Herziening lening - Welke referteindex moet men toepassen
TIP
Herziening lening - Welke referteindex moet men toepassen
Ik sloot 10 jaar geleden een woonlening af met totale looptijd van 15 jaar, met een herziening van de rentevoet na 10 jaar.
Een 10/5/.... lening m.a.w.
De vraag is nu, met welke index dient men rekening te houden.
Als ik kijk op deze website bij de verschillende referteindexen, zie ik onder referteindex E het volgende staan.
5-jaarlijkse herziening (formule ../5/..)
Ik begrijp hieruit dat hoelang de eerste looptijd ook was, en je nu zit met een mogelijke herziening om de 5 jaar, je de referteindex E moet toepassen.
Of is het toch referteindex J, omwille van de eerste periode van 10 jaar, nu weliswaar aangevuld met nog één periode van 5 jaar.
Een 10/5/.... lening m.a.w.
De vraag is nu, met welke index dient men rekening te houden.
Als ik kijk op deze website bij de verschillende referteindexen, zie ik onder referteindex E het volgende staan.
5-jaarlijkse herziening (formule ../5/..)
Ik begrijp hieruit dat hoelang de eerste looptijd ook was, en je nu zit met een mogelijke herziening om de 5 jaar, je de referteindex E moet toepassen.
Of is het toch referteindex J, omwille van de eerste periode van 10 jaar, nu weliswaar aangevuld met nog één periode van 5 jaar.
Re: Herziening lening - Welke referteindex moet men toepasse
Antwoord ondertussen zelf gevonden.
Men dient de referteindex te gebruiken van de nog komende periodes.
In mijn geval 5 jaar = referteindex E.
alles staat duidelijk in punt 1412 van volgende link
http://books.google.be/books?id=xNU8C0J ... en&f=false" onclick="window.open(this.href);return false;
Men dient de referteindex te gebruiken van de nog komende periodes.
In mijn geval 5 jaar = referteindex E.
alles staat duidelijk in punt 1412 van volgende link
http://books.google.be/books?id=xNU8C0J ... en&f=false" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.