Het aandeel Dexia
TIP
Re: Het aandeel Dexia
De pil is nog niet geslikt, ligt gewoon klaar op het bord. Volgens dexia is hij klein genoeg om door te slikken.Joeri_V schreef:bwoh, slecht nieuws. Eindelijk die bittere pil geslikt die al een paar jaar op de (relatief goede) kwartaalresultaten wogen. Zó slecht nieuws is dat nu ook niet. Integendeel zelfs....
Bij de uitverkoop van banken in de VS bleek telkens dat er minder geld werd opgehaald dan in de boeken stond,
vraag me af in hoeverre Dexia daar rekening mee gehouden heeft?
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 110930_042" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Het aandeel Dexia krijgt weer rake klappen omwille van een mogelijke ratingverlaging van het ratingagentschap Moody's. Er moet daar toch meer aan de hand zijn bij Dexia maar dat zullen ze nooit toegeven. Die tactiek wordt altijd gebruikt in de banksector: volhouden dat er niks aan de hand is tot het volledig misgaat.
De Vlaamse gemeenten reken(d)en op een divident van hun talrijke Dexia aandelen ! Als dat divident er niet komt, of in minimale mate, hebben de gemeenten slechts twee opties
1 De gemeentebelastingen verhogen, wat geen prettig vooruitzicht is met de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2012 in aantocht.
2 (Vast benoemd) personeel ontslaan, daar de gemeentekassa leeg zal zijn !
Degenen die dachten dat de bankproblemen een ver van hun bed show zijn, zouden wel eens brutaal wakker kunnen worden.
Vandaag daalde het Dexia aandeel met 10 %.
1 De gemeentebelastingen verhogen, wat geen prettig vooruitzicht is met de gemeenteraadsverkiezingen van oktober 2012 in aantocht.
2 (Vast benoemd) personeel ontslaan, daar de gemeentekassa leeg zal zijn !
Degenen die dachten dat de bankproblemen een ver van hun bed show zijn, zouden wel eens brutaal wakker kunnen worden.
Vandaag daalde het Dexia aandeel met 10 %.
Ja, ik ben een historische aandeelhouder van Dexia,dus heb ik mijn klappen al gekregen!!
De koers imponeert mij momenteel helemaal niet!!
We will see !!!!
De koers imponeert mij momenteel helemaal niet!!
We will see !!!!
Het aandeel Dexia
Blijkbaar is er een bijzondere directievergadering bezig bij Dexia. Morgen krijgen we misschien nieuws: ofwel krijgen ze weer een staatsinfuus van ettelijke miljarden ofwel worden ze opgesplitst ofwel gaan ze failliet (heel onwaarschijnlijk).
Het aandeel Dexia
Ze splitsten Dexia dus op...
-
- VIP member
- Contacteer:
Dat de aandeelhouders het deze keer zelf maar oplossen tijdens deze crisis (en dan heb ik het over alle banken). Geen overheidsinfusen meer, want nadien janken de aandeelhouders toch dat ze bestolen zijn (Fortis) of dat er woekerintresten werden aangerekend (KBC).
Zelf aandelen uitgeven en bestaande aandeelhouders (ok, bij Dexia zit er daar veel overheid tussen) verplichten in te tekenen.
Zelf aandelen uitgeven en bestaande aandeelhouders (ok, bij Dexia zit er daar veel overheid tussen) verplichten in te tekenen.
Toch vreemd dat overal waar politikers hun neus in steken, de zaken eerst ferm opgehemeld worden en daarna zo goed als (of zelfs helemaal) failliet worden verklaard. Voorbeelden genoeg met L&H Dexia Fortis en noem maar op, vooral Dehaene, Leterme en ander CVPcreatuur zadelt aandeelhouders op met enorme verliezen.Frisse Freddy schreef:Dat de aandeelhouders het deze keer zelf maar oplossen tijdens deze crisis (en dan heb ik het over alle banken). Geen overheidsinfusen meer, want nadien janken de aandeelhouders toch dat ze bestolen zijn (Fortis) of dat er woekerintresten werden aangerekend (KBC).
