Help mij kiezen
TIP
Help mij kiezen
Help mij kiezen
Ik heb 20.000 euro die vrijgekomen is.
Mijn beste selecties:
-gewoon op een spaarboekje: max 2.50 %
-tak 21 credimmo : 3.25 +mogelijke winstdeelname(8 jaar)
-europabank: 4% op 8 jaar (roerende voorheffing)
- DHB: 3.85 op 5 jaar(roerende voorheffing)
Wie kent nog goede alternarieven ?
Ik kan mij absoluut geen risico 's permiteren
Ik denk dat de spaarboekjes en termijnrekeningen nog gaan zakken.
Ik heb 20.000 euro die vrijgekomen is.
Mijn beste selecties:
-gewoon op een spaarboekje: max 2.50 %
-tak 21 credimmo : 3.25 +mogelijke winstdeelname(8 jaar)
-europabank: 4% op 8 jaar (roerende voorheffing)
- DHB: 3.85 op 5 jaar(roerende voorheffing)
Wie kent nog goede alternarieven ?
Ik kan mij absoluut geen risico 's permiteren
Ik denk dat de spaarboekjes en termijnrekeningen nog gaan zakken.
Re: Help mij kiezen
Als je geen risico wenst te nemen, is dat interdaad beste keuze.
Indien je het zeker 8 jaar kan missen, zou ik kiezen voor een tak21 (ik heb gekozen voor die van integrale ipv die van credimo) wegens hoger rendement dan op termijnrekening (wel geen garantiedeposito voor de tak21).
Voor kortere termijn, is spaarboekje best, maar nauwelijks meer dan de inflatie, jammer.
In jou geval zou ik ze spreiden (vb 2 verschillende tak21 en een termijn en een spaar, ...).
Alternatieven: zonneboiler, electrovolt. zonnecellen, hypotheeklening herzien, ...
Indien je het zeker 8 jaar kan missen, zou ik kiezen voor een tak21 (ik heb gekozen voor die van integrale ipv die van credimo) wegens hoger rendement dan op termijnrekening (wel geen garantiedeposito voor de tak21).
Voor kortere termijn, is spaarboekje best, maar nauwelijks meer dan de inflatie, jammer.
In jou geval zou ik ze spreiden (vb 2 verschillende tak21 en een termijn en een spaar, ...).
Alternatieven: zonneboiler, electrovolt. zonnecellen, hypotheeklening herzien, ...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je klant bent bij Argenta kun je binnenkort intekenen op cooperatieve aandelen voor max 3000€ per klant.Ben je klant bij Ecopower(electriciteit) kun je eveneens cooperatieve aandelen kopen voor max 12500€.Argenta en Ecopower geven daar 6% rendement op.Weliswaar niet gegarandeerd.Neem daarbij een tak 21(Credimo en/of Integrale) met een termijnrekening van DHB op 5 jaar + een spaarrekening dan ben je goed gespreid zonder risico.
Als je interesse hebt in tak21, misschien Integrale 786 een alternatief voor credimo ?
ook 3,25% als gewaarborgde intrestvoet, maar bij Credimo max 4% instapkosten, bij Integrale = 1%
ook 3,25% als gewaarborgde intrestvoet, maar bij Credimo max 4% instapkosten, bij Integrale = 1%
Ik heb in januari een integrale 786 niet fiscaal genomen.Gewaarborgd rendement 3,25%.Instapkosten 1%.
Vandaag een Credosecure via een makelaar afgesloten.Gewaarborgd rendement 3,25% . Instapkosten 0,5%.
De bedoeling is deze twee Tak 21 te gebruiken als opstap voor latere bedragen die dan een kortere looptijd hebben dan acht jaar en de roerende voorheffing te vermijden.Integrale heeft het voordeel dat het geld zonder kosten altijd beschikbaar is (wel RV) , het nadeel is dat er een wachttijd is van drie maanden.
Bij Credimo zijn er uistapkosten gedurende de eerste drie jaren plus RV.
Deze Tak21 zijn genomen met de bedoeling om er de eerste acht jaar geen geld van te nemen.
Vandaag een Credosecure via een makelaar afgesloten.Gewaarborgd rendement 3,25% . Instapkosten 0,5%.
De bedoeling is deze twee Tak 21 te gebruiken als opstap voor latere bedragen die dan een kortere looptijd hebben dan acht jaar en de roerende voorheffing te vermijden.Integrale heeft het voordeel dat het geld zonder kosten altijd beschikbaar is (wel RV) , het nadeel is dat er een wachttijd is van drie maanden.
Bij Credimo zijn er uistapkosten gedurende de eerste drie jaren plus RV.
