herziening hypot. krediet nog zinvol bij looptijd van 8 j
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
herziening hypot. krediet nog zinvol bij looptijd van 8 j
Hoi allemaal
Kunnen jullie me advies geven over onderstaande aub:
In 2000 kocht ik een huis en nam een hypothecair krediet bij kbc met volgende gegevens:
mei 2000:
kredietbedrag: 57 015 €
1/1/1 met rentevoet van 5,15 % (0,4194 % op maandbasis)
referteindex A bij aanvang 0,33070
looptijd: 20 jaar
in mei 2005 ben ik overgeschakeld van variabel naar de formule 10/5 (optionele variabiliteit) met volgende gegevens:
mei 2005
renteherziening 10/5 met rentevoet van 4,7 % (0,383 op maandbasis)
referteindex E bij aanvang 2,869
nog 15 jaar te lopen
In mei 2015 zou de rente dus opnieuw bekeken worden voor de resterende 5 jaar.
Ik vraag me nu af of het mogelijk is en of het interessant is om nu reeds een herziening te doen en opnieuw over te stappen naar variabele rentevoet aangezien deze nu heel erg laag staat en de looptijd momenteel geen 8 jaar meer is...
Of het krediet eerder af te lossen bijvoorbeeld bij de herziening in 2015 de laatste 5 jaren in een keer af te lossen?
Graag jullie advies
Kunnen jullie me advies geven over onderstaande aub:
In 2000 kocht ik een huis en nam een hypothecair krediet bij kbc met volgende gegevens:
mei 2000:
kredietbedrag: 57 015 €
1/1/1 met rentevoet van 5,15 % (0,4194 % op maandbasis)
referteindex A bij aanvang 0,33070
looptijd: 20 jaar
in mei 2005 ben ik overgeschakeld van variabel naar de formule 10/5 (optionele variabiliteit) met volgende gegevens:
mei 2005
renteherziening 10/5 met rentevoet van 4,7 % (0,383 op maandbasis)
referteindex E bij aanvang 2,869
nog 15 jaar te lopen
In mei 2015 zou de rente dus opnieuw bekeken worden voor de resterende 5 jaar.
Ik vraag me nu af of het mogelijk is en of het interessant is om nu reeds een herziening te doen en opnieuw over te stappen naar variabele rentevoet aangezien deze nu heel erg laag staat en de looptijd momenteel geen 8 jaar meer is...
Of het krediet eerder af te lossen bijvoorbeeld bij de herziening in 2015 de laatste 5 jaren in een keer af te lossen?
Graag jullie advies
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Re: herziening hypot. krediet nog zinvol bij looptijd van 8
Je bank zal niet geneigd zijn dat toe te staan. De reden hiervoor is dat je waarschijnlijk de looptijd van je lening niet zal verlengen tot 10 jaar (de tijd die noodzakelijk is om de lening in te brengen in de belastingen) en je dus niet naar een andere bank zal overstappen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.