herfinancieren duurder dan nieuwe lening...
TIP
-
JurgenG
herfinancieren duurder dan nieuwe lening...
Na het zien van de tarievenfiche voor hypothecaire leningen van KBC dacht ik dat het de moment was om mijn lening te herfinancieren.
Op de fiche: 3,98% op 10 jaar vast.
Voorstel van het kantoor na enkele dagen: 4,32% op 10 jaar vast.
Nieuwe klanten worden dus met betere tarieven aangetrokken dan oude klanten die willen herfinancieren...
Nogmaals een bewijs dat trouw zijn aan een bank niet loont.
Op de fiche: 3,98% op 10 jaar vast.
Voorstel van het kantoor na enkele dagen: 4,32% op 10 jaar vast.
Nieuwe klanten worden dus met betere tarieven aangetrokken dan oude klanten die willen herfinancieren...
Nogmaals een bewijs dat trouw zijn aan een bank niet loont.
Re: herfinancieren duurder dan nieuwe lening...
KBC wij hebben het voor u, ... maar nog meer voor onszelf 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Niets houdt u natuurlijk tegen om eens bij een andere financiële instelling te gaan informeren.
-
JurgenG
Ben ik uiteraard mee bezig.relativity schreef: Niets houdt u natuurlijk tegen om eens bij een andere financiële instelling te gaan informeren.
Ze weten wel bij KBC natuurlijk dat dit mij minstens enkele duizenden euro's zal kosten als ik een nieuwe hypotheek afsluit bij een andere bank...
-
torrevieja
- Jr. Member

- Contacteer:
JurgenG; zijn er dan kosten die wegvallen bij herfinanciering in dezelfde bank en zoja welke aub 
Als je veranderd van bank moet je de bestaande hypotheek laten schrappen (= kosten) en een nieuwe nemen voor de nieuwe bank ( = nog ne keer kosten).torrevieja schreef: JurgenG; zijn er dan kosten die wegvallen bij herfinanciering in dezelfde bank en zoja welke aub![]()
Als je bij de bestaande bank blijft, moet je de hypotheek niet schrappen en dan ook geen nieuwe nemen,vandaar ....
-
JurgenG
Inderdaad, als je bij dezelfde bank blijft moet je enkel de herbeleggingsvergoeding betalen (= wettelijk 3 maand interest) + dossierkosten (€ 125 à 250).nuyttie schreef:Als je veranderd van bank moet je de bestaande hypotheek laten schrappen (= kosten) en een nieuwe nemen voor de nieuwe bank ( = nog ne keer kosten).torrevieja schreef: JurgenG; zijn er dan kosten die wegvallen bij herfinanciering in dezelfde bank en zoja welke aub![]()
Als je bij de bestaande bank blijft, moet je de hypotheek niet schrappen en dan ook geen nieuwe nemen,vandaar ....
Bij verandering van bank komen nog deze die nuyttie aanhaalde erbij.