Hansen transmissions
TIP
Hansen transmissions
Hallo,
Ik zit met een vraag, ik had aandelen van Hansen transmissions.
Er werd een openbaar aanbod gedaan tot tweemaal toe waar ik niet op ingegaan ben, maar toch zijn mijn aandelen verkocht.
Ik contacteerde mijn bank, maar die zeiden gewoon dat dit volgens de meerderheid van Belgisch recht gegaan is.
Kan dit zomaar dat aandelen verkocht worden zonder akkoord?
Waar kan ik ergens meer uitleg verkrijgen, en/of is het mogelijk om verdere stappen te ondernemen?
Alvast bedankt voor de hulp.
Groeten, Bots.
Ik zit met een vraag, ik had aandelen van Hansen transmissions.
Er werd een openbaar aanbod gedaan tot tweemaal toe waar ik niet op ingegaan ben, maar toch zijn mijn aandelen verkocht.
Ik contacteerde mijn bank, maar die zeiden gewoon dat dit volgens de meerderheid van Belgisch recht gegaan is.
Kan dit zomaar dat aandelen verkocht worden zonder akkoord?
Waar kan ik ergens meer uitleg verkrijgen, en/of is het mogelijk om verdere stappen te ondernemen?
Alvast bedankt voor de hulp.
Groeten, Bots.
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Hansen transmissions
De overnemer heeft uiteindelijk meer dan 95% van Hansen in handen gekregen. Onder Belgisch recht kunnen ze dan door een "squeeze out" van rechtswege eigenaar worden van de volledige 100% van de aandelen, ook al zijn er dus nog aandeelhouders die hun stukken niet op het bod ingebracht hebben. De overnemer moet dan een overeenkomstig bedrag aan cash bij de "Deposito- en Consignatiekas" storten dewelke dit geld gedurende jaren ter beschikking houdt in geval dat er toch nog aandelen boven komen.
Dus ook al heb je zelf dan je stukken niet op het bod ingebracht, overnemer ZF was in dit geval dus toch al van rechtswege de eigenaar van jouw stukken. Ze zelf willen bijhouden lijkt me ook zinloos: de beursnotering wordt geschrapt, en je kan er nooit of te nimmer meer voor krijgen dan de prijs van het bod.
Dus ook al heb je zelf dan je stukken niet op het bod ingebracht, overnemer ZF was in dit geval dus toch al van rechtswege de eigenaar van jouw stukken. Ze zelf willen bijhouden lijkt me ook zinloos: de beursnotering wordt geschrapt, en je kan er nooit of te nimmer meer voor krijgen dan de prijs van het bod.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hallo disterminator,
Bedankt voor je uitleg,
maar ik blijf het straf vinden dat ze mijn aandelen van mijn effectenrekening kunnen halen en het overeenkomstig bedrag op mijn rekening plaatsen zonder mijn weten of akkoord?
Is hier op één of andere weg nog iets meer van te recupereren of moet men gewoon het verlies accepteren?
En als ik het goed begrijp dient deze "Deposito- en Consignatiekas" dus enkel voor de aandeelhouders waar de aandelen nog niet zijn omgezet in geld op de rekening?
Groeten, Bots.
Bedankt voor je uitleg,
maar ik blijf het straf vinden dat ze mijn aandelen van mijn effectenrekening kunnen halen en het overeenkomstig bedrag op mijn rekening plaatsen zonder mijn weten of akkoord?
Is hier op één of andere weg nog iets meer van te recupereren of moet men gewoon het verlies accepteren?
En als ik het goed begrijp dient deze "Deposito- en Consignatiekas" dus enkel voor de aandeelhouders waar de aandelen nog niet zijn omgezet in geld op de rekening?
Groeten, Bots.
Zo zit de belgische wetgeving nu eenmaal in elkaar.
Ik dacht dat ze zelfs vanaf 90% je akkoord niet meer nodig hebben, en het geld 30 jaar ter beschikking houden bij de Depostitokas
Ik dacht dat ze zelfs vanaf 90% je akkoord niet meer nodig hebben, en het geld 30 jaar ter beschikking houden bij de Depostitokas
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Ik weet eerlijk gezegd ook niet of men zomaar de effecten van jouw rekening mocht halen in kader van het uitrookbod, maar in de praktijk maakt het echt geen verschil, of toch zeker niet in jouw nadeel: je hebt je geld gewoon sneller op je rekening. En nogmaals, de overnemer was toch al van rechtswege eigenaar van deze aandelen: http://depositokas.be/Vennootschappen/V ... uitkoopbod" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallo,
Nogmaals allen bedankt voor de nodige uitleg.
Groeten, Bots.
Nogmaals allen bedankt voor de nodige uitleg.
Groeten, Bots.