Heeft een goede zichtrekenijng zin ??
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Heeft een goede zichtrekenijng zin ??
Ik heb al jaren een golden rek bij Argenta waar mijn loon op wordt gestort.
Wanneer mijn loon gestort wordt zet ik direct geld over naar de e-spaar zodat er een 500 euro beschikbaar blijft.
Probleem is dat je op die golden een schandalige 0,10% interest krijgt.
NU heb ik ook nog een zicht rek bij Rabobank en zie dat ik daar 1% krijg.
Nu is mijn vraag zou het de moeite zijn van die golden niet meer te gebruiken en alles via de Rabo zichtrekening te doen of is dit maar een peuleschil ??
Wanneer mijn loon gestort wordt zet ik direct geld over naar de e-spaar zodat er een 500 euro beschikbaar blijft.
Nu is mijn vraag zou het de moeite zijn van die golden niet meer te gebruiken en alles via de Rabo zichtrekening te doen of is dit maar een peuleschil ??
Re: Heeft een goede zichtrekenijng zin ??
Als je geen cash geld afhaalt van je goldenrekening in het argentakantoor kan je mijn inziens het evengoed op de raborekening plaatsen.
Massa's zal het niet opbrengen maar alle kleintjes maken één groot
Massa's zal het niet opbrengen maar alle kleintjes maken één groot
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je kan beter het geld rechtstreeks op je spaarrekening laten lopen en dan elke maand wat je nodig hebt op je zichtrekening storten.ann01 schreef: Ik heb al jaren een golden rek bij Argenta waar mijn loon op wordt gestort.
Het is perfect mogelijk en is hier nog eens ter sprake gekomen.
Bij een Rabobank.be zichtrekening kan je geen bancontactkaart of kredietkaart koppelen. Je kan ook er ook geen domiciliatieopdrachten op gebruiken.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
1% op 500 EUR is na een jaar 5 EUR intrest 

Heeft blijkbaar weinig zin dus, gewoon maar laten zoals het is.
Wel zielig dat ze nog geen procentje kunnen geven.
Wel zielig dat ze nog geen procentje kunnen geven.
En daar mag je dan ook nog eens roerende voorheffing van aftrekken.ted schreef: 1% op 500 EUR is na een jaar 5 EUR intrest
Bij een zichtrekening telt voor mij toch eerder de kwaliteit dan het rendement hoor.
Je moet ook rekening houden met de kosten.
De verschillen hierin lopen veel meer op dan een rekening met 1%, 0,10% of zelfs 0%.
En het gebruiksgemak speelt ook een grote rol, zijn alle soorten verichtingen mogelijk, beschik je over kaarten en hoe zit het met de openings uren van je kantoor, vaak moet je daar niet meer langs maar ze moeten toch oppen zijn op monenten dat het voor mij past.
De verschillen hierin lopen veel meer op dan een rekening met 1%, 0,10% of zelfs 0%.
En het gebruiksgemak speelt ook een grote rol, zijn alle soorten verichtingen mogelijk, beschik je over kaarten en hoe zit het met de openings uren van je kantoor, vaak moet je daar niet meer langs maar ze moeten toch oppen zijn op monenten dat het voor mij past.
Dit topic wordt verplaatst naar "Zichtrekeningen". Daar past het beter 

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ja, en is voor mij ook afgesloten.
Ik weet genoeg.
Ik weet genoeg.
Voor een zichtrekening is de intrest in mijn ogen ook niet echt belangrijk. De kosten, ( geen bij Argenta ) de service ( alle kaarten en verrichten gratis ter beschikking ), het kantoor ( verschillende dagen laat open ) spelen een veel belangrijkere rol als je zo slim bent om zo weinig mogelijk op de zichtrekening te plaatsen.geengeld schreef: Je moet ook rekening houden met de kosten.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co