Help mij een tariefplan kiezen!
Help mij een tariefplan kiezen!
Even mijn profiel:
Ik ben op zoek naar een formule waarbij men voordelig kan sms'en (met 1.000/maand kom ik normaal wel ruimschoots toe) en surfen. Bellen doe ik zelden (is op elk moment van de dag). Ik kom misschien maar op 30 min/maand en dit is in vele maanden zeer ruim gerekend.
Wat betreft tariefplan zat ik te denken aan 1 van de volgende formules:
Jimmobile:
10€/maand herladen => 5000 sms'en
Dan kan je met die 10€ belwaarde een bundel van 5€ kopen om 500 MB te surfen.
Bellen: 0,30€/min
De overige 5 euro bel ik naar de betaallijn = 2,5€ cash (dus zonder bellen)
Totale kostprijs voor sms en surfen: 10€ - 2,5€ = 7,5€/maand.
Mobile Vikings:
15€/maand: 1000 sms'en (+1000 sms'en naar MV) + 2GB surfen + 1u/dag bellen naar MV (niet dat ik iemand ken die dit heeft)
Bellen: 0,24€/min
Via het systeem van de betaallijn kost dit zonder bellen ook 7,5€/maand.
Mobistar internet on mobile:
15€/maand: 1000 sms + 2GB surfen
Bellen: 0,12€/min (voor de eerste 125 min., 15€/125 min = 0,12€/min.)
Ook hier normaal dus 7,5€/ maand via betaallijn, zonder te bellen (wat hier wel duidelijk goedkoper is om te bellen).
OF 20€/maand: 5000 sms + 2GB surfen (deze formule lijkt iets te veel van het goede voor mij
)
Bellen: 0,12€/min (voor de eerste 166 min., 20€/166 min = 0,12€/min.)
10€/maand via betaallijn (en zonder te bellen in die maand).
Proximus Generation Connect:
20€/maand: 2000 sms + 2GB surfen
Bellen: 0,25€/min
Voorlopig neig ik, op basis van deze berekeningen, naar Mobistar, maar misschien heeft iemand andere suggesties voor een interessant tariefplan?
Ik ben op zoek naar een formule waarbij men voordelig kan sms'en (met 1.000/maand kom ik normaal wel ruimschoots toe) en surfen. Bellen doe ik zelden (is op elk moment van de dag). Ik kom misschien maar op 30 min/maand en dit is in vele maanden zeer ruim gerekend.
Wat betreft tariefplan zat ik te denken aan 1 van de volgende formules:
Jimmobile:
10€/maand herladen => 5000 sms'en
Dan kan je met die 10€ belwaarde een bundel van 5€ kopen om 500 MB te surfen.
Bellen: 0,30€/min
De overige 5 euro bel ik naar de betaallijn = 2,5€ cash (dus zonder bellen)
Totale kostprijs voor sms en surfen: 10€ - 2,5€ = 7,5€/maand.
Mobile Vikings:
15€/maand: 1000 sms'en (+1000 sms'en naar MV) + 2GB surfen + 1u/dag bellen naar MV (niet dat ik iemand ken die dit heeft)
Bellen: 0,24€/min
Via het systeem van de betaallijn kost dit zonder bellen ook 7,5€/maand.
Mobistar internet on mobile:
15€/maand: 1000 sms + 2GB surfen
Bellen: 0,12€/min (voor de eerste 125 min., 15€/125 min = 0,12€/min.)
Ook hier normaal dus 7,5€/ maand via betaallijn, zonder te bellen (wat hier wel duidelijk goedkoper is om te bellen).
OF 20€/maand: 5000 sms + 2GB surfen (deze formule lijkt iets te veel van het goede voor mij

