Hallucinant interview CEO ING België
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Hallucinant interview CEO ING België
Ik ben klant bij ING.
Ze hebben het beste, snelste betalingsverkeer zonder meerprijs en daar zijn ze voor mijn part goedkoop in.
Voor mijn rekening betaal ik per jaar 0 cent want ik maak geen gebruik van hun opties.
De CEO in kwestie is wat verwaand, verdedigt wat imho moeilijk te verdedigen is, voor mijn part is hij een beetje de rotte appel in de korf daar. Maar voor die ene rotte appel ga ik er toch niet weg.
Laat ze maar proberen er uit te halen wat er in zit. Ik doe dat ook.
Als ik een ouderling was en ik was afhankelijk van hun papieren overschrijvingen aan megakost, dan was ik er gisteren al weg.
Die roze formuliertjes heb ik al jaren niet meer gebruikt.
Ouderlingen die geen internet thuis hebben of geen smartphone of FB ? Man... Die zijn er met bossen.
Zelf heb ik geen FB, ik wil er ook geen hebben maar toch proberen bepaalde bedrijven me dat door de strot te rammen. Voor mij is dat op zich een reden om de klandizie te stoppen.
Als de oudjes met hun roze formuliertjes er ook zo over denken : er is concurrentie genoeg.
ING zal zijn eerste klant niet verloren zijn door al de veranderingen die het doorvoert. Het zal ook zijn laatste euro er niet door gewonnen hebben.
Zij doen wat ze zelf willen. Ik ook.
Ze hebben het beste, snelste betalingsverkeer zonder meerprijs en daar zijn ze voor mijn part goedkoop in.
Voor mijn rekening betaal ik per jaar 0 cent want ik maak geen gebruik van hun opties.
De CEO in kwestie is wat verwaand, verdedigt wat imho moeilijk te verdedigen is, voor mijn part is hij een beetje de rotte appel in de korf daar. Maar voor die ene rotte appel ga ik er toch niet weg.
Laat ze maar proberen er uit te halen wat er in zit. Ik doe dat ook.
Als ik een ouderling was en ik was afhankelijk van hun papieren overschrijvingen aan megakost, dan was ik er gisteren al weg.
Die roze formuliertjes heb ik al jaren niet meer gebruikt.
Ouderlingen die geen internet thuis hebben of geen smartphone of FB ? Man... Die zijn er met bossen.
Zelf heb ik geen FB, ik wil er ook geen hebben maar toch proberen bepaalde bedrijven me dat door de strot te rammen. Voor mij is dat op zich een reden om de klandizie te stoppen.
Als de oudjes met hun roze formuliertjes er ook zo over denken : er is concurrentie genoeg.
ING zal zijn eerste klant niet verloren zijn door al de veranderingen die het doorvoert. Het zal ook zijn laatste euro er niet door gewonnen hebben.
Zij doen wat ze zelf willen. Ik ook.
Re: Hallucinant interview CEO ING België
Het is een feit dat ING een commercieel bedrijf is en ook dat ING wordt gestuurd vanuit Nederland dat Belgie als een kolonie beschouwd. Dat kost geld.
Wat betreft oudere mensen die maar moeten meegaan met de tijd en zich maar niet moeten laten foppen op internet stel ik mij de vraag of deze mensen niet aangepast zijn aan de maatschappij of de maatschappij niet aan hen. Ik kies voor het laatste. Onze kruidenier met zijn superetje is ook een commercieel bedrijf maar wel aangenamer dan ING.
ING zit ook met een vervelende kostenstruktuur. Veel inwendige regels en proceduren en gescheiden diensten zodat de boel moeilijk vooruitgaat. Misschien een beetje zoals CGK, veel kaderleden.
Die gast is gewoon een klootzak meer niet. Empatisch vermogen 0.
Wat betreft oudere mensen die maar moeten meegaan met de tijd en zich maar niet moeten laten foppen op internet stel ik mij de vraag of deze mensen niet aangepast zijn aan de maatschappij of de maatschappij niet aan hen. Ik kies voor het laatste. Onze kruidenier met zijn superetje is ook een commercieel bedrijf maar wel aangenamer dan ING.
ING zit ook met een vervelende kostenstruktuur. Veel inwendige regels en proceduren en gescheiden diensten zodat de boel moeilijk vooruitgaat. Misschien een beetje zoals CGK, veel kaderleden.
Die gast is gewoon een klootzak meer niet. Empatisch vermogen 0.
