Het aandeel Dexia
TIP
-
SilentSpring
- Newbie

- Contacteer:
Re: Het aandeel Dexia
Tot gisteren dacht ik nog dat ik safe zat, bedacht ik opeens dacht ik aandelen klasse C van Arcopar heb.
M'n ouders en grootouders hebben die ook, al een jaar of 5 minstens.
Gezien Arcopar een van de grotere aandeelhouders van Dexia is ben ik mogelijks toch 'gechareld'?
'k heb ook nog 2 obligaties van Dexia Funding Netherlands en een investeringsfonds (Dexia Sustainable Eur. Med Kap), wat kan hiermee eventueel gebeuren?
Al bij al prijs ik me nog 'gelukkig' dat er tot op heden toch al 40% van m'n vermogen bij Rabo staat, toch iets dat safe is.
Een kleinere bank zoals DB lijkt me ook veiliger dan een grote zoals Dexia?
Het enige wat me daar wat tegenhoud is dat ik op het gemak uitkijk naar vastgoed, dus met een lening in het achterhoofd ben ik (voorlopig) bij Dexia gebleven, maar afhankelijk van de uitkomst van deze historie is een overstap misschien toch wel beter?
M'n ouders en grootouders hebben die ook, al een jaar of 5 minstens.
Gezien Arcopar een van de grotere aandeelhouders van Dexia is ben ik mogelijks toch 'gechareld'?
'k heb ook nog 2 obligaties van Dexia Funding Netherlands en een investeringsfonds (Dexia Sustainable Eur. Med Kap), wat kan hiermee eventueel gebeuren?
Al bij al prijs ik me nog 'gelukkig' dat er tot op heden toch al 40% van m'n vermogen bij Rabo staat, toch iets dat safe is.
Een kleinere bank zoals DB lijkt me ook veiliger dan een grote zoals Dexia?
Het enige wat me daar wat tegenhoud is dat ik op het gemak uitkijk naar vastgoed, dus met een lening in het achterhoofd ben ik (voorlopig) bij Dexia gebleven, maar afhankelijk van de uitkomst van deze historie is een overstap misschien toch wel beter?
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
De tijd dat je als trouwe klant een betere rentevoet kreeg dan shoppers ligt al een tijdje achter ons, dus daarvoor zou ik niet blijven. Mss doen ze wel meer moeite eens je weg bent om je dan terug te kunnen krijgen als klant.SilentSpring schreef:Het enige wat me daar wat tegenhoud is dat ik op het gemak uitkijk naar vastgoed, dus met een lening in het achterhoofd ben ik (voorlopig) bij Dexia gebleven, maar afhankelijk van de uitkomst van deze historie is een overstap misschien toch wel beter?
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
evita schreef: En jouw succes is verzekerd,want jij hebt wel een glazen bol !!
Ik heb geen glazen bol, doch er waren al 3 jaar signalen dat het niet goed ging met Dexia en andere banken. Als je dan drie jaar lang elke dag je belegging ziet dalen zonder dat je ingrijpt, dan is dat je eigen fout ja.
PERSBERICHT DEXIA:
De raad van bestuur van Dexia Bank België heeft, in haar zitting van
vandaag woensdag 5 oktober, kennis genomen van de diverse
initiatieven die Dexia Groep neemt met onder meer als doel Dexia Bank
België te bevrijden van de historische lasten (Legacy).
De raad van bestuur stelt met genoegen vast dat de overheden van
België en Frankrijk zich gezamenlijk achter deze initiatieven scharen en
er hun onvoorwaardelijke steun aan hebben toegezegd.
De Belgische regionale en federale overheden hebben, via diverse
kanalen, bevestigd dat de continuïteit van Dexia Bank België ten allen
tijde gewaarborgd is en blijft. Hierdoor zijn alle tegoeden van alle
cliënten van Dexia Bank België in absolute veiligheid.
De raad van bestuur, waarvan vele leden belangrijke publieke cliënten
van Dexia Bank België zijn, wenst daarenboven haar vertrouwen uit te
spreken in de bank en benadrukt nogmaals de essentiële rol die deze
bank vervult in de financiële dienstverlening aan alle particuliere cliënten
en aan alle privé-& openbare instellingen in dit land.
Tot slot houdt de raad van bestuur er aan alle cliënten te danken voor
het blijvende vertrouwen, als ook de medewerkers voor hun blijvende
inzet en motivatie.
De raad van bestuur van Dexia Bank België heeft, in haar zitting van
vandaag woensdag 5 oktober, kennis genomen van de diverse
initiatieven die Dexia Groep neemt met onder meer als doel Dexia Bank
België te bevrijden van de historische lasten (Legacy).
De raad van bestuur stelt met genoegen vast dat de overheden van
De Belgische regionale en federale overheden hebben, via diverse
kanalen, bevestigd dat de continuïteit van Dexia Bank België ten allen
tijde gewaarborgd is en blijft. Hierdoor zijn alle tegoeden van alle
cliënten van Dexia Bank België in absolute veiligheid.
De raad van bestuur, waarvan vele leden belangrijke publieke cliënten
van Dexia Bank België zijn, wenst daarenboven haar vertrouwen uit te
spreken in de bank en benadrukt nogmaals de essentiële rol die deze
bank vervult in de financiële dienstverlening aan alle particuliere cliënten
en aan alle privé-& openbare instellingen in dit land.
