Het aandeel Dexia
TIP
Re: Het aandeel Dexia
Aanpassen aan de levensduurte ? In het beste geval dan een index aanpassingv an 2% of zo, heeft den haan gouden klinken in zijn huis nodig ?
Dehaene moet toch niet gratis werken? Ik werk niet gratis en ik zou mijn job zeker niet veranderen voor minder. Dat is gewoon puur menselijk. Voorts vind ik dat Dehaene zijn werk goed doet. Ik heb nog steeds reserves t.o.v Marianni, die vind ik een duikboot van BNP Paribas en de Franse staat. Hoewel hij zijn job toch niet slecht doet, daarom gun ik hem het voordeel van de twijfel. Dehaene kennende laat hij zich ook niet doen door Marianni, beetje zoals Lippens tijdens Fortis. Lippens was overduidelijk de sterkere persoon binnen Fortis. Dehaene zal vroeg of laat Marianni overschaduwen.
Hopla, weeral problemen bij Dexia vandaag (Syncora). En Dehaene en zijn copain Marianni maar zeggen dat alles goed gaat! Wat gaat er nog allemaal komen met onze twee overblijvende (!) banken.
Maar geen nood, de belastingsbetaler zal er wel voor opdraaien. Ook de aandeelhouder van Fortis mag bijdragen voor de debacles bij dexia en KBC. Als die aandeelhouders maar niet verwateren.
Dehaene moet inderdaad niet gratis werken, maar een verdubbeling van zijn "pree" is in deze tijden toch op zijn minst onbetamelijk. Maar ja, ik moet gaan zitten bij de verkiezingen en krijg voor de periode van 7.30 tot 15 uur (minimum) de ganse som van een dikke 20 euro. Elk comité (en er zijn er tientallen per week) van een OCMW levert meer op aan de raadsleden ... en dit voor hooguit één à twee uur palaberen.
Maar geen nood, de belastingsbetaler zal er wel voor opdraaien. Ook de aandeelhouder van Fortis mag bijdragen voor de debacles bij dexia en KBC. Als die aandeelhouders maar niet verwateren.
Dehaene moet inderdaad niet gratis werken, maar een verdubbeling van zijn "pree" is in deze tijden toch op zijn minst onbetamelijk. Maar ja, ik moet gaan zitten bij de verkiezingen en krijg voor de periode van 7.30 tot 15 uur (minimum) de ganse som van een dikke 20 euro. Elk comité (en er zijn er tientallen per week) van een OCMW levert meer op aan de raadsleden ... en dit voor hooguit één à twee uur palaberen.
Met nu dexia-aandelen te kopen zit het wel goed. Crisissen blijven nooit duren. Ooit stijgen die aandelen weer zeer veel, maar je moet wat geduld hebben en ook verkopen als je je doel hebt bereikt. Soms moet je het uitzweten en op je tanden bijten. Ik ben er zeker van dat we over ten laatste 2 jaar 100% verdubbeling hebben als het zo lang gaat duren. Mensen zijn nu eenmaal hebzuchtig en kunnen de aandelen niet laten.

banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
De markt negeert blijkbaar deze informatie. Dexia doet zeker niet geheimzinnig over deze portefeuille. Het is inderdaad jammer dat Fortis niet op dezelfde manier geholpen is als KBC en Dexia, maar om dan zomaar de conclusie trekken dat we onze twee overblijvende banken niet meer moeten redden en verpatsen aan het buitenland? Neen, toch ten minste deze twee banken moeten in Belgische handen gehouden worden, desnoods door de Fransen uit Dexia te pesten.rob schreef: Hopla, weeral problemen bij Dexia vandaag (Syncora). En Dehaene en zijn copain Marianni maar zeggen dat alles goed gaat! Wat gaat er nog allemaal komen met onze twee overblijvende (!) banken.
