Herziening of niet
TIP
Herziening of niet
Hej allemaal,
Vraagje:
Wij hebben nu 3 jaar geleden een lening aangegaan bij Fortis van 275.000 op 25j vast aan 2.09% en vroegen ons af of een herziening nu al interessant zou kunnen zijn of niet, nu met de lage rentes.
We hebben 100% geleend, geen eigen inbreng (hebben die gebruikt voor de registratierechten)
volledige schuldsaldo verzekering en brandverzekering zijn ook bij hun.
We betalen nu 1180€ maandelijks af
Als jullie nog vragen hebben, hoor ik het graag.
Fijne dag nog
Vraagje:
Wij hebben nu 3 jaar geleden een lening aangegaan bij Fortis van 275.000 op 25j vast aan 2.09% en vroegen ons af of een herziening nu al interessant zou kunnen zijn of niet, nu met de lage rentes.
We hebben 100% geleend, geen eigen inbreng (hebben die gebruikt voor de registratierechten)
volledige schuldsaldo verzekering en brandverzekering zijn ook bij hun.
We betalen nu 1180€ maandelijks af
Als jullie nog vragen hebben, hoor ik het graag.
Fijne dag nog
-
anonymous
Re: Herziening of niet
Heb je ondertussen wat spaargeld kunnen opbouwen?
Reken dat een herfinanciering toch al snel een 8500€ kost in jouw geval, als je naar een andere bank gaat.
Je kan die natuurlijk bijlenen, maar is minder interessant.
Om die kosten eruit te halen, moet je kunnen zakken naar een rentevoet van +/- 1.75% om break-even te komen. Alles lager is winst.
Je kan altijd eens naar een andere bank gaan (digitaal dan toch momenteel
).
Geef ze alle info en vraag ze om een voorstel te doen. Daarna kan je steeds naar je huidige bank gaan en hen vragen om een tegenvoorstel.
Reken dat een herfinanciering toch al snel een 8500€ kost in jouw geval, als je naar een andere bank gaat.
Je kan die natuurlijk bijlenen, maar is minder interessant.
Om die kosten eruit te halen, moet je kunnen zakken naar een rentevoet van +/- 1.75% om break-even te komen. Alles lager is winst.
Je kan altijd eens naar een andere bank gaan (digitaal dan toch momenteel
Geef ze alle info en vraag ze om een voorstel te doen. Daarna kan je steeds naar je huidige bank gaan en hen vragen om een tegenvoorstel.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor de feedback.
Nee ondertussen hebben we niet echt spaargeld kunnen sparen (hebben net 2 kindjes die ook een huis kosten
)
De kosten van een herfinianciering worden direct betaald, of wordt dat mee verspreid in de hypothecaire lening? (sorry ben een leek in dit gebied)
Dus als ik bij Fortis zou aankloppen en een herziening aanvraag en ze bieden bv 1.5% aan, is het wel de moeite om het te doen concludeer ik hieruit
Alvast bedankt!
Nee ondertussen hebben we niet echt spaargeld kunnen sparen (hebben net 2 kindjes die ook een huis kosten
De kosten van een herfinianciering worden direct betaald, of wordt dat mee verspreid in de hypothecaire lening? (sorry ben een leek in dit gebied)
Dus als ik bij Fortis zou aankloppen en een herziening aanvraag en ze bieden bv 1.5% aan, is het wel de moeite om het te doen concludeer ik hieruit
Alvast bedankt!
Doe eens online simulatie bij keytrade. Dan heb je al een idee. Ikzelf heb herziening gedaan na 4.5 jaar. ING gaf de beste voorwaarden. Daarna terug naar uw eigen bank gaan en kijken of ze willen zakken .