Help! Wat doe ik met mijn geld?
TIP
Help! Wat doe ik met mijn geld?
De meeste economische bollebozen zijn duidelijk in Knack van deze week : gespreid instappen in zuivere
aandelenfondsen met wereldwijde spreiding ...
aandelenfondsen met wereldwijde spreiding ...
Re: Help! Wat doe ik met mijn geld?
Vorige week heb ik het nog maar eens ondervonden met de koersdip wegens het coronavirus : àlle aandelen zakten MAAR OOK àlle wereldwijde etf's en fondsen.
Degene die bijvoorbeeld niét zakten waren etf's in vastgoed.
Dus, evenzeer geldt de spreidingsregel ook voor fondsen en etf's. Investeer dus niet in vijf etf's die allemaal de wereldeconomie volgen, want die zakken of stijgen allemaal tegelijk.
Degene die bijvoorbeeld niét zakten waren etf's in vastgoed.
Dus, evenzeer geldt de spreidingsregel ook voor fondsen en etf's. Investeer dus niet in vijf etf's die allemaal de wereldeconomie volgen, want die zakken of stijgen allemaal tegelijk.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
In wereldwijde ETF’s zit ook vastgoed. Ik zie dan ook de reden niet om hier nog een extra focus op te leggen. (En al zeker niet als je eigenaar bent van je huis)
Er zijn etf's die specifiek één sector volgen, vastgoed is slechts een voorbeeld. (TRET) Maar zo kan je bijna voor alle sectoren en landen een etf kopen.
In je eerste post pleit je ervoor om te spreiden in plaats van een wereldwijde ETF te kopen.
Dat lijkt me een tegenstelling want bij een wereldwijde ETF is je spreiding net optimaal.
Door willekeurige ETF's toe te voegen (bijvoorbeeld vastgoed-ETF) is je spreiding net minder goed.
Ge moet uw geld opdoen,
en als ge lotus koekskes of ferrari's koopt doet ge me nog 't meeste plezier
en als ge lotus koekskes of ferrari's koopt doet ge me nog 't meeste plezier
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Lotus koekskes kan ik wel betalen, die ferrarri is wat anders, daar moet ik zeker 3 maanden voor sparen
1. Goed leven
2. Vastgoed
2. Vastgoed
Veel mensen sparen/lenen heel hun leven, om dan eindelijk dat mooie huis te kunnen kopen met tuin en zwembad, maar dan zijn de kinderen weg, en kunnen ze alles weer beginnen verkopen omdat het te groot is.