Herfinanciering interessant: jullie mening?
TIP
Herfinanciering interessant: jullie mening?
Hallo,
Ik heb intern bij mijn bank het volgende herfinancieringsvoorstel gekregen, lijkt jullie dit interessant?
Ik vind het eigenlijk net te weinig, het zou ook kunnen dat ik over een paar jaar iets nieuw koop, maar zou deze eigendom dan mss willen bijhouden om te verhuren.
Huidige situatie:
opgedeeld in mandaat en hypotheek, SSV in één keer betaald en ook mijn brandverzekering bij deze bank.
mandaat:
openstaand bedrag: 71 322 euro
resterende looptijd: 16 jaar 2 maanden
rentevoet: 2.27 vast
hypotheek:
openstaand bedrag: 51 461 euro
resterende looptijd: 21 jaar 2 maanden
rentevoet: 2.38 vast
Mijn huidige maandelijkse afbetaling is 690 euro voor beide.
Nieuw voorstel van de bank:
mandaat:
inkorten naar 15 jaar met vaste rentevoet van 1.77
hypotheek:
inkorten naar 20 jaar met vaste rentevoet van 2.00
Mijn maandelijkse afbetaling zou dan gaan naar 710 euro voor beide (incl kosten van wederbelegging en dossierkosten)
Op het einde van de rit zou me dit 5813 euro opleveren.
Wat denken jullie hiervan? Ik zou ook een volledig nieuwe lening kunnen nemen, maar ik heb al eens een keer herzien 5 jaar geleden. Dus dit zou me weer een SSV en notariskosten bezorgen.
Alvast bedankt!
Mvg
Ik heb intern bij mijn bank het volgende herfinancieringsvoorstel gekregen, lijkt jullie dit interessant?
Ik vind het eigenlijk net te weinig, het zou ook kunnen dat ik over een paar jaar iets nieuw koop, maar zou deze eigendom dan mss willen bijhouden om te verhuren.
Huidige situatie:
opgedeeld in mandaat en hypotheek, SSV in één keer betaald en ook mijn brandverzekering bij deze bank.
mandaat:
openstaand bedrag: 71 322 euro
resterende looptijd: 16 jaar 2 maanden
rentevoet: 2.27 vast
hypotheek:
openstaand bedrag: 51 461 euro
resterende looptijd: 21 jaar 2 maanden
rentevoet: 2.38 vast
Mijn huidige maandelijkse afbetaling is 690 euro voor beide.
Nieuw voorstel van de bank:
mandaat:
inkorten naar 15 jaar met vaste rentevoet van 1.77
hypotheek:
inkorten naar 20 jaar met vaste rentevoet van 2.00
Mijn maandelijkse afbetaling zou dan gaan naar 710 euro voor beide (incl kosten van wederbelegging en dossierkosten)
Op het einde van de rit zou me dit 5813 euro opleveren.
Wat denken jullie hiervan? Ik zou ook een volledig nieuwe lening kunnen nemen, maar ik heb al eens een keer herzien 5 jaar geleden. Dus dit zou me weer een SSV en notariskosten bezorgen.
Alvast bedankt!
Mvg
-
sofienemie
- Full Member

- Contacteer:
Re: Herfinanciering interessant: jullie mening?
Misschien ook eens naar variabel vragen.
Bij andere banken zal je normaal veel scherper kunnen.. maar doe het niet als je na enkele jaren ga verkopen dan heeft het weinig zin tenzij bij je eigen bank.
Bij andere banken zal je normaal veel scherper kunnen.. maar doe het niet als je na enkele jaren ga verkopen dan heeft het weinig zin tenzij bij je eigen bank.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous
Ik zou zeker eens eerst bij een andere bank gaan informeren! Tarieven moeten nog iets scherper kunnen.
Hou er ook rekening mee dat je belastingsvoordeel verliest als je de hypotheek inkort! Is een jaar dat je minder belastingsaftrek hebt.
Hou er ook rekening mee dat je belastingsvoordeel verliest als je de hypotheek inkort! Is een jaar dat je minder belastingsaftrek hebt.
Tarieven kunnen zeker nog veel lager! Bij andere banken % opvragen en daarmee terug naar jouw bank. Ik kreeg 2 jaar geleden al 1,65% op 18 jaar vast (Q90)
Met die hypothecaire aftrek moet je al geen rekening meer houden waardoor sneller terugbetalen misschien wel interessanter wordt t.o.v. vroeger.
-
anonymous9
Niet voor je beurt spreken, Kevva.
De Wever zei gisteren in het VTM-nieuws dat afschaffen van de woonbonus niet geldt voor lopende contracten. Lijkt me ook niet meer dan logisch...