het hoe en waarom, stel ze dan aan hem(of haar) in plaats van 2 pagina's cowboyverhalen uit te vinden.
anonymous schreef: ↑18 februari 2019, 12:29Ook even reageren. Dt fouten bij jonge gasten komen heel regelmatig voor. Er wordt op school immers niet meer op gehamerd zoals vroeger. Ik zie dat ook aan mijn kinderen. Ikzelf ben redelijk allergisch voor dt fouten maar ik kan wel snappen dat een 19-jarige ze schrijft omdat mijn kinderen (22 en 19) ze ook schrijven ook al zijn ze goed opgeleid. Ik krijg er soms de kriebels van maar soit.Nefertari schreef: ↑18 februari 2019, 11:51 Off Topic, maar toch even reageren:
Ik vind het wel jammer dat T/S hier afgebrand wordt. Als je vragen hebt over het hoe en waarom, stel ze dan aan hem(of haar) in plaats van 2 pagina's cowboyverhalen uit te vinden.
+1
https://www.bogleheads.org/wiki/Managing_a_windfall
https://www.etf.com/docs/IfYouCan.pdf (niet alles is even relevant bv 401K en IRA is enkel voor US beleggers maar basisprincipes zijn wel goed)
https://www.etf.com/docs/IfYouCan.pdf (niet alles is even relevant bv 401K en IRA is enkel voor US beleggers maar basisprincipes zijn wel goed)
Ooit eens lang geleden heb ik in de bankwereld vertoefd en "zoiets" meegemaakt ... jonge gast erft nogal wat geld van grootmoeder ... komt eerst wekelijks een klein bedrag in het bankkantoor afhalen ... daarna dagelijks een klein bedrag ... en nog daarna dagelijks een groot bedrag ... de suffige blik in zijn ogen zei op den duur genoeg ... tot op een bepaald moment al het geld bijna op was ... in diezelfde week zijn auto geparkeerd tegen een boom die geen plaats wou maken ... en dan mocht de bankdirecteur uitleggen aan de geschokte ouders waar al het geld van mémé naar toe was ... de ouders geloofden het niet, het waren de bankbedienden die het allemaal onderling bedisseld hadden ...
Moraal van het verhaal : hij heeft inderdaad "genoten" van de grote som ...
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
-
Jozefien1969
- Hero Member

- Contacteer:
Belgen schrijven sowieso beter dan Nederlanders! Hoe dan ook inhoudelijk vraagt een jongeman van 19 ( en of het nu waar of niet waar is...doet er niet toe ) om advies.
Stel en daar ga ik vanuit dat het zo is. Heeft die jongeman dan concreet advies gekregen? Van sommige wel..maar van de meeste niet.
Wanneer ik een zoon van 19 zou hebben ( maar die heb ik niet ) zou ik zeggen:
Open een rekening bij Binck bank en stort daar Euro 20.000 op ( effectenrekeningen tot 20.000 Euro zijn gedekt bij een evt. faillissement van desbetreffende bank of broker. )
- Let niet op mijn taalfouten en woordgebruik -
Euro 10.000 ga je beleggen in vier Belgische holdings.
Zum beispiel:
Brederode inzetten op Euro 54 ( maximaal bedrag 2.500 )
GBL inzetten op Euro 78 ( maximaal bedrag 2.500 )
GIMV inzetten op Euro 48 ( maximaal bedrag 2.500 )
Ackermans van Haren inzetten op Euro 130 ( maximaal bedrag 2.500 )
Vervolgens laat je die staan en kijk je eens af en toe hoe deze holdings het doen...je hebt nog E 10.000 over en daar kun je mee bijkopen wanneer een van bovengenoemde aandelen nog lager staat.
Verder blijf je mooi af van de rest van het geld....Laat maar staan.....je bent jong en ooit heb je het nodig om inderdaad een huis te kopen.
Wellicht was ik te concreet en had ik dit advies niet mogen geven aangezien ik zelf niet al te veel weet.
Wel, ik heb "zoiets" binnen mijn eigen gezin meegemaakt: bijna letterlijk hetzelfde; alleen is het einde anders verlopen: maar een jonge gast die uiteindelijk in de psychiatrie terecht komt is vermoedelijk nog erger om te verwerken.geebee schreef: ↑18 februari 2019, 13:39Ooit eens lang geleden heb ik in de bankwereld vertoefd en "zoiets" meegemaakt ... jonge gast erft nogal wat geld van grootmoeder ... komt eerst wekelijks een klein bedrag in het bankkantoor afhalen ... daarna dagelijks een klein bedrag ... en nog daarna dagelijks een groot bedrag ... de suffige blik in zijn ogen zei op den duur genoeg … / ...
Moraal van het verhaal : hij heeft inderdaad "genoten" van de grote som ...... jong en veel geld gaan meestal niet goed samen
![]()
Shit happens, maar er zijn genoeg andere voorbeelden van jonge mensen die op een verstandige manier van hun leven genieten, indien ze daar financieel de mogelijkheid voor krijgen.
Ikzelf had daar geen financiële mogelijkheid voor toen ik jong was: ik heb eerst hard gewerkt, zo zuinig mogelijk geleefd; hard gespaard voor tegen mijn "oude dag" … En nu wij ons als koppel eindelijk wat meer kunnen permitteren, kunnen we alleen nog maar dromen van wat we hadden willen doen toen we nog jong waren. (en dat is "mijn" moraal)
Zelf zou ik het overgrote deel van het geld investeren in vastgoed. Bevoorbeeld een éénslaapkamer appartementje. Liefst in een opkomende buurt, maar die nog betaalbaar is.