Bellen: 0,12€/min (voor de eerste 166 min., 20€/166 min = 0,12€/min.)
Proximus Generation Connect:
20€/maand: 2000 sms + 2GB surfen
Bellen: 0,25€/min
Voorlopig neig ik, op basis van deze berekeningen, naar Mobistar, maar misschien heeft iemand andere suggesties voor een interessant tariefplan?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: Help mij een tariefplan kiezen!
Mobistar IOG is een abonnement denk ik. Dan werkt de betaallijn niet.
ik ben MV en hier zeer tevreden van (in combo met betaallijn). bijkomend voordeel is het goedkope tarief voor 3G-roaming (0,50 ct /Mb tarificatie per 10 kB). twee weken italie met idem verbruik als in belgië koste mij slechts 12 EUR extra.
ik ben MV en hier zeer tevreden van (in combo met betaallijn). bijkomend voordeel is het goedkope tarief voor 3G-roaming (0,50 ct /Mb tarificatie per 10 kB). twee weken italie met idem verbruik als in belgië koste mij slechts 12 EUR extra.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
http://www.mobistar.be/nl/aanbod/herlaa ... bile#tab-2" onclick="window.open(this.href);return false;sopkip schreef:Mobistar IOG is een abonnement denk ik
"Prepaid. Online only." staat er letterlijk
Wat betreft het surfen op je gsm is veel afhankelijk van waar je dit voornamelijk doet:
- Als je 3G ontvangst hebt met Proximus (zowat alle steden in Belgie en heel grote delen van Vlaanderen) is dit zonder twijfel het beste netwerk
- zit je regelmatig op een plaats met enkel EDGE ontvangst, dan is het netwerk van Base (dus MV of JIM) de beste optie (EDGE is enorm slecht bij Proximus)
- Mobistar heeft de minpunten van beide andere netwerken: geen sterk 3G netwerk en een traag EDGE netwerk.
Ik ben zelf van MV naar Generation Connect geschakeld om deze reden en als je regelmatig surft op je gsm is dit verschil wel wat waard. Daarbij kan je bij Generation Connect ook 10MB roaming (binnen Europa) krijgen per herlading (opspaarbaar tot 100MB)
- Als je 3G ontvangst hebt met Proximus (zowat alle steden in Belgie en heel grote delen van Vlaanderen) is dit zonder twijfel het beste netwerk
- zit je regelmatig op een plaats met enkel EDGE ontvangst, dan is het netwerk van Base (dus MV of JIM) de beste optie (EDGE is enorm slecht bij Proximus)
- Mobistar heeft de minpunten van beide andere netwerken: geen sterk 3G netwerk en een traag EDGE netwerk.
Ik ben zelf van MV naar Generation Connect geschakeld om deze reden en als je regelmatig surft op je gsm is dit verschil wel wat waard. Daarbij kan je bij Generation Connect ook 10MB roaming (binnen Europa) krijgen per herlading (opspaarbaar tot 100MB)
Ik bel ook niet veel en doe het vooral voor de data + SMS. Zelf heb ik alle 3 de netwerken uitgeprobeerd, en ik kom altijd weer terug uit bij Proximus, it just works. Geen wegvallende gesprekken, geen berichten die niet (of uren/dagen later) afgeleverd worden, geen uberslome dataverbindingen... Dat is mij die paar extra euro's t.o.v. Mobistar of MobileVikings wel waard, just my 2 cents.
Bedankt al voor de reacties. Ik zit wel veel op plaatsen waar 3G netwerk beschikbaar is. Dus misschien na het lezen van wat ervaringen toch maar kiezen voor die Generation Connect. Kan je dit ook in een belgacomwinkel aanvragen of is dit enkel online? Ik zou dan wel de automatische herlading kiezen omdat er dan ook een datavolume voor in het buitenland bij zit en ik moet mij dan ook niet bezighouden met het moment van herladen.
Beter online aanvragen denk ik.
Die 10MB roaming elke maand is inderdaad super handig
Die 10MB roaming elke maand is inderdaad super handig

