Grouponbon, beetje verlegen
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Grouponbon, beetje verlegen
Ik koop regelmatig een Grouponbon. Dat valt wel mee, er is altijd wel een verrassingseffect, waar kom ik uit en is hier wat te beleven?
Toch laat ik mijn tafelgenoot de bon afgeven, raar, maar ik schaam me wat en meestal heb ik de neiging om gewoon weg te gaan omdat ik denk dat ik zo een beetje op de 'shooi' ben gaan eten of gaan overnachten. Nog iemand dat gevoel?
Toch laat ik mijn tafelgenoot de bon afgeven, raar, maar ik schaam me wat en meestal heb ik de neiging om gewoon weg te gaan omdat ik denk dat ik zo een beetje op de 'shooi' ben gaan eten of gaan overnachten. Nog iemand dat gevoel?
Re: Grouponbon, beetje verlegen
En welk gevoel hebt ge als ge uw Extra Kortingskaart afgeeft in de Colruyt? Of een product koopt uit snelverkoop?
Zelfde mindset. Een voordeeltje doen waar er legaal eentje te rapen is.
Zelfde mindset. Een voordeeltje doen waar er legaal eentje te rapen is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij veel restaurants krijg je toch ook maar een aagepast menu en je drank betaal je nog zelf. Bekijk die bon eerder als een alternatief betaalmiddel en niet als een teken dat je een schooier bent!
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Gewoon het idee dat die uitbaters niet zo veel aan ons verdienen, ik heb het er moeilijk mee.
Die extra bonuskaart bij Colruyt, dat lukt beter, tot heden heb ik daar niet over nagedacht, maar nu wel
Die extra bonuskaart bij Colruyt, dat lukt beter, tot heden heb ik daar niet over nagedacht, maar nu wel
De tijd van de zaakjes is al lang voorbij.lichtjaren schreef: ↑10 september 2018, 17:35 Gewoon het idee dat die uitbaters niet zo veel aan ons verdienen, ik heb het er moeilijk mee.
Die extra bonuskaart bij Colruyt, dat lukt beter, tot heden heb ik daar niet over nagedacht, maar nu wel![]()
Wie er iets aan verdient heden = groupon en aanverwanten.
Wie kost het iets , de uitbaters.
Maar passen zich aan met wat ze aanbieden.
bvb 20 gram steak minder , dat valt niet op.
Estate Guru believer.
Moet je je niet voor schamen.
Zij zouden hun eerder moeten schamen omdat hun zaak niet draait...
Nee nee is niet waar, jullie helpen elkaar.
Zij hebben mogelijk een klant bij en jij hebt goedkoop gegeten.
Ik ga zo soms met social deal eten. Valt soms mee, soms niet...'
Toevallig nog met een vertegenwoordiger gepraat van social deal. Als een zaak het goed aanpakt kunnen ze echt wel goedkoop reclame maken.
Al zijn er die enkel op dat soort bonnen leven en dan is het gevaarlijk natuurlijk...
Zij zouden hun eerder moeten schamen omdat hun zaak niet draait...
Nee nee is niet waar, jullie helpen elkaar.
Zij hebben mogelijk een klant bij en jij hebt goedkoop gegeten.
Ik ga zo soms met social deal eten. Valt soms mee, soms niet...'
Toevallig nog met een vertegenwoordiger gepraat van social deal. Als een zaak het goed aanpakt kunnen ze echt wel goedkoop reclame maken.
Al zijn er die enkel op dat soort bonnen leven en dan is het gevaarlijk natuurlijk...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
We nemen ook altijd een aperitiefje en evt een koffie na, voelt zo wat als een compensatie. Iedereen moet zijn boterham verdienen! Gewoon het gevoel dat ik daar zit met zo een bon voelt niet echt fijn. Mijn partner heeft daar geen probleem mee, de rekening moet ik niet betalen.
Ik heb nog nooit zo'n bon geprobeerd, maar ik doe wel vaak mee met Restodays. Beetje van hetzelfde.
Gelukkig hebben wij het nooit echt overduidelijk meegemaakt, maar bij anderen is de ervaring, dat de uitbater de boel verkloot. Die vond blijkbaar ook, dat je ' profiteert'.
Idioot natuurlijk, want het is de uitbater zelf die meedeed aan het systeem.
