Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Het afbranden van de ETF

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
128 berichten
  • Pagina 7 van 9
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Picaro
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Picaro
Verstuur privébericht

Re: Het afbranden van de ETF

• Citeer

Bericht door Picaro » 13 september 2019, 19:37

Wimble schreef: ↑13 september 2019, 19:24
ignition schreef: ↑13 september 2019, 19:15

Zweempje van kritiek.. Sommigen doen hier of ETF's het hele financiële systeem gaan doen ineen storten. Een beetje nuancering is dan wel op zijn plaats.
Nogmaals, volgens mij gefrustreerde bankiers omdat ze de laatste tijd minder makkelijk fondsen kunnen verkopen dan enkele jaren geleden ...
Ben zelf geen bankier en toch stel ik me er ook vragen bij. Weet je wat mij zo enorm stoort in deze discussie? Dat zij die pro ETF zijn doen alsof zij de heilige graal van het beleggen gevonden hebben, het blijkbaar te lastig vinden om toe te geven dat er wel degelijk bepaalde risico's aan ETFs (maar om eerlijk te zijn, aan passief beleggen, want heb niets tegen het product ETF) verbonden zijn. Als we dingen in vraag stellen, zijn we meteen dom, gebrainwashed en trappen we in de val die bankiers voor ons hebben opgezet... Dat stoort me best wel hard.

Dat je die risico's inziet en dan zegt: oke, ik vind de andere opties gewoon nog slechter, zou ik allemaal goed vinden. Ik zie zelf namelijk ook veel positieve kanten van ETFs/passief beheer. Maar er problemen mee hebben dat we dingen in vraag stellen en gewoon geen enkel risico durven toegeven terwijl die door experts wel al gevonden zijn (al blijft er meer onderzoek nodig)... dat kan er bij mij niet in. Doet echt denken aan een cult, beetje zoals NTO voor de grap aanhaalde. Doet ook denken aan de vorige bubbels... deze keer is alles echt anders natuurlijk, toch?

Wimble
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Wimble
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Wimble » 13 september 2019, 19:53

Picaro schreef: ↑13 september 2019, 19:37

Nogmaals, volgens mij gefrustreerde bankiers omdat ze de laatste tijd minder makkelijk fondsen kunnen verkopen dan enkele jaren geleden ...
Ben zelf geen bankier en toch stel ik me er ook vragen bij. Weet je wat mij zo enorm stoort in deze discussie? Dat zij die pro ETF zijn doen alsof zij de heilige graal van het beleggen gevonden hebben, het blijkbaar te lastig vinden om toe te geven dat er wel degelijk bepaalde risico's aan ETFs (maar om eerlijk te zijn, aan passief beleggen, want heb niets tegen het product ETF) verbonden zijn. Als we dingen in vraag stellen, zijn we meteen dom, gebrainwashed en trappen we in de val die bankiers voor ons hebben opgezet... Dat stoort me best wel hard.

Dat je die risico's inziet en dan zegt: oke, ik vind de andere opties gewoon nog slechter, zou ik allemaal goed vinden. Ik zie zelf namelijk ook veel positieve kanten van ETFs/passief beheer. Maar er problemen mee hebben dat we dingen in vraag stellen en gewoon geen enkel risico durven toegeven terwijl die door experts wel al gevonden zijn (al blijft er meer onderzoek nodig)... dat kan er bij mij niet in. Doet echt denken aan een cult, beetje zoals NTO voor de grap aanhaalde. Doet ook denken aan de vorige bubbels... deze keer is alles echt anders natuurlijk, toch?
Voor mij is het risico/rendement een heilige graal, ja. Bijkomend, hier wordt er veel over gesproken maar hierbuiten weet geen kat wat een ETF of tracker is.

Ik ben ervan overtuigd dat minder dan 1% van de Belgen nog maar weet wat een ETF is...

“Voorlopig” zie ik dan ook absoluut het risico niet.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 13 september 2019, 20:22

Zoals zovele artikelen in de financiële pers lijkt ook dit artikel de nodige kwaliteits-problemen te hebben.

Komt het door onzorgvuldigheid, onnauwkeurigheid of onkunde van de journalist, of is het eerder moedwillig?
Gebaseerd op de vorige artikelen van dezelfde journalist zou het elk van deze redenen kunnen zijn.
NTO schreef: ↑13 september 2019, 18:06 Aboe JohnBogle Al Amerikani, de stichter van de ETF religie, en het ETF kalifaat, heeft op het einde van zijn leven erop gewezen dat er marktsituaties zijn, waarbij een voldoende groot percentage ETF beleggingen, marktverstorend kan werken, en eventueel een financiele crisis kan versterken, of in de hand werken.
Neen dit heeft Jack Bogle niet beweerd over ETFs.

