Het KBC topic
TIP
Re: Het KBC topic
Wat is hoog he, in 2007 stond het aandeel op 100 euro, was het toen ook duur? Op de LT doe ik er ook niet aan mee, maar de grote koerssprongen kunnen zeker en vast lucratief zijn. Ik wacht nog even voor ik uitstap.
Volgende week volgen de kwartaalresultaten van KBC. Meer bepaald op 8 augustus a.s.
zeezout schreef:heb KBC dit jaar verkocht aan 30, doordat er volgend jaar geen dividend gaat zijn lijkt het potentieel op korte termijn afgetopt.
switch gemaakt naar AGEAS (rijkelijk laat ik weet het) Voor 2 financiele waarde in portefeuille lijkt het me nog te vroeg, fin crisis lijkt weg maar kan ieder ogenblik terugkomen;
KBC is voor mij een goed geleid bedrijf, koers houdt hier al voldoende rekening mee, net zoals Colruyt, één van de beste bedrijven van het land , jammer genoeg weet iedereen het en is de koers al hoog.
Ageas heeft KBC nu ingehaald qua koers, zie geen reden om terug over te schakelen.
Als 2de keus in de fin sector kies ik liever NBB een ietswat apart aandeel.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Zeezout, ik heb ze alle drie (Ageas, KBC en NBB) en allemaal in een groot gewicht.zeezout schreef:zeezout schreef:heb KBC dit jaar verkocht aan 30, doordat er volgend jaar geen dividend gaat zijn lijkt het potentieel op korte termijn afgetopt.
switch gemaakt naar AGEAS (rijkelijk laat ik weet het) Voor 2 financiele waarde in portefeuille lijkt het me nog te vroeg, fin crisis lijkt weg maar kan ieder ogenblik terugkomen;
KBC is voor mij een goed geleid bedrijf, koers houdt hier al voldoende rekening mee, net zoals Colruyt, één van de beste bedrijven van het land , jammer genoeg weet iedereen het en is de koers al hoog.
Ageas heeft KBC nu ingehaald qua koers, zie geen reden om terug over te schakelen.
Als 2de keus in de fin sector kies ik liever NBB een ietswat apart aandeel.
Vooral Ageas heb ik in een zeer groot gewicht.
KBC is naast een aandeel dat koopwaardig is op LT ook een mooi tradingaandeel. Kijk de grafiek van de laatste maanden er eens op na en je weet dat er mits plaatsen van een stoploss een mooie koerswinst inzit. Terug ingestapt aan 28.4 onlangs, nu 31.9. Nog even afwachten wat de koers doet de komende dagen, anders ga ik winst cashen denk ik. In de huidige volatiele koerstrend van KBC liggen volgens mij nog genoeg kansen om later nog eens in te stappen.
Config85 schreef:KBC is naast een aandeel dat koopwaardig is op LT ook een mooi tradingaandeel. Kijk de grafiek van de laatste maanden er eens op na en je weet dat er mits plaatsen van een stoploss een mooie koerswinst inzit. Terug ingestapt aan 28.4 onlangs, nu 31.9. Nog even afwachten wat de koers doet de komende dagen, anders ga ik winst cashen denk ik. In de huidige volatiele koerstrend van KBC liggen volgens mij nog genoeg kansen om later nog eens in te stappen.
Config, wellicht wel, maar ik zou persoonlijk toch minstens wachten tot na de bekendmaking van de kwartaalresultaten.
8 Augustus is voor mij ook komende dagen, wees gerust. Ik zet voor de zekerheid om dat moment wel een stoploss, je weet nooit dat er een tegenvaller uit de bus komt.
Config85 schreef:Wat is hoog he, in 2007 stond het aandeel op 100 euro, was het toen ook duur? Op de LT doe ik er ook niet aan mee, maar de grote koerssprongen kunnen zeker en vast lucratief zijn. Ik wacht nog even voor ik uitstap.
100 euro en een dividend van 2,85 dat jaarlijks met meer dan 10 % steeg leek toen een verdedigbare prijs.
Ben het met je eens dat het goed trading aandeel is gaat vlotjes op en neer.
Ben zelf een Buy&VeryHold belegger
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
zeezout schreef:Ben het met je eens dat het goed trading aandeel is gaat vlotjes op en neer.
Ben zelf een Buy&VeryHold belegger
KBC is zichzelf wel voluit aan het redden.
Alleen de schulden uit het verleden moeten nog afbetaald worden, maar vandaag draait KBC terug op volle (gezonde en goede) toeren.
Ik zal eens zien, als ik 1 januari mijn Cera-brol kan verkopen, hoe gezond KBC is.
Dat ze mensen continu in 'tzak zet zoals vroeger is alvast heel waar.
Luk, er is wel degelijk een onderscheid tussen KBC, KBC Ancora en Cera.Lukske schreef:Ik zal eens zien, als ik 1 januari mijn Cera-brol kan verkopen, hoe gezond KBC is.
Verwar deze 3 aandelen echter niet en maak er zeker ook geen pot nat van. Natuurlijk is er wel een correlatie.
Ik begrijp echter uw ontgoocheling omtrent Cera-aandelen, maar na enkele moeilijke jaren zal het mijn inziens terug worden zoals vroeger.
