Het aandeel Dexia
TIP
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Het aandeel Dexia
Ik heb daarnet gekocht aan 4.10. Volgens mij zal ik hier een positief rendementje kunnen uithalen.rob schreef:Als ze de 4.20 halen zal het al goed zijn, denk ik.
De beurshuizen verhogen allemaal hun koersdoel naar 4,5 à 5 €.Ik denk dat ze de komende dagen lichtjes gaan stijgen om daarna te zakken wegens winstnemingen.Op 25 februari komen de jaarcijfers/cijfers 4de kwartaal eraan.Daar zal alles vanaf hangen of het aandeel verder zal stijgen of dalen.Ik hoop op een KBC scenario.
In dit laatste halfuur is er een opwaartse druk bij dexia. In tegenstelling met de andere financials. Maar op 4.25 is er een drempel. Ik zou het in de actuële situatie nooit kopen.
Als je als bedrijf zo je koers kan manipuleren zit er iets scheef. De beurs is niet te voorspellen. Het plan voor Dexia valt al bij al nog mee, het enige wat mij verontrust is in De Tijd dat "Dexia wel mag overnemen indien er een wijziging is over de controle van de groep. Volgens mij zullen de Fransen binnen enkele jaren de aanval inzetten op Dexia om deze over te nemen. De Belgische staat zal dit ondergaan.Stier schreef:GoGo schreef:Ze komen er erg goed vanaf, lijkt mij. Jean Luc zal weer tervreden zijn. Als hij nu maar geen opties in de plaats wil.
Jean Luc en de zijne hebben gefaald. De bedoeling was dat rond deze tijd de aandelen Dexia terug op 9.90 € noteerden.
Waarom denk je de overheden blufpoker hebben gespeeld met de markt door 9.9 € te geven voor Dexia aandelen ? Het heeft weinig met manipulatie te maken, ze hebben geprobeerd de markt te overbluffen en ze hebben meer dan de helft van hun inzet verloren.Pieterjan schreef:Als je als bedrijf zo je koers kan manipuleren zit er iets scheef. De beurs is niet te voorspellen. Het plan voor Dexia valt al bij al nog mee, het enige wat mij verontrust is in De Tijd dat "Dexia wel mag overnemen indien er een wijziging is over de controle van de groep. Volgens mij zullen de Fransen binnen enkele jaren de aanval inzetten op Dexia om deze over te nemen. De Belgische staat zal dit ondergaan.Stier schreef:
Jean Luc en de zijne hebben gefaald. De bedoeling was dat rond deze tijd de aandelen Dexia terug op 9.90 € noteerden.
Als de blufpoker gewerkt had was er nu meer zekerheid voor een uitstap van overheidskapitaal bij Dexia en Ethias. Dexia zou dan gemakkelijker op de markt kapitaal kunnen ophalen.
Als Frankrijk een aanval wil inzetten op Dexia gaan ze met harde cash boven moeten komen.
Ik zie niet in waarom de overheid zich uit de banken moet trekken. Ten slotte moet bankieren streng gecontroleerd worden door de overheid. Bepaalde mensen vinden bankieren niets voor de overheid, nu dat is belachelijk en een totaal verouderde visie, deze is weggeblazen door de financiële crisis.. Als er een sector zwaar door de overheid gecontroleerd moet worden wegens belangrijk voor de economie en welvaart is het de bankensector. De overheid moet dus voor een groot deel in het kapitaal van iedere bank zitten. Dit zou bij wet verplicht moeten worden.
De overheden zijn aandeelhouders. JL dehaene is bestuurder.
De Belgen zijn idioot genoeg om waardeloze aandelen te aanvaarden ipv cash.
Dus moet de overheid verder poker spelen met de markt ? When in trouble double ? Als de aandelen van Dexia zakken naar 2 € en er is geen uitzicht op stijging zijn er tal van problemen door de verwevenheid van het kapitaal van Dexia, Ethias, de gemeentelijke holding, etc. Met een 'when in trouble double' pokertechniek kunnen ze nog eens de markt proberen te overbluffen door een kapitaalverhoging te doen in Dexia aan 19.80 €. Als hun blufpoker werkt stijgt de koers van Dexia naar 20 € en dan kunnnen ze nog winst maken ook.Pieterjan schreef:Ik zie niet in waarom de overheid zich uit de banken moet trekken. Ten slotte moet bankieren streng gecontroleerd worden door de overheid. Bepaalde mensen vinden bankieren niets voor de overheid, nu dat is belachelijk en een totaal verouderde visie, deze is weggeblazen door de financiële crisis.. Als er een sector zwaar door de overheid gecontroleerd moet worden wegens belangrijk voor de economie en welvaart is het de bankensector. De overheid moet dus voor een groot deel in het kapitaal van iedere bank zitten. Dit zou bij wet verplicht moeten worden.