Ik ga enkel op het eerste punt reageren: Bogle (of Vanguard) waren zeker niet de stichters van de ETFs, en zijn ook niet de grootste in de markt.

http://online.wsj.com/ad/focusonetfs/history.html
Exchange-traded funds as we know them today were launched in 1993 by State Street Global Advisors, though similar products traded in both the U.S. and Canada in years prior to that. The SPDR fund (pronounced “spider”) – the very first ETF – tracks the Standard & Poor’s 500 stock index and is still the largest ETF on the market. With assets of around $58 billion, it is the granddaddy of all ETFs, accounting for about 16% of all assets in the ETF market.
https://vanguardblog.com/2019/04/05/etf ... nt-future/
Vanguard’s first ETF—now known as Vanguard Total Stock Market ETF (VTI)—entered the marketplace on May 24, 2001
Onderaan een grafiek over de market share van de ETFs
Afbeelding
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 13 september 2019, 20:52

Hier is een post van Jack op het Boglehead forum over de aangehaalde verklaring.

Zoals hij zelf schrijft:
[...] many of those who commented never even read the piece. [...] This is never a good idea! [...] Read it and see for yourselves.

To my fellow Bogleheads,

I’ve been quite bothered to read your many posts about my recent piece in The Wall Street Journal, headlined, “Bogle Sounds a Warning on Index Funds.”

Ay, there’s the rub! The headline not only got the sense of my piece wrong, but many of those who commented never even read the piece. (WSJ paywalls are tough!) This is never a good idea!

As to the headline, it would have been more accurate to write something like, “The Father of the Index Fund Raises Concern about Concentration among Index Fund Managers.” That is what the article was largely about, intended as a statesmanlike early warning about an important emerging issue. It has nothing whatsoever to do with “efficient markets” as many of you assumed. Read it and see for yourselves.

My essay ended with a lengthy (32-line) ringing defense of what the index fund has meant to investors, and that, despite the issues involved in concentration, “nothing should be done to jeopardize the existence of the index fund.”

Best to all,

Jack
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

ignition
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ignition
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ignition » 13 september 2019, 20:52

Picaro schreef: ↑13 september 2019, 19:37

Het zijn gewoon altijd de typische argumenten die gestart worden door actieve managers die het niet kunnen verkroppen dat ze marktaandeel verliezen aan passieve beleggingen (zoals onze vriend Michael Burry). Zo zijn er veel de laatste jaren. Meestal zijn hun argumenten ook compleet over the top (ETF's zijn een even grote bubbel als CDO's, please...). Na een tijd begint dat te vervelen.
Picaro schreef: ↑13 september 2019, 19:37 Dat je die risico's inziet en dan zegt: oke, ik vind de andere opties gewoon nog slechter, zou ik allemaal goed vinden. Ik zie zelf namelijk ook veel positieve kanten van ETFs/passief beheer. Maar er problemen mee hebben dat we dingen in vraag stellen en gewoon geen enkel risico durven toegeven terwijl die door experts wel al gevonden zijn (al blijft er meer onderzoek nodig)... dat kan er bij mij niet in. Doet echt denken aan een cult, beetje zoals NTO voor de grap aanhaalde. Doet ook denken aan de vorige bubbels... deze keer is alles echt anders natuurlijk, toch?
Ik vrees dat je spoken ziet. Niemand heeft gezegd dat er geen risico's verbonden zijn aan passief beleggen.

Panly
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Panly
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Panly » 13 september 2019, 21:49

ignition schreef: ↑13 september 2019, 20:52

Het zijn gewoon altijd de typische argumenten die gestart worden door actieve managers die het niet kunnen verkroppen dat ze marktaandeel verliezen aan passieve beleggingen (zoals onze vriend Michael Burry).
Burry beheert nochtans al meer dan 10 jaar enkel zijn eigen geld.

oeps.
>:D

Spruitekop
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Spruitekop
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door Spruitekop » 13 september 2019, 21:50

ignition schreef: ↑13 september 2019, 18:39 Als in volle crisis aandelen crashen en de ontlener gaat failliet veronderstel ik dat het onderpand wel voldoende is om aandelen terug te kopen. Aandelen zijn dan minder waard en onderpand wordt defensief belegd in money market funds of obligaties van hoge kwaliteit en verliest normaal geen waarde.
Het is te zien hoeveel keer datzelfde onderpand dient als onderpand. De 20 stoelendansers en de 2 stoelen. ::)
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!