Tot slot houdt de raad van bestuur er aan alle cliënten te danken voor
het blijvende vertrouwen, als ook de medewerkers voor hun blijvende
inzet en motivatie.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ik mag hopen dat het niet echt onvoorwaardelijk is!Vaganzza schreef:De raad van bestuur stelt met genoegen vast dat de overheden van
Wat ik niet snap is dat Dexia zijn reclamecampagnes gewoon laat doorlopen net zoals Fortis in de tijd. Gisteren heb ik verschillende keren hetzelfde reclamefilmpje van Dexia gezien. Het lijkt wel of ze gewoon doen alsof hun neus bloed...
De Dexiabank zoals de particulier die kent, is een meer dan rendabele onderneming en het zou dom zijn om tijdelijk de deuren te sluiten en even "on hold" te gaan werken. Dan zou het probleem zeer snel nog veel groter worden.Wook schreef:Wat ik niet snap is dat Dexia zijn reclamecampagnes gewoon laat doorlopen net zoals Fortis in de tijd. Gisteren heb ik verschillende keren hetzelfde reclamefilmpje van Dexia gezien. Het lijkt wel of ze gewoon doen alsof hun neus bloed...
kan zijn, maar als je ze bezig hoort in hun spotjes van new family plan: "we gaan samen vooruit",
samen vooruit de afgrond in zeker
soja schreef:kan zijn, maar als je ze bezig hoort in hun spotjes van new family plan: "we gaan samen vooruit",
Inderdaad, je moet het maar durven. Blijkbaar is er al bijna 1,5 miljard afgehaald bij Dexia dus gaan ze in feite achteruit... Ik lach toch altijd in mijn vuistje wanneer zo'n heilige huisjes in zo'n woelig vaarwater komen.
Ik ben helemaal geen Dexia-werknemer en ik heb er zelfs niet zo heel veel symphatie voor maar...Wook schreef:Ik lach toch altijd in mijn vuistje wanneer zo'n heilige huisjes in zo'n woelig vaarwater komen.
Je kan nu lachen. Wees er echter zeker van dat een mogelijke ( en ik heb niet gezegd dat die er staat aan te komen ) ondergang van Dexia ons allemaal ( alle Belgen ) veel geld gaat kosten.
De structuren zijn zodanig in mekaar verstrengeld dat we de putten via onze belastingen zullen mogen vullen...
ja wat wilt ge de Christelijke koepel zijn centjes zitten er in.
na het debacle van Bacob veel centjes aan Lernhout en Hauspie.
wie was toen premier de man uit Vilvoorde
wie zit er nu al een tijdje bij Dexia om de problemen op te lossen de man uit Vilvoorde.
en waarom is Leterme zo rap ......
nog een tekening nodig heren en dames.
arcofin , arcopar en al de rest zou het daarom zijn dat heden Wouter Beke zo rap toegevingen doet.
na het debacle van Bacob veel centjes aan Lernhout en Hauspie.
wie was toen premier de man uit Vilvoorde
wie zit er nu al een tijdje bij Dexia om de problemen op te lossen de man uit Vilvoorde.
en waarom is Leterme zo rap ......
nog een tekening nodig heren en dames.
arcofin , arcopar en al de rest zou het daarom zijn dat heden Wouter Beke zo rap toegevingen doet.
Regering gaat voor nationalisering
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 3-3095.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Federale regering voorstander van nationalisering Dexia
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 111006_050" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 3-3095.art" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 111006_050" onclick="window.open(this.href);return false;
ik bezit geen aandelen Dexia, maar opnieuw zijn het de aandeelhouders die de pineut gaan zijn. Dankzij de BELGISCHE regering ! Zijn er nog voorbeelden van grote ondernemingen in het buitenland waarbij de aandeelhouders werden gepluimd ? Of gebeurt dat inderdaad alleen in bananenrepublieken met cvp_overheersing ?Vaganzza schreef:Regering gaat voor nationalisering
De persberichten lopen maar verder:
Start van exclusieve onderhandelingen voor de verkoop van Dexia Banque Internationale à
Luxembourg.
Dexia bevestigt dat het exclusieve onderhandelingen start met een groep internationale investeerders
waaraan ook de Luxemburgse staat zal deelnemen, met het oog op de verkoop van Dexia Banque
Internationale à Luxembourg.
De raad van bestuur van de groep Dexia zal zich over de inhoud van het mogelijke bod uitspreken na afloop
van de exclusiviteitsperiode
Start van exclusieve onderhandelingen voor de verkoop van Dexia Banque Internationale à
Luxembourg.
Dexia bevestigt dat het exclusieve onderhandelingen start met een groep internationale investeerders
waaraan ook de Luxemburgse staat zal deelnemen, met het oog op de verkoop van Dexia Banque
Internationale à Luxembourg.
De raad van bestuur van de groep Dexia zal zich over de inhoud van het mogelijke bod uitspreken na afloop
van de exclusiviteitsperiode
Gereglementeerde informatie* – Brussel, Parijs, 6 oktober 2011 – 14.20u
Op verzoek van de FSMA verduidelijkt Dexia dat het niet in kennis werd gesteld van een beslissing of van
een ontwerp van beslissing over de scenario's omtrent de evolutie van de Groep.
Op zaterdag 8 oktober 2011 komt er een raad van bestuur bijeen, die diverse opties in verband met de
toekomst van de Groep zal bestuderen.
De Groep zal zijn verplichtingen inzake gereglementeerde informatie stipt blijven nakomen.
Op verzoek van de FSMA verduidelijkt Dexia dat het niet in kennis werd gesteld van een beslissing of van
een ontwerp van beslissing over de scenario's omtrent de evolutie van de Groep.
Op zaterdag 8 oktober 2011 komt er een raad van bestuur bijeen, die diverse opties in verband met de
toekomst van de Groep zal bestuderen.
De Groep zal zijn verplichtingen inzake gereglementeerde informatie stipt blijven nakomen.