P.S.: ik heb geen Cera-aandelen. Arcopar wel gehad, maar 2 maanden voor het faillissement van Dexia wel gelukkig verkocht.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Kijk ook eens over de muur voor financials; Aegon is NL maar doet veel zaken in US.
ik weet niet of ge het hier volgt op het forumLukske schreef:Ik zal eens zien, als ik 1 januari mijn Cera-brol kan verkopen, hoe gezond KBC is.
maar een tijd terug is hier gemeld dat ze heden niet kunnen verkocht worden.
is een beslissing geweest op de Algemene vergadering ( denk 2012).
Estate Guru believer.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Volgens Patrick Casselman van KBC gaat de Bel 20 naar 3000 punten tegen het jaareinde (zie De Tijd vandaag). Allez, we zijn weer vertrokken ! Benieuwd hoeveel er binnen een paar jaar echt rijk zullen zijn ?
Beleggen in aandelen is een spel waar analisten ons steeds de mooie kant van laten zien, de beste periodes uitkiezen om te bewijzen dat beleggen in aandelen altijd rendabel is. Het is een spel waar je (wat men ons ook wil wijsmaken) niet zomaar heel snel terug uitstapt, al was het maar omdat je hierbij eerst kosten gemaakt hebt en je als beursbelegger ook wispelturige schommelingen moet kunnen verdragen tot je steeds versuft dan toch te laat uitstapt als je reeds verliezen hebt. Het is het spel van grote computers waartegen jij als kleine belegger nooit tegen op kan. Het is het spel waar je, eenmaal wat mooie winsten gemaakt, er nooit genoeg van krijgt en daarna nog meer risico’s gaat nemen tot je uiteindelijk toch de grote verliezer bent. Het is het spel waarbij beleggers, na tientallen jaren, moeten vaststellen dat ze niks verdiend hebben en zeker niet al ze het vergelijken met de gekapitaliseerde intresten van veilige beleggingen. Het is een spel waar oudere beleggers uiteindelijk beschaamd zwijgen over hun dom geloof en hun financiële kater en waarbij daartegenover jonge beleggers gretig meespringen en luidop meepraten in de euforie omdat zij dromen van “het moment” van rijkdom. Dat moment van echte rijkdom zit hem echter in het leven nu, zonder stress en slapeloze nachten en in de controle over zijn inkomsten en uitgaven, met zekerheden, zonder angst voor de rijkentaks, de vermogensbelasting, de erfenisrechten of de ruzie binnen de familie omwille van je opgebouwd vermogen. Maar vele kleine spaarders worden ondertussen wel bestolen en verliezen aan vermogen. Bankiers zijn nog steeds niet ernstig door de mensen alleen dit spel op te dringen en daarnaast geen normale vergoeding meer te geven voor de centen die ze hen in bruikleen gaven. Echte vertrouwen komt er nooit met enkel een uitnodiging tot dit spel !
Beleggen in aandelen is een spel waar analisten ons steeds de mooie kant van laten zien, de beste periodes uitkiezen om te bewijzen dat beleggen in aandelen altijd rendabel is. Het is een spel waar je (wat men ons ook wil wijsmaken) niet zomaar heel snel terug uitstapt, al was het maar omdat je hierbij eerst kosten gemaakt hebt en je als beursbelegger ook wispelturige schommelingen moet kunnen verdragen tot je steeds versuft dan toch te laat uitstapt als je reeds verliezen hebt. Het is het spel van grote computers waartegen jij als kleine belegger nooit tegen op kan. Het is het spel waar je, eenmaal wat mooie winsten gemaakt, er nooit genoeg van krijgt en daarna nog meer risico’s gaat nemen tot je uiteindelijk toch de grote verliezer bent. Het is het spel waarbij beleggers, na tientallen jaren, moeten vaststellen dat ze niks verdiend hebben en zeker niet al ze het vergelijken met de gekapitaliseerde intresten van veilige beleggingen. Het is een spel waar oudere beleggers uiteindelijk beschaamd zwijgen over hun dom geloof en hun financiële kater en waarbij daartegenover jonge beleggers gretig meespringen en luidop meepraten in de euforie omdat zij dromen van “het moment” van rijkdom. Dat moment van echte rijkdom zit hem echter in het leven nu, zonder stress en slapeloze nachten en in de controle over zijn inkomsten en uitgaven, met zekerheden, zonder angst voor de rijkentaks, de vermogensbelasting, de erfenisrechten of de ruzie binnen de familie omwille van je opgebouwd vermogen. Maar vele kleine spaarders worden ondertussen wel bestolen en verliezen aan vermogen. Bankiers zijn nog steeds niet ernstig door de mensen alleen dit spel op te dringen en daarnaast geen normale vergoeding meer te geven voor de centen die ze hen in bruikleen gaven. Echte vertrouwen komt er nooit met enkel een uitnodiging tot dit spel !
het probleem is steeds maar meer meer.
een mooi dividend volstaat soms niet.
liefst nog grote stijging van fictieve waarde.
en dan op een dag plots daling en alles weg.
daar is een woord voor hebzucht.
een mooi dividend volstaat soms niet.
liefst nog grote stijging van fictieve waarde.
en dan op een dag plots daling en alles weg.
daar is een woord voor hebzucht.
Estate Guru believer.