Re: Hallucinant interview CEO ING België
Waarom kunnen (willen?) banken wél gratis zichtrekeningen aanbieden voor jongeren tot 26 à 30 jaar en niet voor ouderen vanaf 65 à 70 jaar? Dat zou hen heel wat sympathieker maken!
(Met "gratis" zichtrekening, bedoel ik ook gratis doordeweekse verrichtingen inbegrepen)
(Met "gratis" zichtrekening, bedoel ik ook gratis doordeweekse verrichtingen inbegrepen)
Re: Hallucinant interview CEO ING België
Zeg maar "willen". Zou jij als ondernemer tevreden zijn met minder inkomsten als je door alsmaar meer te vragen aan je klanten je inkomen ziet groeien.Nefertari schreef: ↑8 februari 2020, 11:12 Waarom kunnen (willen?) banken wél gratis zichtrekeningen aanbieden voor jongeren tot 26 à 30 jaar en niet voor ouderen vanaf 65 à 70 jaar? Dat zou hen heel wat sympathieker maken!
(Met "gratis" zichtrekening, bedoel ik ook gratis doordeweekse verrichtingen inbegrepen)
Want ze weten perfect dat de massa eens zal zeggen "verdomme" en verder braafjes betalen.
De gemiddelde Belg zit niet alleen met een baksteen in zijn maag, er past ook nog een grootbank in.
Re: Hallucinant interview CEO ING België
Ben eens benieuwd als een een hoogbejaarde bv één miljoen in aandelenfondsen bij een bank heeft , staan en die dreigt om naar een andere bank te gaan als hij voor zijn overschrijvingen een pak geld moet betalen.
Als er honderd mensen dat zo doen, dan zal de bank wel bijdraaien ( althans voor die miljonairs )
Als er honderd mensen dat zo doen, dan zal de bank wel bijdraaien ( althans voor die miljonairs )
Re: Hallucinant interview CEO ING België
Ze hebben wel het lef om deze mensen op te bellen om ze te waarschuwen dat ze te veel geld op hun rekening hebben staan en aandringen om een afspraak te maken voor mogelijke alternatieven.
En dan dezelfde persoon een paar weken voordien wel vriendelijk maar resoluut vragen om geen geld meer in het kantoor af te halen maar te pinnen uit de automaten. Dit overkwam de vriend van mijn moeder. Zij heeft hem nu leren pinnen. Ik wil gerust melden dat het hier de KBC betreft. Gewoon triestig die grootbanken.
En dan dezelfde persoon een paar weken voordien wel vriendelijk maar resoluut vragen om geen geld meer in het kantoor af te halen maar te pinnen uit de automaten. Dit overkwam de vriend van mijn moeder. Zij heeft hem nu leren pinnen. Ik wil gerust melden dat het hier de KBC betreft. Gewoon triestig die grootbanken.
Re: Hallucinant interview CEO ING België
Wie veel geld bij een bank staan heeft komt al eens in de groep van geprivilgeerde klanten en die krijgen eigen kortingen en tarieven.
De kip of het ei... De banken zeggen dat de klanten meer en meer online alles doen en dat dat grote gevolgen heeft voor het personeelsbeleid van de bank. Maar wie heeft die mensen zo ver gebracht natuurlijk..
De bank.. en de bediende die de poten van onder zijn eigen stoel zaagt en in ruil voor incentives de mensen aanport om toch maar alles op de nieuwe manier te doen : aan de automaat of thuis.
In mijn KBC kantoor wist men mij te vertellen dat tijdens het autosalon ooit het aanvragen van autoleningen booming business was. Nu gebeurt alles online.
Zelfs woningleningen worden voor een groot deel online aangevraagd.
Re: Hallucinant interview CEO ING België
De échte sukkelaars hebben wel een dure smartphone net omdat het sukkelaars zijn en geen besef hebben van omgaan met geld ... los daarvan ben ik - net 50 geworden - meer dan mee met de wereld van de informatica maar ik weiger pertinent gebruik te maken van gsm/smartphone ... maar ik merk ook alsmaar meer dat de niet-gebruikers het leven zuur gemaakt worden als je er geen bezit ... ik hou echter vol, tegendraads als ik ben

Re: Hallucinant interview CEO ING België
Ik ken wél een aantal "sukkelaars" die geen smartphone (noch pc) hebben omdat ze er niet mee kunnen omgaan.
En dat zijn géén "ouderen", maar mensen die niet het geluk hadden om met een gezond stel hersens geboren te zijn.
En dat zijn géén "ouderen", maar mensen die niet het geluk hadden om met een gezond stel hersens geboren te zijn.
