Het boodschappen topic
Re: Het boodschappen topic
- VincentVega
- VIP member

Ieder zijn meug … maar ik geniet graag van een glaasje wijn. En ook restaurantbezoek zal ik niet snel laten vallen.chesini schreef: ↑2 februari 2026, 18:32 Er is alvast heel veel te besparen op alcohol. Het is duur en heel slecht voor de gezondheid. Ik ben helemaal gestopt met die handel en koop enkel nog koffie, thee, bronwater en volle melk.
En voor het overige verse groenten, vers fruit, vers vlees, verse vis. In de winter nu kan je volop witloof/spruiten/rode kool/prei kopen aan gunstige prijzen. De prijs van vlees vind ik ook nog steeds goed meevallen.
En restaurants ook te mijden natuurlijk, wat je zelf kookt en zelf bereidt is meestal zelfs lekkerder en veel goedkoper dan wat ze je voorschotelen.
En niet roken.
Ziezo, dit is het geheime recept.
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ik eet en drink wat ik wil wanneer ik wil, maar bewust als keuze zonder overdaad.
Verkeersboetes budgetteer ik wel, daarvoor zet ik virtueel elke maand 50 euro opzij. Op onzin heb je nl. geen vat.
- MarciaHoefmans
- Newbie

- Contacteer:
Ik heb mijn Colruytkaart opgezegd, nu ze ze delen met Jan-en-alleman en ik ben eindelijk opnieuw vrij! Nooit meer op zoek moeten promo's, want die zijn voor de kaarthouders. Zonder promo's zijn de prijzen bij Colruyt en Delhaize gelijkaardig, Ik kan eindelijk echt kiezen! Ik ga eerst mijn bestaande voorraden verorberen en nadien, als alles op is, koop ik alleen nog wat ik binnen de maand naar binnen kan spelen. Dat ls leven naar de moment. Noem mij gerust een domme gans.
Dat is nu eens iets waar ik echt geen geld aan kan uitgeven. Ik vind de prijs/kwaliteitverhouding van het product ondermaats.EarthNvstr1 schreef: ↑2 februari 2026, 20:05 Verkeersboetes budgetteer ik wel, daarvoor zet ik virtueel elke maand 50 euro opzij. Op onzin heb je nl. geen vat.
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
------------ 8< -------------------------------------- knip hier----------------------------------------------
- tuinder666
- Sr. Member

- Contacteer:
Hoeveel verkeersboetes heb je dan op jaarbasis?EarthNvstr1 schreef: ↑2 februari 2026, 20:05 Verkeersboetes budgetteer ik wel, daarvoor zet ik virtueel elke maand 50 euro opzij. Op onzin heb je nl. geen vat.
Zet een jaarlijks budget uit voor goede doelen, bijvoorbeeld €200.EarthNvstr1 schreef: ↑2 februari 2026, 20:05 Verkeersboetes budgetteer ik wel, daarvoor zet ik virtueel elke maand 50 euro opzij. Op onzin heb je nl. geen vat.
Betaal je verkeersboetes uit dat budget. Als er nog wat overblijft stort je dat in december.
Jaar zonder boetes? -> €200 weg te geven.
Laatste boete hier is misschien al 5 jaar geleden, was dan nog maar een simpele GAS boete. Snelheidsboetes herinner ik mij zelfs niet meer. Helpt wel dat ik gekozen heb om voor woon/werk zo weinig mogelijk km te doen.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
129,10 snelheid
59,00 snelheid (gas)
59,00 snelheid (gas)
totaal 2024: 247,10
184,10 rood licht denk ik
63,42 snelheid
117,42 snelheid
63,42 snelheid
63,42 snelheid
44,00 parkeren
totaal 2025: 535,78
2024 was een goed jaar
2025 was minder, zo'n rood licht doet het snel oplopen natuurlijk, maar nog steeds binnen budget, dus valt goed mee
Rijd anders gewoon door groen ipv rood?
Strookje afknippen en laten ondertekenen door ouders of voogd.
Als je 50K KMS rijdt per jaar en in de regio Herentals woont valt dat nog mee haha.
Ik rij zoveel mogelijk op Adaptieve CC en dan ingesteld op +5km/h te snel. In principe kan de auto dat dan ook zelf aanpassen ifv de verkeersborden die je voorbijrijdt maar dat trekt op niks hier. In Nederland werkt het wel deftig.
En Waze of Flitsmeister gebruiken…
Ik rij zoveel mogelijk op Adaptieve CC en dan ingesteld op +5km/h te snel. In principe kan de auto dat dan ook zelf aanpassen ifv de verkeersborden die je voorbijrijdt maar dat trekt op niks hier. In Nederland werkt het wel deftig.
Op CC en +5 km doe ik ook.VTEC schreef: ↑3 februari 2026, 16:49 Als je 50K KMS rijdt per jaar en in de regio Herentals woont valt dat nog mee haha.
Hier ook. Volgende stap: overal snelheid naar beneden, achtereen staan we stil. Behalve de speedfietsen die vlammen 60 in zone 30.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
Veel te veel kan niet want ik leef om te eten.
Dat is onzin. Speedpedelecs zijn begrensd op 45 a 46km/u. En cowboys heb je nu eenmaal in elke categorie van vervoer. Anders was het niet nodig om ons land vol te zetten met flitspalen en hindernissen.