Haalbaar
TIP
Haalbaar
Hallo,
Eventjes onze situatie schetsen.
Ik verdien maandelijks +/- 1600€, mijn vriend +/- 1800, maar hij werkt ook nog in bijberoep, dus dit kan sommige maanden meer zijn.
We hebben besloten om 55.000€ in een woonlening te stoppen, dan hebben we nog 30.000€ als reserve.
We hebben een woning gezien die ons aanspreekt, deze kost 379.900€. Klein beschrijf mogelijk.
Het zou onze eerste woning zijn. Lening over 25 jaar, rente van 1,8%
Is deze prijs voor ons wat te hoog gegrepen?
Dankje voor jullie reacties,
Julie
Eventjes onze situatie schetsen.
Ik verdien maandelijks +/- 1600€, mijn vriend +/- 1800, maar hij werkt ook nog in bijberoep, dus dit kan sommige maanden meer zijn.
We hebben besloten om 55.000€ in een woonlening te stoppen, dan hebben we nog 30.000€ als reserve.
We hebben een woning gezien die ons aanspreekt, deze kost 379.900€. Klein beschrijf mogelijk.
Het zou onze eerste woning zijn. Lening over 25 jaar, rente van 1,8%
Is deze prijs voor ons wat te hoog gegrepen?
Dankje voor jullie reacties,
Julie
Re: Haalbaar
Dwz dat je +\- 350000€ gaat lenen? Dan geef je per maand ongeveer 1450€ uit aan de lening...Lijkt me sterk moest je daar een lening voor krijgen en zou het zelf niet overwegen. Maar wie ben ik hè.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Klein beschrijf bij 380k? Of is het 280k?
Jullie zouden dan rond de 2000 euro overhouden om van te leven. Dat moet ruimschoots volstaan maar dan mag er wel geen inkomen wegvallen natuurlijk.
Jullie zouden dan rond de 2000 euro overhouden om van te leven. Dat moet ruimschoots volstaan maar dan mag er wel geen inkomen wegvallen natuurlijk.
Onze inkomens zijn hoger en ik zou nooit zulk een hoge lening overwegen.
Als 1 van de twee langdurig ziek wordt/werkloos, zit je met enorme problemen.
Als 1 van de twee langdurig ziek wordt/werkloos, zit je met enorme problemen.
Dat lijkt me perfect haalbaar.
Je houdt zonder extra inkomsten van je man nog 2000 euro/maand over.
Daarnaast start je met een reserve van 30000 euro. Vind ik persoonlijk zelfs redelijk hoog.
Enige wat me wel verbaasd is het feit dat je klein beschrijf zou kunnen krijgen voor een woning van 380k.
Lijkt me eerder onwaarschijnlijk. Ik zou zeker eens nakijken of eventuele verbouwingen werden aangegeven bij kadaster, zou namelijk goed mogelijk zijn dat je herziening krijgt waardoor je ineens 5% extra registratiekosten mag ophoesten.
Je houdt zonder extra inkomsten van je man nog 2000 euro/maand over.
Daarnaast start je met een reserve van 30000 euro. Vind ik persoonlijk zelfs redelijk hoog.
Enige wat me wel verbaasd is het feit dat je klein beschrijf zou kunnen krijgen voor een woning van 380k.
Lijkt me eerder onwaarschijnlijk. Ik zou zeker eens nakijken of eventuele verbouwingen werden aangegeven bij kadaster, zou namelijk goed mogelijk zijn dat je herziening krijgt waardoor je ineens 5% extra registratiekosten mag ophoesten.
Mij lijkt dat op zich ook haalbaar, maar je zal wel erg goed op je uitgaven moeten letten me dunkt. Aanraden zou ik het dus niet doen.
Tip: neem eens een kijkje op http://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-wone ... orgd-wonen . Als je in aanmerking komt is het gratis en kan maar van pas komen moest je het ooit nodig hebben.
Tip: neem eens een kijkje op http://www.vlaanderen.be/nl/bouwen-wone ... orgd-wonen . Als je in aanmerking komt is het gratis en kan maar van pas komen moest je het ooit nodig hebben.
Ons inkomen ligt een pak hoger en eerlijk, ik zou er nooit aan beginnen om zo'n hoog bedrag te moeten afbetalen maandelijks. Je hebt 2000 euro per maand over maar leg ook eens je andere vaste kosten naast elkaar die je maandelijks moet betalen. Vergeet niet dat je voor 25 jaar aan een stuk dergelijk hoog bedrag moet ophoesten.
Wat als je auto het begeeft en je plots 20 of 30000 euro moet uitgeven voor een nieuwe ? Wat als er andere onvoorziene kosten zijn. Wat als er kinderen komen, die kosten ook een pak geld.
Wat als je auto het begeeft en je plots 20 of 30000 euro moet uitgeven voor een nieuwe ? Wat als er andere onvoorziene kosten zijn. Wat als er kinderen komen, die kosten ook een pak geld.
Ik vind dat toch ook niet weinig.
Wij verdienen samen €1000 per maand meer, maar betalen minder af dan jij zou doen in dit voorstel.
Er kan namelijk nog zoveel op je afkomen...
Wij verdienen samen €1000 per maand meer, maar betalen minder af dan jij zou doen in dit voorstel.
Er kan namelijk nog zoveel op je afkomen...
-
- VIP member
- Contacteer:
Dan koop je een tweedehandse wagen. Ik ben momenteel alleenstaande en ik houd ook maar 1000 euro per maand over hoor. Hiervan zet ik 125 euro opzij voor de nutsvoorzieningen en 125 euro voor de wagen. Ik kan ook maar gemiddeld 200 euro per maand sparen dus bij een onverwachte uitgave heb ik problemen.anonymous schreef:Ons inkomen ligt een pak hoger en eerlijk, ik zou er nooit aan beginnen om zo'n hoog bedrag te moeten afbetalen maandelijks. Je hebt 2000 euro per maand over maar leg ook eens je andere vaste kosten naast elkaar die je maandelijks moet betalen. Vergeet niet dat je voor 25 jaar aan een stuk dergelijk hoog bedrag moet ophoesten.
Het voordeel is wel dat de lening volledig 'op mijn hoofd' staat, dus als ik ooit een vriendin heb, komt haar loon integraal bij het besteedbaar inkomen

-
- Full Member
- Contacteer:
Haalbaar! Maar sluit verzekering gewaarborgd wonen af.