Het migratieakkoord van Marrakech
Re: Het migratieakkoord van Marrakech
Ik ben het eens met Haelewyn. Hoe sommige dat migratiepact altijd koppelen aan migratie zonder grenzen (af alle linkse partijen daaraan koppelen). het is afgezaagd, onwaar... maar het slikt als zoete broodjes en je mag je er verstand voor op 0 zetten (want nadenken, ho maar, dat willen we niet hoor). Dit staat nu los van feit of je voor of tegen dat pact bent. Hoe dan ook, migratie zal men internationaal moeten regelen.... hoe dat er dan moet uitzien, we zien wel.
-
anonymous
Zoals bovenstaande 2 mensen zeggen.
Migratie zullen we niet kunnen tegenhouden door als 1 land te zeggen van we doen niet mee.
We zijn een globale samenleving en daar komen globale problemen door die dan globaal moeten aangepakt worden.
Migratie zullen we niet kunnen tegenhouden door als 1 land te zeggen van we doen niet mee.
We zijn een globale samenleving en daar komen globale problemen door die dan globaal moeten aangepakt worden.
Ik weet niet of jij dit pact gelezen hebt (eerder niet dan wel lijkt me), maar quasi alles in dit pact vergemakkelijkt migratie (legaal of illegaal maakt niet uit) en vermindert de verplichtingen (als die er al waren) van migranten om zich te integreren. Dus dit pact gaat veel eerder in de richting van migratie zonder grenzen dan dat het in de andere richting gaat. Het zou dus een duidelijke verslechtering van de situatie zijn, en dus wel degelijk tegenstrijdig met wat Crombez nu beweert als wat de oplossing zou zijn (minder migratie volgens de flavor of the day, wie weet wat het morgen zal zijn).Lanius schreef: ↑7 januari 2019, 12:47 Ik ben het eens met Haelewyn. Hoe sommige dat migratiepact altijd koppelen aan migratie zonder grenzen (af alle linkse partijen daaraan koppelen). het is afgezaagd, onwaar... maar het slikt als zoete broodjes en je mag je er verstand voor op 0 zetten (want nadenken, ho maar, dat willen we niet hoor). Dit staat nu los van feit of je voor of tegen dat pact bent. Hoe dan ook, migratie zal men internationaal moeten regelen.... hoe dat er dan moet uitzien, we zien wel.
Toen ik mijn vorig commentaar schreef, had ik het migratieakkoord niet in gedachten. Ik baseerde me op huidige situatie en afgelopen jaren. België slaagt er niet in (kans)armoede te verminderen en wachtlijsten te verkorten. België en EU slagen er niet in om met huidige migratiestromen om te gaan. Als ik het me goed herinner is België 1 van de landen waar immigranten het minst integreren oa. werk vinden. Wanneer kansarme Belgen en immigranten beiden vinden dat ze recht hebben op schaarse middelen (oa. sociale woningen) en de SP.A kiest voor immigranten, dan gaan de kansarme Vlamingen kiezen voor Vl.B ongeacht de andere agendapunten van die laatste.
We zijn een globale samenleving? Eens goed mee gelachen. Vlamingen en Walen kunnen niet eens samenwerken. De EU-landen leven hun eigen akkoorden niet na en proberen elkaars belastingsinkomsten af te snoepen. En waarvoor staat de VN? Verdeelde of Verenigde Naties? Het moet internationaal of globaal opgelost worden, betekent zoveel als ik trek mijn handen ervan af, het is iemand anders probleem en uiteindelijk zal er niks gebeuren.
We zijn een globale samenleving? Eens goed mee gelachen. Vlamingen en Walen kunnen niet eens samenwerken. De EU-landen leven hun eigen akkoorden niet na en proberen elkaars belastingsinkomsten af te snoepen. En waarvoor staat de VN? Verdeelde of Verenigde Naties? Het moet internationaal of globaal opgelost worden, betekent zoveel als ik trek mijn handen ervan af, het is iemand anders probleem en uiteindelijk zal er niks gebeuren.
Ik stel voor dat je het nog eens opnieuw leest ;-)foopah schreef: ↑7 januari 2019, 14:09
Ik weet niet of jij dit pact gelezen hebt (eerder niet dan wel lijkt me), maar quasi alles in dit pact vergemakkelijkt migratie (legaal of illegaal maakt niet uit) en vermindert de verplichtingen (als die er al waren) van migranten om zich te integreren. Dus dit pact gaat veel eerder in de richting van migratie zonder grenzen dan dat het in de andere richting gaat. Het zou dus een duidelijke verslechtering van de situatie zijn, en dus wel degelijk tegenstrijdig met wat Crombez nu beweert als wat de oplossing zou zijn (minder migratie volgens de flavor of the day, wie weet wat het morgen zal zijn).
Bovendien is het niet bindend (waardoor het voor mijn part ook niet getekend hoefde te worden, maar wel geen spelletje van maken zoals nu waarbij NVA in september akkoord was om te tekenen en daarna terugkrabbelen omwille van stemmen).
Voor België veranderd er eigenlijk niets ;-)
Na lezing van het verhaal van de wereldreis van die Nederlander ben ik, in eenklank met hem, tot volgend besluiten gekomen:
- we zijn NIET verplicht de miserie van de hele wereld over ons te halen
- de Afrikaanse boer bestaat enkel in het hoofd van Broederlijk Delen en tutti quanti. Het is de boerin die werkt, meneer zit de ganse dag op zijn luie gat.
- sluit Belgie (Europa is enkel een voorwendsel om niets te doen) hermetisch af voor die parasieten ! We hebben met onze Walen al genoeg luizen in onze pels. Een land dat zijn grenzen niet kan verdedigen is het niet waard te overleven.