Klein vraagje: dat met die automatische herlaadbeurt van Generation Connect is toch ook een prepaid kaart? Als je dat wil aanvragen komen er altijd meldingen dat je een factuur krijgt e.d. Vandaar even voor de zekerheid.
Bv. op het einde komt dit: U heeft al een Proximus-klantenrekening en wenst dit abonnement hierop te registreren
Bv. op het einde komt dit: U heeft al een Proximus-klantenrekening en wenst dit abonnement hierop te registreren
En King van Telenet niet in aanmerking genomen. Vrouw is overgeschakeld van Proximus Generation naar King voor 20 € / maand:
* 10000 Sms'en gratis
* 1 Gb surfen
* 150 minuten naar elk netwerk.
15 € indien je telenet klant bent.
http://telenet.be/1906/nl/thuis/mobiel/abonnementen" onclick="window.open(this.href);return false;
* 10000 Sms'en gratis
* 1 Gb surfen
* 150 minuten naar elk netwerk.
15 € indien je telenet klant bent.
http://telenet.be/1906/nl/thuis/mobiel/abonnementen" onclick="window.open(this.href);return false;
@ Geertje
Dat abonnement kost sowiezo 15€/maand. Met de prepaid oplossingen kan ik tot de helft van mijn belwaarde terug in cash omzetten. M.a.w. de kostprijs halveert dan met diegene die ze afficheren. Bij een abonnement is dit niet mogelijk.
Dat abonnement kost sowiezo 15€/maand. Met de prepaid oplossingen kan ik tot de helft van mijn belwaarde terug in cash omzetten. M.a.w. de kostprijs halveert dan met diegene die ze afficheren. Bij een abonnement is dit niet mogelijk.
Jammer Vaganzza, ik heb nog een 'originele' Generation Connect waarbij je d'office die gratis databonus voor het buitenland ontvangt bij elke herlaadbeurt. Met manueel herladen moet je het inderdaad allemaal een beetje in 't oog houden, maar je kan zo wel de geldigheidsduur van je bundel een beetje rekken, scheelt toch een kleine 2 weken (gratis data + SMS) per jaar zo, of pakweg een maand per 2 jaren.
Langs de andere kant biedt een automatische herlaadbeurt wel het voordeel dat je er niet naar moet om zien, enkel de rekening betalen. Het ding met die plannen met automatische herlaadbeurt is dat je direct voor langere periode (1 of 2 jaar AFAIK) moet tekenen, waarmee het in feite een veredeld abonnement is. Dan wel met het verschil dat uw belwaarde behouden blijft en wordt overgedragen, in mijn ogen toch een grote troef t.o.v. abonnementen (voor diegenen onder ons die niet al te veel bellen). Die zijn soms misschien goedkoper, maar je betaalt altijd volle pot elke maand, terwijl met prepaid betaal je enkel wat je verbruikt aan belwaarde, ongebruikte belwaarde kan je dan meenemen of recupereren via de betaallijn, uiteraard.
Qua snelheid en latency denk ik niet dat Proximus een waardige concurrent heeft op de Belgische markt. Ik vloog van mijn stoel toen ik terug overstapte van MobileVikings naar Proximus, holy hell, de cijfers tonen het aan: zeker 2 keer zo snel, om nog maar te zwijgen over de latency. Het is alsof je je smartphone een upgrade geeft van 56k dial-up naar een Telenet kabelaansluiting, in 1 woord: heerlijk!
Langs de andere kant biedt een automatische herlaadbeurt wel het voordeel dat je er niet naar moet om zien, enkel de rekening betalen. Het ding met die plannen met automatische herlaadbeurt is dat je direct voor langere periode (1 of 2 jaar AFAIK) moet tekenen, waarmee het in feite een veredeld abonnement is. Dan wel met het verschil dat uw belwaarde behouden blijft en wordt overgedragen, in mijn ogen toch een grote troef t.o.v. abonnementen (voor diegenen onder ons die niet al te veel bellen). Die zijn soms misschien goedkoper, maar je betaalt altijd volle pot elke maand, terwijl met prepaid betaal je enkel wat je verbruikt aan belwaarde, ongebruikte belwaarde kan je dan meenemen of recupereren via de betaallijn, uiteraard.
Qua snelheid en latency denk ik niet dat Proximus een waardige concurrent heeft op de Belgische markt. Ik vloog van mijn stoel toen ik terug overstapte van MobileVikings naar Proximus, holy hell, de cijfers tonen het aan: zeker 2 keer zo snel, om nog maar te zwijgen over de latency. Het is alsof je je smartphone een upgrade geeft van 56k dial-up naar een Telenet kabelaansluiting, in 1 woord: heerlijk!