Deze Tak21 zijn genomen met de bedoeling om er de eerste acht jaar geen geld van te nemen.
Wat je later bijstort, moet dit ook geen 8 jaar staan om roerende voorheffing te mijden ?
Na acht jaar is het gespaarde kapitaal vrij van RV , ongeacht de datum dat ze gestort zijn .Geld dat ik over 3 jaar zal storten heeft natuurlijk een kleiner rendement omdat de 1,1% taks voor de staatskas en de instapkosten maar over 5 jaar gespreid worden .
De gewaarborgde rente over 3 jaar is dan misschien maar 3% maar het kan ook 4% zijn voor de resterende 5jaar.
Deze Tak 21 lopen tot mijn honderste verjaardag .Na acht jaar geld de dan gewaarborgde rente voor weer acht jaar .Als ik het geld over 8 jaar niet nodig heb en de gewaarborgde rente op dat ogenblik redelijk is kan het geld blijven tot ik het nodig heb.
De gewaarborgde rente over 3 jaar is dan misschien maar 3% maar het kan ook 4% zijn voor de resterende 5jaar.
Deze Tak 21 lopen tot mijn honderste verjaardag .Na acht jaar geld de dan gewaarborgde rente voor weer acht jaar .Als ik het geld over 8 jaar niet nodig heb en de gewaarborgde rente op dat ogenblik redelijk is kan het geld blijven tot ik het nodig heb.
Is dit goed gerekend ?
Voor credimo aan 3,25%: 1,1 % naar de staat bij inschrijving, is dit 1,1:8=0,13%
3,25-0,13=3,12% ?
Misschien winstdeelname ?
Dan is 15% van 4%(europabank) toch beter =3,4 %
en 15% van 3,85(DHB)=3, 27
op 5 jaar ook niet slecht.
Krijg ik meer uitleg over die coöperatieven ? Ik ben bij ecopower en heb 1 deelbewijs. Hoe bestel ik er meerdere ? Graag meer uitleg over argenta.
Voor credimo aan 3,25%: 1,1 % naar de staat bij inschrijving, is dit 1,1:8=0,13%
3,25-0,13=3,12% ?
op 5 jaar ook niet slecht.
Krijg ik meer uitleg over die coöperatieven ? Ik ben bij ecopower en heb 1 deelbewijs. Hoe bestel ik er meerdere ? Graag meer uitleg over argenta.
Ga gewoon naar de site van Argenta en Ecopower en daar zul je meer informatie daarover vinden.mikke schreef: Krijg ik meer uitleg over die coöperatieven ? Ik ben bij ecopower en heb 1 deelbewijs. Hoe bestel ik er meerdere ? Graag meer uitleg over argenta.
[quote="mikke"]Is dit goed gerekend ?
3,25-0,13=3,12% ?
op 5 jaar ook niet slecht.quote]
Als je de opbrengsten bekijkt van Integrale op 5 jaar bedraagt deze 4,57% gemiddeld.(- kosten)
Die van Credimo op 3 jaar 4,42% gemiddeld(- kosten).Zelfs in het crisisjaar 2008 bracht deze 4,5% op.
Uiteraard zijn resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst.
Als je niks risico wil hou je het bij termijnrekeningen.Wil je iets meer risico moet je deze 2 overwegen.
Een goede raad.Volg nooit de raad van een ander.Neem de beslissing zelf op basis van wat je zelf wil of verwacht van je geld.
3,25-0,13=3,12% ?
op 5 jaar ook niet slecht.quote]
Als je de opbrengsten bekijkt van Integrale op 5 jaar bedraagt deze 4,57% gemiddeld.(- kosten)
Die van Credimo op 3 jaar 4,42% gemiddeld(- kosten).Zelfs in het crisisjaar 2008 bracht deze 4,5% op.
Uiteraard zijn resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst.
Als je niks risico wil hou je het bij termijnrekeningen.Wil je iets meer risico moet je deze 2 overwegen.
Een goede raad.Volg nooit de raad van een ander.Neem de beslissing zelf op basis van wat je zelf wil of verwacht van je geld.
-
- VIP member
- Contacteer:
Dat is de intelligentste opmerking die ik hier ooit gelezen hebDavy V schreef: Een goede raad.Volg nooit de raad van een ander.Neem de beslissing zelf op basis van wat je zelf wil of verwacht van je geld.