- we zijn NIET verplicht de miserie van de hele wereld over ons te halen
- de Afrikaanse boer bestaat enkel in het hoofd van Broederlijk Delen en tutti quanti. Het is de boerin die werkt, meneer zit de ganse dag op zijn luie gat.
- sluit Belgie (Europa is enkel een voorwendsel om niets te doen) hermetisch af voor die parasieten ! We hebben met onze Walen al genoeg luizen in onze pels. Een land dat zijn grenzen niet kan verdedigen is het niet waard te overleven.
Hij vroeg of JIJ het gelezen had. Dat wil niet zeggen dat HIJ het gelezen heeft.
De korte inhoud ervan is niet hetzelfde als het pact lezen.
De korte inhoud wordt ook gekleurd met de pen die het schrijft.
En zoals je al zei : het staat los van het feit of je voor of tegen bent , ... enz ... Dat klopte en ik kan het met je commentaar ook alleen maar eens zijn.
Ik vind het verder ook redelijk zielig en lachwekkend om de voorstanders van NVA te lezen : Crombez draait zijn kar.
Zoals gezegd : het ene wil niet het andere zeggen. Ik zie het niet als noodzakelijk om te zeggen dat hij zijn kar keert. Beide standpunten (oud en nieuw) zijn samen mogelijk.
Of ik het er mee eens ben is een andere zaak.
Over de kar keren : we moeten ons vooral niet afvragen hoeveel keren de Nieuwe Vlaamse zijn kar al gekeerd heeft en daarbij zichzelf en zijn kiezers verloochend heeft.
Als ik aan die kant van de smog zou staan zou ik zeker niet al te hard roepen of lachen.
En vraag vooral geen voorbeelden. Als je die zelf niet kent, ben je de laatste jaren niet meer nuchter geweest.
-
anonymous
Politiek draait juist om kar keren om kiezers te winnen.
Ik zeg het je kies gewoon een partij die je goed ligt. Wat die partij doet is toch geen vast gegeven.
Ik zeg het je kies gewoon een partij die je goed ligt. Wat die partij doet is toch geen vast gegeven.
Ik heb het zeker gelezen, en zoals ik al zei, quasi ieder punt is zo geformuleerd dat de uitvoering ervan migratie veel gemakkelijker zal maken (legaal of illegaal maakt niet uit). Het pact op zich is waarschijnlijk niet bindend, maar zoals vorige week al bleek hoeft er maar 1 rechter te zijn die België verplicht om op basis van het pact bepaalde dingen te doen wat betreft migratie, zoals bvb veroordeelde terroristen die al 2 keer zelfstandig vertrokken zijn om aanslagen te helpen plegen, terug te halen naar België. Het is gewoon wachten tot de volgende wereldvreemde uitspraak op basis van dit pact er komt. Maar dan herinneren de voorstanders zich opeens heel de discussie niet meer.Lanius schreef: ↑7 januari 2019, 14:14 Ik stel voor dat je het nog eens opnieuw leest ;-)
Bovendien is het niet bindend (waardoor het voor mijn part ook niet getekend hoefde te worden, maar wel geen spelletje van maken zoals nu waarbij NVA in september akkoord was om te tekenen en daarna terugkrabbelen omwille van stemmen).
Voor België veranderd er eigenlijk niets ;-)
Dit is zoals iemand alle onderdelen van een wapen + de montagehandleiding geven, en dan bij hoog en laag blijven beweren dat je hem geen wapen gegeven hebt. Wake up.
-
anonymous9433
De oplossing tegen illegale migratie is eigenlijk heel eenvoudig, enkel LEGALE migratie toestaan.
Het migratieakkoord van Marrakech
5000 euro op een geblokkeerde rekening. Wordt je uitgewezen, dan mag je zelf kiezen in welk vliegtuig want het gaat toch van je geld af.m-peeters schreef:De oplossing tegen illegale migratie is eigenlijk heel eenvoudig, enkel LEGALE migratie toestaan.
Pleeg je misdaden en verniel ie Brussel op Oudjaar, dan wordt het van je eigen rekening gehaald.
De bewuste relschoppers die enkel buiten komen om de vandaal uit te hangen zullen wel FIFA spelen thuis!
Ze worden gemist!
https://p-magazine.be/vrouwen-in-syrie- ... en-buiten/
We hebben ze gevonden, ze zitten in 't park
We hebben ze gevonden, ze zitten in 't park
Ja tegen iets zijn , begrijp nu waarom.
Als men zijn eigen zakken kan vullen illegaal. ( good friends )
Och ja betrokkene is via het Tjeven volk in Belgie geraakt.
En dan de chef die weet van niks , maar enkel geruchten gehoord.
Hallo BDW , nog niet gehoord heden.
Als men zijn eigen zakken kan vullen illegaal. ( good friends )
Och ja betrokkene is via het Tjeven volk in Belgie geraakt.
En dan de chef die weet van niks , maar enkel geruchten gehoord.
Hallo BDW , nog niet gehoord heden.
Estate Guru believer.
Theo Francken heeft in elk geval goed zijn best gedaan voor exta LEGALE migratie. Hij persoonlijk heeft de voorstellen van zijn goede vriend voor humanitaire visa goedgekeurd.
Ik denk dat zijn kansen verkeken zijn om naar het Vlaams Belang over te stappen.
Bij ons zeggen ze vrouwen en kinderen eerst. In die cultuur draagt de man letterlijk en figuurlijk de broek en is de belangrijkste persoon binnen de familie. Daar zegt de man 'Ik eerst en zie maar dat je het red met je kind!'Maryline schreef: ↑14 januari 2019, 19:35 Ze worden gemist!
We hebben ze gevonden, ze zitten in 't park![]()
Binnenkort het nieuwe Thailand?