@ Vaganzza: waar is uw eeuwige trouw aan Carrefour Mobile gebleven? Ik hoor U ze nog met hand & tand verdedigen, toen ik al op MV zat....'internet heb ik niet nodig.." Ik riep hier in de woestijn
Phase: volledig gelijk userbase-collega
Nog een opmerking:
Ja, met Proximus kan je wel een Voipcall maken (wel veel beter via wifi), maar het lukt wel....dus bel ik gratis naar huis
Mijn battery life ging pak langer mee dan bij MV (constant mast zoeken op mijn werk of op trein). Ik heb met Proximus ontvangst tot -5 (wel versterking binnen het gebouw)
Je hebt ook Play & Gold na elke herlading, waarmee je -als je wint- 1 week ofwel 40' kan bellen naar vaste nr's of 5' naar alle netwerken of 15' naar proximus klanten (je moet kiezen als je het geluk hebt dit in de brand te slepen, meestal toch)...Heb ook al 1 X 2 kinepolis tickets gewonnen.
als je uw proximus kaart koppelt aan pingping, kan je zelfs vb. de bus betalen met uw belkrediet, carwash (dan verlies je NIETS
)
helaas blijven de betaalmogelijkheden miniem
denk dat het doodgeboren kind is...
http://www.pingping.be/wp/category/news ... #post-1318
Ik zou eens bellen met de vraag voor uw nr over te zetten....Je bent toch niet meer onder contract?
voor de boekhouders onder ons:
betaal je uw herlading met citibank Citi visa, dan heb je nog 3% korting (= 0,6 €)
DE MTV Generation is ook wel maar 10 €/maand (abbo)....daar heb je 100'/maand (niet overdraagbaar).....
30' bellen = 7,5 € bij GC...dus 20 € - 7,5 = 12,5 € om te ca$hen...maw 6,25 €, dus kost het U bijna 14 €/maand, MTV generation kan je pak meer bellen/sms'en..data minder (maar heb je 2 GB nodig?)
Ik vind he spijtig dat er gn abbo's bestaan....30' bellen, 300 SMS (we hebben toch gosms/what'sapp waarmee je via data sms't), 500 GB data voor 10 €/maand of zo (geen actieprijs)....daar zou ik voor tekenen....
Wat ben ik met unlimited SMS, 100' bellen....

Phase: volledig gelijk userbase-collega

Nog een opmerking:
Ja, met Proximus kan je wel een Voipcall maken (wel veel beter via wifi), maar het lukt wel....dus bel ik gratis naar huis

Mijn battery life ging pak langer mee dan bij MV (constant mast zoeken op mijn werk of op trein). Ik heb met Proximus ontvangst tot -5 (wel versterking binnen het gebouw)
Je hebt ook Play & Gold na elke herlading, waarmee je -als je wint- 1 week ofwel 40' kan bellen naar vaste nr's of 5' naar alle netwerken of 15' naar proximus klanten (je moet kiezen als je het geluk hebt dit in de brand te slepen, meestal toch)...Heb ook al 1 X 2 kinepolis tickets gewonnen.
als je uw proximus kaart koppelt aan pingping, kan je zelfs vb. de bus betalen met uw belkrediet, carwash (dan verlies je NIETS

helaas blijven de betaalmogelijkheden miniem

denk dat het doodgeboren kind is...
http://www.pingping.be/wp/category/news ... #post-1318
Ik zou eens bellen met de vraag voor uw nr over te zetten....Je bent toch niet meer onder contract?
voor de boekhouders onder ons:

DE MTV Generation is ook wel maar 10 €/maand (abbo)....daar heb je 100'/maand (niet overdraagbaar).....
30' bellen = 7,5 € bij GC...dus 20 € - 7,5 = 12,5 € om te ca$hen...maw 6,25 €, dus kost het U bijna 14 €/maand, MTV generation kan je pak meer bellen/sms'en..data minder (maar heb je 2 GB nodig?)
Ik vind he spijtig dat er gn abbo's bestaan....30' bellen, 300 SMS (we hebben toch gosms/what'sapp waarmee je via data sms't), 500 GB data voor 10 €/maand of zo (geen actieprijs)....daar zou ik voor tekenen....
Wat ben ik met unlimited SMS, 100' bellen....
Op een tijd van 2 jaar kan er veel veranderensatsurfer schreef:@ Vaganzza: waar is uw eeuwige trouw aan Carrefour Mobile gebleven? Ik hoor U ze nog met hand & tand verdedigen, toen ik al op MV zat....'internet heb ik niet nodig.." Ik riep hier in de woestijn![]()

Bedankt voor je opmerkingen.
Ik heb deze GC aangevraagd, maar de leveren binnen de 5 werkdagen zit er niet in...
Waar haal je dat van die contractduur? Ik vind daarover niets op mijn papieren/online. Ik zit trouwens te denken om toch nog naar MV te gaan omdat op de plaatsen waar ik kom (nochtans ook A'pen) Base zijn snelheid hoger is dan die van Proximus (getest via speedtest).phase schreef:Het ding met die plannen met automatische herlaadbeurt is dat je direct voor langere periode (1 of 2 jaar AFAIK) moet tekenen, waarmee het in feite een veredeld abonnement is.

Wat is jullie ervaring met die snelheden?
Sorry, ik ben efkes niet mee; die recuperatie via betaallijn wat is dat juist?