Gelukkig hebben wij het nooit echt overduidelijk meegemaakt, maar bij anderen is de ervaring, dat de uitbater de boel verkloot. Die vond blijkbaar ook, dat je ' profiteert'.
Idioot natuurlijk, want het is de uitbater zelf die meedeed aan het systeem.
Ik heb Groupon twee keer geprobeerd en tegen de tijd dat ik dat tafeltje kon boeken, op één dag die de handelaar zelf uitkoos, was de aanbieding al niet meer geldig. De betrokken restauranthouders waren toen gestopt met de samenwerking met Groupon (voelden zich er in geluisd door de redelijk agressieve verkoopsmethoden). Ik kreeg wel telkens mijn geld terug van Groupon maar ik heb er daarna nooit meer gebruik van gemaakt, van die dienst.
Het lijkt me te ver af te liggen van 'koosjer'.
Maar eens de bon gekocht ... pfff .. waar maak je je zorgen in ? Je betaalt dat toch ... dus.. wat is het probleem ?
Het lijkt me te ver af te liggen van 'koosjer'.
Maar eens de bon gekocht ... pfff .. waar maak je je zorgen in ? Je betaalt dat toch ... dus.. wat is het probleem ?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Inderdaad, wat is het probleem!
Ik weet het niet, misschien weersta ik niet aan de verkoopstechniek van Groupon, het spreekt aan, de aanbiedingen op zich, maar dan heb je de bon..
Ik weet het niet, misschien weersta ik niet aan de verkoopstechniek van Groupon, het spreekt aan, de aanbiedingen op zich, maar dan heb je de bon..
Bij een bon voor restaurants en hotels, voel ik me ook altijd "bekocht".
Niet enkel bij groupon, maar ook bij bv bongo en consoorten.
Ik had er ooit 1 gekregen en wou een restaurant reserveren van de lijst.
Heb er verschillende afgebeld en er was telkens plaats. Tot ik vermelde dat het met een Bongo bon was en ineens was er geen plaats meer.
En zoals Platin ook aangeeft, krijg je niet hetzelfde menu als je met een bon komt, als de mensen die gewoon betalen.
Via Groupon nog te aanvaarden (daar je toch veel minder betaalt), maar via Bongo betaal je hetzelfde of meer als gewoon. Enkel gaat Bongo met de winst lopen.
Nee, voor mij geen bons.
Niet enkel bij groupon, maar ook bij bv bongo en consoorten.
Ik had er ooit 1 gekregen en wou een restaurant reserveren van de lijst.
Heb er verschillende afgebeld en er was telkens plaats. Tot ik vermelde dat het met een Bongo bon was en ineens was er geen plaats meer.
En zoals Platin ook aangeeft, krijg je niet hetzelfde menu als je met een bon komt, als de mensen die gewoon betalen.
Via Groupon nog te aanvaarden (daar je toch veel minder betaalt), maar via Bongo betaal je hetzelfde of meer als gewoon. Enkel gaat Bongo met de winst lopen.
Nee, voor mij geen bons.
-
- Newbie
Dan ga je toch gewoon eten zonder bon?lichtjaren schreef: ↑10 september 2018, 19:33 Gewoon het gevoel dat ik daar zit met zo een bon voelt niet echt fijn. Mijn partner heeft daar geen probleem mee, de rekening moet ik niet betalen.
Je gaat toch uit eten omdat je dat een goed gevoel geeft, niet andersom?
Sommige mensen kunnen het zichzelf toch wel onnodig moeilijk maken hoor.

als de uitbaters het niet ok vinden, waarom doen ze dan mee?
En doen ze mee omdat het klanten kan opleveren, dan moeten ze die klanten ook maar aanvaarden.
En doen ze mee omdat het klanten kan opleveren, dan moeten ze die klanten ook maar aanvaarden.
-
- Newbie
Vorm van marketing? Nieuw klantenbestand aanboren?
Dat is dan misschien niet de beste keuze van marketing en al zeker niet als je je nieuwe klanten anders gaat behandelen als gewone klanten. Maar een zelfstandige die zijn zaak op orde heeft moet meestal zijn toevlucht ook niet nemen tot zulke klantenwerving.
Dat is dan misschien niet de beste keuze van marketing en al zeker niet als je je nieuwe klanten anders gaat behandelen als gewone klanten. Maar een zelfstandige die zijn zaak op orde heeft moet meestal zijn toevlucht ook niet nemen tot zulke klantenwerving.