Dit is pure waanzin. In Amerika heb je GM dat 90% in handen is van de overheid en van de vakbonden en je kan moeilijk stellen dat deze goed bezig zijn.
Een bank waar 40 miljard EUR aan spaargeld zit vergelijken met een autobouwer is er over. Een overheid moet geen auto's bouwen. De overheid kan wel via haar aandelen in banken, de economie aanzwengelen door bijvoorbeeld de bank gemakkelijker kredieten te laten verstrekken. Voorts kan de overheid met een groot aandeel binnen een bank, betere controle uitoefenen in de interne keuken, en is de bank beschermd tegen vijandelijke overnames.Stier schreef:Dus moet de overheid verder poker spelen met de markt ? When in trouble double ? Als de aandelen van Dexia zakken naar 2 € en er is geen uitzicht op stijging zijn er tal van problemen door de verwevenheid van het kapitaal van Dexia, Ethias, de gemeentelijke holding, etc. Met een 'when in trouble double' pokertechniek kunnen ze nog eens de markt proberen te overbluffen door een kapitaalverhoging te doen in Dexia aan 19.80 €. Als hun blufpoker werkt stijgt de koers van Dexia naar 20 € en dan kunnnen ze nog winst maken ook.Pieterjan schreef:Ik zie niet in waarom de overheid zich uit de banken moet trekken. Ten slotte moet bankieren streng gecontroleerd worden door de overheid. Bepaalde mensen vinden bankieren niets voor de overheid, nu dat is belachelijk en een totaal verouderde visie, deze is weggeblazen door de financiële crisis.. Als er een sector zwaar door de overheid gecontroleerd moet worden wegens belangrijk voor de economie en welvaart is het de bankensector. De overheid moet dus voor een groot deel in het kapitaal van iedere bank zitten. Dit zou bij wet verplicht moeten worden.
Dit is pure waanzin. In Amerika heb je GM dat 90% in handen is van de overheid en van de vakbonden en je kan moeilijk stellen dat deze goed bezig zijn.
@PieterJan.
GM heeft ook een financiele tak.
De vraag is hoevel miljarden men volgens jouw plan in de banken moet steken.
GM heeft ook een financiele tak.
De vraag is hoevel miljarden men volgens jouw plan in de banken moet steken.
Stier schreef: GM heeft ook een financiele tak.
Klopt, voor de financiering van autoleningen via de dealers.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Buiten deze tak ( vooral GMAC) is GM zelf verantwoordelijk voor de pensioenverplichtingen, ziekteverzekering en werkloosheidsverzekerning van hun personeel en ex-personeel.Vaganzza schreef:Stier schreef: GM heeft ook een financiele tak.
Klopt, voor de financiering van autoleningen via de dealers.
GM - zelfs zonder GMAC - is een grotere financiële speler dan KBC.
Inderdaad, dat is bij elke grote autogroep. Volkswagen heeft hiervoor zelfs zijn eigen bank opgericht.
Dexia zakte het laatste uur naar -6%. Zou dit puur voor de adviesverlaging zijn die gisteren door S&P werd uitgestuurd, of is meer aan de hand?
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
ik denk dat het enkel om de verlaging van S&P gaat. Ze zijn nu al de ganse dag de grootste daler, en ondertussen zouden toch al geruchten opgedoken moeten zijn, mocht het om iets anders gaan...Vaganzza schreef:Dexia zakte het laatste uur naar -6%. Zou dit puur voor de adviesverlaging zijn die gisteren door S&P werd uitgestuurd, of is meer aan de hand?
Dexia zegt zelf dat 2010 een zeer moeilijk jaar wordt. De S&P verlagen hun advies. En alle Europese banken financials blijven onder druk. Dus ...
Enkel KBC roeit tegen de stroom in... misschien gewoon correctie van te zware afstraffing gisteren?
Financials kopen is meer dan ooit een gokspel.
Enkel KBC roeit tegen de stroom in... misschien gewoon correctie van te zware afstraffing gisteren?
Financials kopen is meer dan ooit een gokspel.