Iedereen weet dat er met aandelen "potentieel" meer geld valt te verdienen,maar helaas geld dit andersom ook.Op dit moment zijn de beurzen te volatiel om als leek mee te spelen.Je moet er dagelijks mee bezig zijn,verstand van hebben en dan nog.Zoals hier al meermaals is gezegd is spreiden in verscheidene producten de gouden regel.Op dit moment is beleggen in aandelen te risicovol buiten enkele hyperdefensieve aandelen.Sebastiaan1985 schreef:Dat is de intelligentste opmerking die ik hier ooit gelezen hebDavy V schreef: Een goede raad.Volg nooit de raad van een ander.Neem de beslissing zelf op basis van wat je zelf wil of verwacht van je geld.Er zijn er hier veel die last hebben van het 'Aandelen deugen niet' syndroom. Als je echt geld wilt verdienen, zal je toch grote risico's moeten nemen en aandelen of fondsen kopen
Voor zekerheid (spaarrekening/termijnrekening,...) moet je nu eenmaal veel opofferen in de vorm van (potentieel) rendement.
-
- VIP member
- Contacteer:
Davy V schreef:
Iedereen weet dat er met aandelen "potentieel" meer geld valt te verdienen,maar helaas geld dit andersom ook.Op dit moment zijn de beurzen te volatiel om als leek mee te spelen.Je moet er dagelijks mee bezig zijn,verstand van hebben en dan nog.Zoals hier al meermaals is gezegd is spreiden in verscheidene producten de gouden regel.Op dit moment is beleggen in aandelen te risicovol buiten enkele hyperdefensieve aandelen.
Volatiliteit ontken ik niet, dat bestaat. Maar vooral op korte termijn. Je moet maar eens kijken op lange termijn (de ene keer wat langer dan de andere keer), de trend is dan meestal positief

Maar ik moet eerlijk zijn, een mens is meer psychisch dan rationeel. Zelfs ik ben momenteel risico avers omwille van de 'psychologische angst' die er momenteel heerst op de beurzen

Uiteindelijk heeft 95% van de mensen geen verstand van beleggen alhoewel het we zo graag laten blijken naar de buitenwereld toe.Ik vergelijk het altijd met adviseurs bij grootbanken.Ze hebben de ene na de andere mooie belegging voor U,maar toch zit het merendeel tot aan hun pensioen die mooie beleggingen te promoten.
De gewone mens word langs alle kanten media,reclame,familie,vrienden,collega's,enz bewust en onbewust bestookt met mooie winsten.Doe je niet mee ben de shlemiel volgens hun.Eveneens kent het merendeel van de mensen de algemene voorwaarden achter hun beleggingen niet.Ze lezen het niet of verstaan het niet.Ze kijken alleen naar de "potentiele" winst die men voorlegt.Iedereen wil snel rijk worden,maar de werkelijkheid is helemaal anders.
De gewone mens word langs alle kanten media,reclame,familie,vrienden,collega's,enz bewust en onbewust bestookt met mooie winsten.Doe je niet mee ben de shlemiel volgens hun.Eveneens kent het merendeel van de mensen de algemene voorwaarden achter hun beleggingen niet.Ze lezen het niet of verstaan het niet.Ze kijken alleen naar de "potentiele" winst die men voorlegt.Iedereen wil snel rijk worden,maar de werkelijkheid is helemaal anders.
Niet helemaal correct.Fortis,L&H,Option,enz zijn allemaal mooie voorbeelden van "het zal allemaal wel goedkomen".Als jij denkt dat aandelen(risico) op lange termijn meer opbrengen dan defensieve producten(tak 21,termijnrek.enz)zou je ervan verschieten hoe dicht de werkelijke winsten bij elkaar liggen. Vroeger waarschijnlijk wel,maar de toekomst is nu meer gebaseerd op speculeren.Hit and Run.Je moet het beste product nemen op dat ogenblik.Heb je 10 à 15% winst?Verkopen en vooruit kijken,niet achteruit.Helaas weet 95% niet wat op dit moment het beste product is.Ook ik niet helaas.Sebastiaan1985 schreef: Volatiliteit ontken ik niet, dat bestaat. Maar vooral op korte termijn. Je moet maar eens kijken op lange termijn (de ene keer wat langer dan de andere keer), de trend is dan meestal positiefNatuurlijk zijn er grote schommelingen, maar niemand verplicht u om u aandelen te verkopen. Het is een 'fabeltje' dat uw aandelen van voor de crisis ineengestort zijn, alleen de 'liquide' waarde (als je ze onmiddellijk verkoopt) is op dat moment een fractie van de aankoopwaarde
En als je niet bereid bent op lange termijn te beleggen, heb je in mijn ogen niet veel te zoeken op de beurs.
Momenteel zwaaien veel FI op met achtergestelde certificaten. Los van het achtergesteld karakter, waar u in mijn ogen geen bang voor moet hebben, krijgt u hier een iets betere gegarandeerde rente, wel belast met RV.