herfinanciering.
TIP
herfinanciering.
Hallo,
Volgende situatie:
In 2010 sloot ik een lening af voor 125000 op 30 jaar met een variabele rentevoet van 2,62. Nu zit ik op 1.70.
Nu vijf jaar later wil ik herfinancieren en overstappen opeen vaste rentevoet. Daar deze momenteel laag staan. Ik vroeg en kreeg een voorstel van 3.06 voor een herziening op 20 jaar van mijn eigen bank. Wat veel te hoog is uiteraard. Na enkele andere banken te hebben bezocht kreeg ik een rentevoet van 2.06 op 20 jaar.
Na dit te hebben voorgelegd aan mijn thuisbank krijg ik een voorstel van 2.42. Hierbij heb ik geen dure notariskosten. Wel een wederbelegingsvergoeding en een dossierkost. Ondertussen had ik telefonisch contact met mijn thuisbank en ze zeiden me niet lager meer te kunnen. Ook zeiden ze me dat de leningen weer aan het stijgen zijn. Wat me onwaarschijnlijk lijkt. Nu is herfinancieren, mede door notariskosten, bij een andere bank net duurder.
Wat zouden jullie doen?
Volgende situatie:
In 2010 sloot ik een lening af voor 125000 op 30 jaar met een variabele rentevoet van 2,62. Nu zit ik op 1.70.
Nu vijf jaar later wil ik herfinancieren en overstappen opeen vaste rentevoet. Daar deze momenteel laag staan. Ik vroeg en kreeg een voorstel van 3.06 voor een herziening op 20 jaar van mijn eigen bank. Wat veel te hoog is uiteraard. Na enkele andere banken te hebben bezocht kreeg ik een rentevoet van 2.06 op 20 jaar.
Na dit te hebben voorgelegd aan mijn thuisbank krijg ik een voorstel van 2.42. Hierbij heb ik geen dure notariskosten. Wel een wederbelegingsvergoeding en een dossierkost. Ondertussen had ik telefonisch contact met mijn thuisbank en ze zeiden me niet lager meer te kunnen. Ook zeiden ze me dat de leningen weer aan het stijgen zijn. Wat me onwaarschijnlijk lijkt. Nu is herfinancieren, mede door notariskosten, bij een andere bank net duurder.
Wat zouden jullie doen?
Re: herfinanciering.
leningen zijn nog steeds aan het dalenFourkie schreef:Hallo,
Ook zeiden ze me dat de leningen weer aan het stijgen zijn. Wat me onwaarschijnlijk lijkt.
kijk maar op 'grafiek' van deze pagina
https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... ount=25000" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: herfinanciering.
Ik zou in de eerste plaats profiteren van de huidige lage rente om je looptijd in te korten.Fourkie schreef:In 2010 sloot ik een lening af voor 125000 op 30 jaar
Als de rente dan terug stijgt, wat wellicht nog even zal duren, is het uitstaand kapitaal toch al een stuk verder gezakt zodat de impact van de hogere rente minder is.