Wie het nu nog niet door heeft dat je van belgische aandelen moet afblijven (en vooral waar politiekers de dienst uitmaken) die zal het nooit leren...
Ik mag hopen dat er nu geen gekken zijn die voor grote bedragen Dexia aandelen inkopen in de hoop dat ze snel snel zullen stijgen de komende dagen. Ik heb mensen hetzelfde zien doen toen Fortis onderuitging en ze beklagen zich het nog altijd...
Enkele jaren geleden mijn Dexia aandelen verkocht aan 20 € per stuk, men verklaarde me toen zot. Akkoord, ze zijn nog tot 24 € gestegen, vandaag zijn ze minder dan 1 € waard.
Vraag me af welke invloed dit gaat hebben op België ?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Sommige noemen zoiets "koopjes" hier, is hier al eens op het forum ter sprake gekomen...Wook schreef:Ik mag hopen dat er nu geen gekken zijn die voor grote bedragen Dexia aandelen inkopen in de hoop dat ze snel snel zullen stijgen de komende dagen. Ik heb mensen hetzelfde zien doen toen Fortis onderuitging en ze beklagen zich het nog altijd...

Ik heb er zo mijn bedenkingen over.
Kreeg net een mail van Maarten Verheyen in de bus.Als je dat mag geloven.
Ik heb altijd gezegd: het einde van Dexia staat gelijk aan het einde van België.
Ik ging er namelijk vanuit dat de Belgische overheid wel onnozel genoeg zou zijn om Dexia op de één of andere manier te ondersteunen.
Premier Leterme heeft vanmorgen al laten weten dat hij zich garant wil stellen voor Dexia mocht het nodig zijn.
In Frankrijk en Luxemburg twijfelen ze nog maar hier bij ons geven ze blijkbaar op voorhand al hun fiat.
Ik neem aan dat men toch op zijn minst onderhandeld heeft dat de bonussen die Dexia enkele maanden geleden uitbetaalde eerst netjes terugkeren?
Dat terzijde.
Het wordt een Iers scenario hier blijkbaar.
Ierland was voor het uitbreken van de kredietcrisis een voorbeeld. Sterke economie, lage schulden en een onberispelijke begroting. (tot zover geen vergelijking met België)
Maar het land ging over de afgrond toen men probeerde om de banksector recht te houden.
De Ierse banksector was gigantisch. Veel te groot voor een landje als Ierland met 4 miljoen inwoners. (hier komen de vergelijkingen)
Men probeerde het toch. Meerdere keren zelfs. Het mocht allemaal niet baten. De banken trokken het land mee in een diep, zwart gat.
En daar zitten ze vandaag nog steeds.
Je zou denken dat we iets geleerd hebben van de Ierse situatie?
Blijkbaar niet.
Dexia heeft een balanstotaal van 577 miljard euro. Trek de miezerige 10 miljard euro eigen vermogen vanaf en hetgeen overblijft zijn voor 567 miljard euro aan schulden.
Ter vergelijking: de volledige Belgische staatsschuld bedraagt 355 miljard.
Dexia heeft dus meer schulden dan heel België.
Voor een deel van die schulden wil de Belgische overheid zich nu garant gaan stellen.
Voor het slechtste deel dan nog!
De rommel zou worden ondergebracht in een "bad bank" waarvoor een staatsgarantie verleend zou worden.
Over hoeveel geld we hier spreken, is op dit moment niet meteen duidelijk. Verwacht je maar aan iets substantieel. Enkele tientallen miljarden euro's of zo.
En zo loopt België opeens volop in beeld van de financiële markten.
Maandenlang heeft men geprobeerd om de aandacht van België weg te houden. Overal is men gaan vertellen hoe goed we het doen. Het leek nog te werken ook!
Tot vandaag.
Nu trekken ze alle aandacht naar zich toe. De spotlight zal gericht worden op België.
De situatie is zeker ernstig maar de reputatie van Maarten Verheyen is niet echt goed. Met zijn beleggersclubje waar je lid van kan worden voor bijna 300 euro.