GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
TIP
Re: GVV - Gereglementeerde Vastgoedvennootschap
Dat weet ik zo nog niet. COFB geeft nu al aan dat het bod 14,5% onder de actief waarde is en dat de cashflow generatie van beide aandeelhouders groepen moet behouden blijven. Vrees dat AED zichzelf te sterk zou moeten devalueren om hieraan te voldoen. Een overname lijkt mij nu minder waarschijnlijk maar denk dat COFB eventueel wel wat ziet zitten in een samensmelting van de twee in een nieuw bedrijf. Het voordeel daarvan is dat er geen overnemer is die voor toekomstige waarde moet betalen.
Hoe zit het eigenlijk met Xior?
17/01/2025 toekenning voorkeursrechten
10/04/2025 toekenning voorkeursrechten
Dividenduitbetaling 21/05/2025
Vanwaar die voorkeursrechten en wat voor diegene die vandaag nog aandelen Xior kopen, hebben die nog recht op het dividend van 21/05?
Vanwaar die voorkeursrechten en wat voor diegene die vandaag nog aandelen Xior kopen, hebben die nog recht op het dividend van 21/05?
Neen, die hebben geen recht meer op dividend. Aandeel is reeds geknipt.karine schreef: ↑Vandaag 01:31 Hoe zit het eigenlijk met Xior?
Die voorkeurrechten bij Xior zijn de dividencoupons, zie https://corporate.xior.be/en/investors/dividend
Trouwens enkel de voorkeurrechten 17/01/2025 en 16/04/2024 worden op 21/5/2025 uitbetaald. Voor die van 10/4/2025 is er nog geen datum in 2026 vastgelegd.
Trouwens enkel de voorkeurrechten 17/01/2025 en 16/04/2024 worden op 21/5/2025 uitbetaald. Voor die van 10/4/2025 is er nog geen datum in 2026 vastgelegd.
-
- Full Member
- Contacteer:
Denk je? Als Aedifica gewoon doorzet dan is de kans toch groot dat ze dit halen? Ze mikken op een belang van +50% en er zijn geen grote referentie-aandeelhouders, behalve blackrock dat ook in het kapitaal van Aedifica zit. Hoe kan COFB dit tegenhouden? COFB liet de optie ook wel open, dus ik zie het wel gebeuren dat er alsnog een licht hogere ruilverhouding komt (1,18 of 1,2 max). Zoiets blijft voor Aedifica nog altijd beter dan een echt vijandige overname, voor de latere integratie, en het blijft een faire (zelfs lage) prijs.vortex schreef: ↑Gisteren 10:16Dat weet ik zo nog niet. COFB geeft nu al aan dat het bod 14,5% onder de actief waarde is en dat de cashflow generatie van beide aandeelhouders groepen moet behouden blijven. Vrees dat AED zichzelf te sterk zou moeten devalueren om hieraan te voldoen. Een overname lijkt mij nu minder waarschijnlijk maar denk dat COFB eventueel wel wat ziet zitten in een samensmelting van de twee in een nieuw bedrijf. Het voordeel daarvan is dat er geen overnemer is die voor toekomstige waarde moet betalen.