Wat ik eigenlijk wil duidelijk maken is dat in dit land twee soorten burgers zijn, de politiekers en aanhangers enerzijds en de anderen anderzijds. KBC en Dexia mogen voor mij gered worden, absoluut, maar de aandeelhouders mogen er in eerste instantie voor opdraaien, dus eerst de boerenbond, de politieke partijen en de vakbonden en dan, indien nodig, de overheid (zoals bij Fortis).
Twee soorten burgers vind je ook geillustreerd in de verdubbeling van JLD's vergoeding en de wachtlijsten allerhande van mensen die wel steun nodig hebben en niets krijgen.
Tenslotte nog een voorstel om het probleem van de voor- en bijzitters op te lossen. Dat ze alle aanhangsels van politiekers verplichten om deze rollen op te nemen. Ze zullen het werk veel beter doen dan ik en elkaar nauwgezet begluren. Voor mijn part mogen ze zelfs de vergoeding verdubbelen.
Twee soorten burgers vind je ook geillustreerd in de verdubbeling van JLD's vergoeding en de wachtlijsten allerhande van mensen die wel steun nodig hebben en niets krijgen.
Tenslotte nog een voorstel om het probleem van de voor- en bijzitters op te lossen. Dat ze alle aanhangsels van politiekers verplichten om deze rollen op te nemen. Ze zullen het werk veel beter doen dan ik en elkaar nauwgezet begluren. Voor mijn part mogen ze zelfs de vergoeding verdubbelen.
Waar baseer je je op ?Lukske schreef: Met nu dexia-aandelen te kopen zit het wel goed. Crisissen blijven nooit duren. Ooit stijgen die aandelen weer zeer veel, maar je moet wat geduld hebben en ook verkopen als je je doel hebt bereikt. Soms moet je het uitzweten en op je tanden bijten. Ik ben er zeker van dat we over ten laatste 2 jaar 100% verdubbeling hebben als het zo lang gaat duren. Mensen zijn nu eenmaal hebzuchtig en kunnen de aandelen niet laten.![]()
Over Fortis zei men juist hetzelfde, kan niet lager, perfect moment om in te stappen en kijk nu, fortis bestaat niet meer, enkel nog de lege doos die fortis holding is en BNP fortis dat we kwijt zijn.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Zou moeten lukken dat CD&V haar eigen twee standen gaat onteigenen (ACW en de Boerenbond) voorts zitten er in Dexia enorm veel politici in de raad van bestuur en zijn de invloedrijke Vlaamse families achter KBC allemaal CD&V gelieerd.cp1234 schreef:Waar baseer je je op ?Lukske schreef: Met nu dexia-aandelen te kopen zit het wel goed. Crisissen blijven nooit duren. Ooit stijgen die aandelen weer zeer veel, maar je moet wat geduld hebben en ook verkopen als je je doel hebt bereikt. Soms moet je het uitzweten en op je tanden bijten. Ik ben er zeker van dat we over ten laatste 2 jaar 100% verdubbeling hebben als het zo lang gaat duren. Mensen zijn nu eenmaal hebzuchtig en kunnen de aandelen niet laten.![]()
Over Fortis zei men juist hetzelfde, kan niet lager, perfect moment om in te stappen en kijk nu, fortis bestaat niet meer, enkel nog de lege doos die fortis holding is en BNP fortis dat we kwijt zijn.
Tuurlijk, daar zit iets in, maar soms draait alles wel eens anders uit.
Als je ziet welke belangrijke families allemaal niet in fortis zaten, die waren ook niet van de minste. En, moesten de tsjeven op 7 juni lekker laag eindigen, zit het acw ook niet meer zo safe.
Mensen die roepen dat een aandeel het wel zeker goed gaat doen, weten ofwel meestal niets van beurs af, of doen dit omwille van een bepaalde reden, geen van beide is goed voor een stabiel beursklimaat.
Als je ziet welke belangrijke families allemaal niet in fortis zaten, die waren ook niet van de minste. En, moesten de tsjeven op 7 juni lekker laag eindigen, zit het acw ook niet meer zo safe.