Re: Hallucinant interview CEO ING België
Je hoeft geen bureau job te hebben om met een computer overweg te kunnen hé. Ik kan mis zijn maar 20 jaar geleden had het grootste deel van de actieve bevolking reeds een PC in huis, in elk geval iedereen op mijn werk, ook de 50 plussers destijds. Ik ben nu 50 plusser en voel mij nog niet te oud om de technologische evolutie te volgen, als ik gezond 70 mag worden zal ik nog in staat zijn bankverrichtingen te doen met wat voor systeem ook tegen dan gangbaar.PinkPanther1970 schreef: ↑7 februari 2020, 20:03Ja, want het algemeen geweten dat iedereen een bureaujob doet en dagelijks met de computer werkt..
Ken voldoende zeventigers die nog nooit een computer of smartphone aangeraakt hebben.
Sommigen hebben zelfs nog nooit een bankkaart gebruikt.
Dat er 70 plussers zijn die niet met een PC overweg kunnen of nog nooit een bankkaart gebruikt hebben zal best zo zijn. Of een bank daarom tot in de eeuwigheid gratis papieren overschrijvingen moet verwerken is nog wat anders, alle begrip dat ze daar vanaf willen en het ontmoedigen maar zoals gezegd is €9 of meer buiten proportie.
Re: Hallucinant interview CEO ING België
Commercieel gezien klopt het plaatjeNefertari schreef: ↑8 februari 2020, 11:12 Waarom kunnen (willen?) banken wél gratis zichtrekeningen aanbieden voor jongeren tot 26 à 30 jaar en niet voor ouderen vanaf 65 à 70 jaar? Dat zou hen heel wat sympathieker maken!
(Met "gratis" zichtrekening, bedoel ik ook gratis doordeweekse verrichtingen inbegrepen)
Gratis maken van een rekening voor jongeren is kwestie van ze te lokken naar de bank en vervolgens nog 50-60 jaar te betalen.
Gratis maken van een rekening voor en 70+, daarintegen is alleen maar verlies.
Re: Hallucinant interview CEO ING België
Als oudere blijf je sowieso beter weg bij ing. Je erfgenamen gaan je dankbaar zijn.vortex schreef: ↑8 februari 2020, 15:43Dat er 70 plussers zijn die niet met een PC overweg kunnen of nog nooit een bankkaart gebruikt hebben zal best zo zijn. Of een bank daarom tot in de eeuwigheid gratis papieren overschrijvingen moet verwerken is nog wat anders, alle begrip dat ze daar vanaf willen en het ontmoedigen maar zoals gezegd is €9 of meer buiten proportie.
Bij een overlijden rekenen ze 151,25 euro kosten aan, en dan zijn ze zelfs nog niet in staat om de waarde van de effectenrekening door te geven vo'o'r de aangifte van de nalatenschap moet ingediend zijn. Da's meer dan 4 maanden na het overlijden ...
Hoeveel banken rekenen trouwens bewaarkosten aan voor hun eigen fondsen ? Buiten ing dan...
Re: Hallucinant interview CEO ING België
Iedereen heeft hier maar weer zijn mening over dieven van banken.
Maar hoeveel van die jonge gebruikers hier op forum geen domiciels willen.
Bij ons gaat alles via domiciel , en zo zelf maar per jaar maar een paar manule overschrijvingen te doen.
Gewoonlijk labo of andere ziekte kosten.
Zou daar niet het echte probleem aanwezig zijn , het kan automatisch , maar betrouwen het niet.
Het in de hand houden noemen ze budget beheer.
Maar of de huidige jongere generatie dit aankan ??
Maar hoeveel van die jonge gebruikers hier op forum geen domiciels willen.
Bij ons gaat alles via domiciel , en zo zelf maar per jaar maar een paar manule overschrijvingen te doen.
Gewoonlijk labo of andere ziekte kosten.
Zou daar niet het echte probleem aanwezig zijn , het kan automatisch , maar betrouwen het niet.
Het in de hand houden noemen ze budget beheer.
Maar of de huidige jongere generatie dit aankan ??
Estate Guru believer.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 22 mei 2016
- Contacteer:
Re: Hallucinant interview CEO ING België
Ik behoor binnenkort ook tot die groep, maar net als jij ben ik opgegroeid met computers.
Laat dat nu net het verschil zijn, de ouderen van nu waren onze leeftijd toen het computergebruik gemeengoed werd en op dat moment waren ze al te oud om daarin mee te stappen.
Moest er nu een nieuwe technologie ontwikkeld worden, zouden wij het ook veel moeilijker hebben om erin mee te stappen en zullen ze binnen 20-30 jaar hetzelfde over ons zeggen als wat jij nu zegt.