Herfinancieren: doen of niet doen?
TIP
Herfinancieren: doen of niet doen?
Hallo allemaal,
ik ben - zoals zovelen
- eens gaan polsen bij mijn bank voor een herfinanciering en kreeg een voorstel waarbij ik over de resterende looptijd van 10 jaar de nodige kosten (wederleggingsvergoeding en dossierkosten ten bedrage van €850,00) terugverdiend heb na 3 jaar. De laatste 7 jaar zou de herfinanciering beginnen te renderen om na 10 jaar af te klokken op een besparing van €1.950,00 t.o.v. mijn huidig krediet.
Het lijkt rationeel een mooi verhaal waar je moeilijk 'nee' op kunt zeggen, maar iets in mij heeft toch een bedenking, al kan ik niet benoemen wat het is.
Om te vermijden met dit gevoel te blijven zitten, ben ik wat op zoek naar opinies die gestoeld zijn op ratio en wat minder op emo. Bij deze mijn vraag: wat zou jij doen in mijn plaats? Herfinancieren of niet? En waarom dan?
Alvast heel erg bedankt!
ik ben - zoals zovelen
Het lijkt rationeel een mooi verhaal waar je moeilijk 'nee' op kunt zeggen, maar iets in mij heeft toch een bedenking, al kan ik niet benoemen wat het is.
Om te vermijden met dit gevoel te blijven zitten, ben ik wat op zoek naar opinies die gestoeld zijn op ratio en wat minder op emo. Bij deze mijn vraag: wat zou jij doen in mijn plaats? Herfinancieren of niet? En waarom dan?
Alvast heel erg bedankt!
-
sofienemie
- Full Member

- Contacteer:
Re: Herfinancieren: doen of niet doen?
Wat is het voorstel?
Kan je mogelijk beter bekomen of niet?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dag sofienemie, wat bedoel je precies met 'wat is het voorstel?'? Welke aanvullende info wil je nog weten?sofienemie schreef: ↑7 augustus 2019, 20:44 Wat is het voorstel?
Herfinancieren bij een andere bank loont niet o.a. door de notariskosten (bij 2 andere banken laten berekenen). Dus niet veel andere opties
-
anonymous
Wat is het openstaande kapitaal? Wat is de huidige rentevoet en wat is de voorgestelde rentevoet?
Zouden de 4 personen die adviseren om het niet te doen ook hun rationale willen delen aub?
Thanks!
Thanks!
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
-
sofienemie
- Full Member

- Contacteer:
Op welke looptijd?
Mogelijk toch wel beter te krijgen?
10 jaar.
reppiepeppie, bedankt voor de tip. De tool geeft me, gelukkigreppiepeppie schreef: ↑8 augustus 2019, 18:33 https://www.spaargids.be/sparen/herziening-lening.html
Meten is Weten
Use the tool
Je moet zien hoe zeker je bent dat je de volledige termijn van de lening zal doorlopen. Als je de lening vroeger afbetaalt (met een erfenis, omdat je de woning verkoopt,...) dan ziet het financiële plaatje er al anders uit.
Drie jaar totdat je winst hebt in jouw geval, is niet zo lang natuurlijk.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Wat Ietchi zegt dus.
1950/10j = 195eu ofte 16,25eu besparing per maand ALS je je 10j ongewijzigd zal uitzitten...
1950/10j = 195eu ofte 16,25eu besparing per maand ALS je je 10j ongewijzigd zal uitzitten...