Mensen die roepen dat een aandeel het wel zeker goed gaat doen, weten ofwel meestal niets van beurs af, of doen dit omwille van een bepaalde reden, geen van beide is goed voor een stabiel beursklimaat.
Geld verdienen doe je door te werken.
Zeker ben je nooit maar met sommige aandelen ben je zekerder dat ze de storm wat beter doorstaan.cp1234 schreef: Tuurlijk, daar zit iets in, maar soms draait alles wel eens anders uit.
Bij Fortis zaten niet echt belangrijke families, toch niet zoals bij KBC. De Boerenbond en het ACW zijn organisaties die een land kunnen platleggen. De overheid strijkt liever niet tegen deze haren in.
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Bij Fortis: Janssen (van de gelijknamige Pharmaceutica), Solvay, Boël, Van Wayenberghe, Lippens ook wel naar het schijntPieterjan schreef:Zeker ben je nooit maar met sommige aandelen ben je zekerder dat ze de storm wat beter doorstaan.cp1234 schreef: Tuurlijk, daar zit iets in, maar soms draait alles wel eens anders uit.
Bij Fortis zaten niet echt belangrijke families, toch niet zoals bij KBC. De Boerenbond en het ACW zijn organisaties die een land kunnen platleggen. De overheid strijkt liever niet tegen deze haren in.

En niet met 1000 stukken he..
Maar inderdaad geen ACW en geen Boerenbond en ook niet de gemeentes.. dat is inderdaad twee maten en twee gewichten zo is gebleken
Enjoy the party, but dance near the door
Dat zijn belangrijke grote families maar ze bezaten maar 2% van Fortis. Terwijl de families achter KBC samen met de boerenbond, Centea etc meer dan 50% hebben. De families (zo worden ze genoemd) zijn een echte grote aandeelhouder. Terwijl Solvay etc fortis aandelen had om wat op te rentenieren. De families stippelen mee het beleid uit. Voorts zijn de KBC bestuurders CD&V gelieerd en hebben de fortis families weinig politieke vrienden.disterminator schreef:Bij Fortis: Janssen (van de gelijknamige Pharmaceutica), Solvay, Boël, Van Wayenberghe, Lippens ook wel naar het schijntPieterjan schreef:
Zeker ben je nooit maar met sommige aandelen ben je zekerder dat ze de storm wat beter doorstaan.
En niet met 1000 stukken he..
Maar inderdaad geen ACW en geen Boerenbond en ook niet de gemeentes.. dat is inderdaad twee maten en twee gewichten zo is gebleken
Trends verwacht ook niet dat de overheid in KBC zal binnen breken. Ze krijgen nog een kans van CD&V om zelf orde op zaken te stellen. De kans dat KBC stand alone blijft is zeer groot.
Alsof politieke partijen iets te zeggen hebben, buiten leugens.
De opgang van Dexia is gek 
Zeggen dat ik ze aan 1,15 heb kunnen kopen en aan 2,50 veeeeel te vroeg verkocht heb, blijkt achteraf

Zeggen dat ik ze aan 1,15 heb kunnen kopen en aan 2,50 veeeeel te vroeg verkocht heb, blijkt achteraf

Van zodra dat men doorheeft dat de "winst" van Dexia voor Q1 bijeen gefoefeld is, zal het rap terug de andere richting uitgaan. Men kan de trukendoos van Q1 namelijk niet blijven toepassen in de volgende kwartalen. Wat natuurlijk niet uitsluit dat ze in de volgende kwartalen nog andere boekhoudkundig gefoefel gaan toepassen om "winst" te maken.Campzie schreef: De opgang van Dexia is gek
Zeggen dat ik ze aan 1,15 heb kunnen kopen en aan 2,50 veeeeel te vroeg verkocht heb, blijkt achteraf![]()