Heeft Rabobank de rente op termijnrekening 10 jaar verlaagt ?
TIP
Heeft Rabobank de rente op termijnrekening 10 jaar verlaagt ?
Hoi allemaal
Op 15 Juni, Rabobank heeft de rente op termijnrekening 10 jaar verhoogt aan 5.15% brutto (4,38 % netto).
Vandaag op de Rabobank website, de rente is van 5.10 brutto (4.34 netto) voor minder dan 100.000 euro, en 5.12 % brutto (4.35 netto) voor meer dan 100.000 euros.
Wat is het gebeurt ?
Sorry voor de Vlaams, ik ben franstaalig.
Op 15 Juni, Rabobank heeft de rente op termijnrekening 10 jaar verhoogt aan 5.15% brutto (4,38 % netto).
Vandaag op de Rabobank website, de rente is van 5.10 brutto (4.34 netto) voor minder dan 100.000 euro, en 5.12 % brutto (4.35 netto) voor meer dan 100.000 euros.
Wat is het gebeurt ?
Re: Heeft Rabobank de rente op termijnrekening 10 jaar verlaagt ?
Een verlaging, dat is er nu al gebeurd.fiascofisc schreef: Hoi allemaal
Wat is het gebeurt ?
Rabobank.be past zijn rentes heel vlug aan.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dank U
Zeer vlug, ja ... 2 dagen !!
Zeer vlug, ja ... 2 dagen !!

Kan zijn dat ze dit met voorbedachte rade doen. Volgende keer als ze een tijdelijke verhoging doen zullen velen niet langer twijfelen maar direct intekenen om er toch maar niet naast te grijpen.
Geld verdienen doe je door te werken.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Das beetje overdreven snel, die aanpassing. Als iemand op dat aanbod wil ingaan en via een andere bank snel wat geld wil doorsluizen naar rabo, dan komt ge ook weer ferm op tijd...
Ik vind dat niet normaal een rente verlagen in 2 dagen... Wat zoekt Rabobank ? nieuwe klanten ? 'Tis geen goed weg zo te doen.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Heb een tijd geleden ook rabobank in gedachten gehad om in te tekenen, maar ik heb hier teveel negatieve reacties gelezen over hun rentepolitiek en heb die bank dan maar uit mijn hoofd gelaten.
rabobank past de rentes van de termijnrekeningen bijna dagelijks aan en zeg zoals het is, het is maar een minieme aanpassing naar beneden, maar morgen kan het evengoed een minieme aanpassing naar boven zijn, zo gaat dat nu eenmaal ...fiascofisc schreef: Ik vind dat niet normaal een rente verlagen in 2 dagen... Wat zoekt Rabobank ? nieuwe klanten ? 'Tis geen goed weg zo te doen.
ze geven momenteel wel bij de besten op de termijnrekeningen op lange termijn. Ik denk dat bijna elke bank tegenwoordig 2 +0,5 geeft op de spaarrekening. Rabobank behoort inderdaad niet meer tot de top van de rentes, maar dat is naar mijn mening voornamelijk omdat er vele banken zijn die in financiële moeilijkheden zitten en hogere rentes geven in de hoop meer spaargeld aan te trekken.relativity schreef: Heb een tijd geleden ook rabobank in gedachten gehad om in te tekenen, maar ik heb hier teveel negatieve reacties gelezen over hun rentepolitiek en heb die bank dan maar uit mijn hoofd gelaten.
Ik vind de rentepolitiek van rabobank heel correct.
Rabobank volgt nauwgezet de OLO-10 jaar. Je kan die zelf ook opvolgen via Tijd.be onder koersen. Dan merk je dat de bijna dagelijkse aanpassingen van de termijnrentes bij Rabobank die OLO telkens navolgen, vandaar die schommelingen....Maarten schreef: .
Ik vind de rentepolitiek van rabobank heel correct.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
De renteschommelingen kunnen misschien wel correct zijn, maar als het gaat om klanten te lokken als er een goei aanbod is, kan je het wel vergeten.
Bij de andere spelers op de markt krijg je tenminste de tijd om te gaan intekenen, ook al ben je nog geen klant.
En een extra klant is in dit geval een win-win situatie, zowel voor de bank, als voor de spaarder die graag wat extra rente ziet.
Bij de andere spelers op de markt krijg je tenminste de tijd om te gaan intekenen, ook al ben je nog geen klant.
En een extra klant is in dit geval een win-win situatie, zowel voor de bank, als voor de spaarder die graag wat extra rente ziet.
man man man. Zo moeilijk doen over zo'n kleine schommeling, 0,04 %.
Op een belegging van 10.000,00 euro is dit een verschil van 4,00 euro.
Het blijft nog steeds de mooiste termijnrekening op dit moment.
Misschien dat ze op deze manier de draad van vroeger terug kunnen oppakken.
Op de gewone spaarboek kan het verschil niet meer gemaakt worden.
Dan maar via de termijnrekeningen.
Het blijft nog steeds de mooiste termijnrekening op dit moment.
Misschien dat ze op deze manier de draad van vroeger terug kunnen oppakken.
Op de gewone spaarboek kan het verschil niet meer gemaakt worden.
Dan maar via de termijnrekeningen.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Ach ja, we moeten toch over iets kunnen lullen he.man man man. Zo moeilijk doen over zo'n kleine schommeling, 0,04 %.

Het gaat mij niet over die 4€ hoor, wel dat ze iets minder snel hun rentevoeten mogen laten schommelen...

De renteschommeling is inderdaad aan de vlugge kant.
Maar met een beetje geluk, misschien wel wat naïviteit bij mij, was de naald wat omgeschoven naar de andere kant. En was het een beetje gestegen.
Maar met een beetje geluk, misschien wel wat naïviteit bij mij, was de naald wat omgeschoven naar de andere kant. En was het een beetje gestegen.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Daarin geef ik u gelijk. Natuurlijk zou er in dat geval nergens op dit forum ook maar 1 "klacht" te vinden zijn.JurgenC79 schreef: De renteschommeling is inderdaad aan de vlugge kant.