Onze oudste zoon kocht in de zomer van 2016, toen hij net één jaar werkte een éénslaapkamer appartement in Vorst. De ruime omgeving van het Wiels is momenteel vrij 'hip' bij de jongere generatie. Aankoopprijs + kosten en minimale renovatiekost (afschuren parket en opnieuw vernissen + nieuwe dampkap en wat verlichting) was 165.000 euro. Verhuurwaarde minimum 700 euro per maand.
In 2007 kochten wijzelf een klein appartementje nabij het UZ in Gent. Totale kostprijs 104.000 euro. Het werd aangeschaft met het oog op onze studerende kinderen. Het werd effectief voor hen gebruikt vanaf oktober 2009 en dit tot voor kort. Momenteel verhuurd aan 550 euro per maand. De netto opbrengst (na aftrek van alle kosten, KI, belastingen, syndic) per jaar ligt boven de 5000 euro. Huidige verkoopwaarde ligt zeker tussen de 155.000 en 165.000 euro.
Tot op heden is het appartementje sedert aankoop, nog geen week ongebruikt geweest.
Voordeel van het vastgoed, zijn de gegarandeerde inkomsten. Normaal gezien stabiel van waarde. Als betrokkene hotel 'mama' wil verlaten heeft hij onmiddellijk onderdak. Bij huidige wetgeving belastingsvrij inzake meerwaarde na acht jaar. Wenst hij binnen een aantal jaren over te gaan naar een ruimer iets, dan kan de verkoop van het eerste onroerend goed overwogen worden.
Een raadgeving bij vastgoed, ga niet over één nacht ijs. Informeer u, neem voldoende tijd om iets geschikt te vinden en koop niet onbezonnen het eerste beste. Dit is een persoonlijke mening.
Onze oudste zoon kocht in de zomer van 2016, toen hij net één jaar werkte een éénslaapkamer appartement in Vorst. De ruime omgeving van het Wiels is momenteel vrij 'hip' bij de jongere generatie. Aankoopprijs + kosten en minimale renovatiekost (afschuren parket en opnieuw vernissen + nieuwe dampkap en wat verlichting) was 165.000 euro. Verhuurwaarde minimum 700 euro per maand.
In 2007 kochten wijzelf een klein appartementje nabij het UZ in Gent. Totale kostprijs 104.000 euro. Het werd aangeschaft met het oog op onze studerende kinderen. Het werd effectief voor hen gebruikt vanaf oktober 2009 en dit tot voor kort. Momenteel verhuurd aan 550 euro per maand. De netto opbrengst (na aftrek van alle kosten, KI, belastingen, syndic) per jaar ligt boven de 5000 euro. Huidige verkoopwaarde ligt zeker tussen de 155.000 en 165.000 euro.
Tot op heden is het appartementje sedert aankoop, nog geen week ongebruikt geweest.
Voordeel van het vastgoed, zijn de gegarandeerde inkomsten. Normaal gezien stabiel van waarde. Als betrokkene hotel 'mama' wil verlaten heeft hij onmiddellijk onderdak. Bij huidige wetgeving belastingsvrij inzake meerwaarde na acht jaar. Wenst hij binnen een aantal jaren over te gaan naar een ruimer iets, dan kan de verkoop van het eerste onroerend goed overwogen worden.
Een raadgeving bij vastgoed, ga niet over één nacht ijs. Informeer u, neem voldoende tijd om iets geschikt te vinden en koop niet onbezonnen het eerste beste. Dit is een persoonlijke mening.
Gegarandeerd huurgeld? 20 jaar geleden waren huurgelden misschien redelijk gegarandeerd, maar nu? Wanbetalingen zijn een steeds groter probleem tenzij je gelukt hebt met een correcte huurder. Maar van die laatste soort zijn er toch steeds minder.
Inderdaad, ik verhuur verschillende appartementen en de dag vandaag er nog mee beginnen zou ik niet meer aanraden. Heel moeilijk om iemand te vinden, allemaal hebben ze tijdelijk werk en als je een bewijs vraagt hoor je ze niet meer. 3 jaar is tegenwoordig ook al moeilijk want de meeste koppels zijn al na 1 of 2 jaar uitelkaar en overblijvende kan de huur niet meer alleen betalen.
Wat ander ligt agnetha hierboven zegt (550 huur en minstens 5000 euro per maand netto rendement) is onrealistisch. Tenzijn je 1 of andere venootschap hebt en een creatieve boekhouder. 1 - 1.5% is veel realisisscher. Reken 1/3 voor belastigen, kadastraal inkomen, 1/3 voor onderhoud en herstelling en 1/3 winst.
Moest ik 5000 euro overhouden neto aan een huur van 550 euro dan stop ik met werken en koop ik nog een paar appartementen bij maar helaas is het veel minder rooskleurig
Wat ander ligt agnetha hierboven zegt (550 huur en minstens 5000 euro per maand netto rendement) is onrealistisch. Tenzijn je 1 of andere venootschap hebt en een creatieve boekhouder. 1 - 1.5% is veel realisisscher. Reken 1/3 voor belastigen, kadastraal inkomen, 1/3 voor onderhoud en herstelling en 1/3 winst.
Moest ik 5000 euro overhouden neto aan een huur van 550 euro dan stop ik met werken en koop ik nog een paar appartementen bij maar helaas is het veel minder rooskleurig