Wimble
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Wimble
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Wimble » 13 september 2019, 22:16

Spruitekop schreef: ↑13 september 2019, 21:50
ignition schreef: ↑13 september 2019, 18:39 Als in volle crisis aandelen crashen en de ontlener gaat failliet veronderstel ik dat het onderpand wel voldoende is om aandelen terug te kopen. Aandelen zijn dan minder waard en onderpand wordt defensief belegd in money market funds of obligaties van hoge kwaliteit en verliest normaal geen waarde.
Het is te zien hoeveel keer datzelfde onderpand dient als onderpand. De 20 stoelendansers en de 2 stoelen. ::)
Ik vraag mij echt af wat de bedoeling is van dergelijke niets zeggende posts ... kijkt liever een beetje naar Belgian’s got talent ofzo ...

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 13 september 2019, 23:08

Panly schreef: ↑13 september 2019, 21:49
ignition schreef: ↑13 september 2019, 20:52

Het zijn gewoon altijd de typische argumenten die gestart worden door actieve managers die het niet kunnen verkroppen dat ze marktaandeel verliezen aan passieve beleggingen (zoals onze vriend Michael Burry).
Burry beheert nochtans al meer dan 10 jaar enkel zijn eigen geld.

oeps.
van wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Burry
In 2013 Burry reopened his hedge fund, this time called Scion Asset Management, filing reports as an ERA (exempt reporting adviser) which is active in the state of California and approved by the SEC.[20]

Burry has focused much of his attention on investing in water, gold, and farmland. [...]

Glimpses were offered into Scion's portfolio with 13Fs filed from the 4th quarter of 2015 through the 3rd quarter of 2016, as required by the SEC when fund holdings top $100 million. After more than two years, on February 14, 2019, Scion Asset Management filed another 13F, showing Michael Burry to hold numerous large-cap stocks and $103,528,000 13F assets under management, just above the threshold for filing.[...]
Elk artikel dat zijn recente uitspraken bespreekt, heeft gelijkaardige info

oeps oeps

Panly
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Panly
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Panly » 13 september 2019, 23:47

Hij heeft zijn eigen geld in zijn eigen hedge fund gestopt.

Een fonds dat niet open is voor externe investeerders.

En nooit open was.

Moeilijk he.

Panly
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Panly
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Panly » 13 september 2019, 23:50

Dus b7 en ignition zijn dubbel accounts.

Picaro
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Picaro
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Picaro » 14 september 2019, 00:05

Wimble schreef: ↑13 september 2019, 22:16
Spruitekop schreef: ↑13 september 2019, 21:50
Ik vraag mij echt af wat de bedoeling is van dergelijke niets zeggende posts ... kijkt liever een beetje naar Belgian’s got talent ofzo ...
Wat is hier nu het punt in je reactie? Waar zegt hij iets wat niet waar is? Banken lenen voortdurend door aan elkaar en het is achteraf een gigantisch kluwen om te achterhalen wat van wie komt. In het geval met onderpand is dat niet anders... of heb je meer informatie die dit tegenspreekt?

Wimble
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Wimble
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Wimble » 14 september 2019, 06:56

Picaro schreef: ↑14 september 2019, 00:05
Wimble schreef: ↑13 september 2019, 22:16

Wat is hier nu het punt in je reactie? Waar zegt hij iets wat niet waar is? Banken lenen voortdurend door aan elkaar en het is achteraf een gigantisch kluwen om te achterhalen wat van wie komt. In het geval met onderpand is dat niet anders... of heb je meer informatie die dit tegenspreekt?
Graag bewijs van die 20:2 ratio?

Ik denk dat er hier veel vergeten dat veel actief beheerde fondsen achterliggend in ETF’s beleggen.

NTO
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door NTO » 14 september 2019, 07:11

Panly schreef: ↑13 september 2019, 23:50 Dus b7 en ignition zijn dubbel accounts.
Neen hoor. Die extreme fundamentalisten moeten naar de Bogleheadszondagschool waar ze de Bogleheadsprincipes van buiten leren tot ze die van voor naar achter, en omgekeerd en ondersteboven, of alleen de klinkers kunnen opzeggen.

Elke post hier is een citaat uit die Bogleheadsprincipes.

Daarom lijken ze zo op elkaar: agressief, beledigend, gewelddadig, niet kunnen luisteren naar andere argumenten, verblind, verdwaasd.

ignition
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ignition
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ignition » 14 september 2019, 08:40

Wimble schreef: ↑14 september 2019, 06:56
Picaro schreef: ↑14 september 2019, 00:05

Graag bewijs van die 20:2 ratio?

Ik denk dat er hier veel vergeten dat veel actief beheerde fondsen achterliggend in ETF’s beleggen.
Picaro doet niet aan bewijzen. Als je vraagt welke aanwijzingen hij heeft voor zijn beweringen dan antwoordt hij niet meer.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

128 berichten
  • Pagina 7 van 9
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy