Het nut van rekeninguittreksels
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Het nut van rekeninguittreksels
Bewijs maar eens dat zo'n ding uit een printer origineel is en niet één of andere kopie.ludo schreef: ↑12 januari 2021, 17:53 Het zou niet de eerste zelfstandige makelaaar zijn '( Argenta - fintro - enz. ) die gefoefeld heeft met de gelden/beleggingen van klanten .. Bewijs dan maar eens je gelijk voor de rechtbank met een pdf'ke wat niet rechtsgeldig is..
Of als erfgname ' ( alle rekeningen worden bij aangifte sterfte onmiddelijk gebblokkeerd ),en je kan dus niets meer online bekijken. ) of het batig saldo wel correct is...
Tenzij ze het op speciaal papier doen dat je niet kan namaken.
Idem.
Voilà, dat bedoel ik. Alle banken schaffen die printers af omdat ze te duur zijn in onderhoud en omdat uittreksels online geraadpleegd kunnen worden. Als er nog banken zijn die ze opsturen zal dat ook wel verdwijnen.
Ik download alles en bewaar het op de computer (plus uiteraard backup). Naast uittrekstel van banken ook loonbrieven en maandelijks overzicht kredietkaarten. Oudste documenten zijn van 2011. Momenteel iets van 150 MB in totaal, wat overeenkomt met ongeveer 40 foto's. Iets zoeken gaat snel. Af en toe nodig. Meestal discussies over wat iets destijds gekost heeft, waar iets gekocht is, wanneer iets gekocht is.
Daar is weinig moeite mee om dat aan te tonen dat het papier van de bank afkomstig is en niet het papier uit je thuisprinter.. Papierkwaliteit - merk - papierdikte - toner of druk inkt - densiteit van de druk - enz.haelewyn schreef: ↑12 januari 2021, 18:39Bewijs maar eens dat zo'n ding uit een printer origineel is en niet één of andere kopie.ludo schreef: ↑12 januari 2021, 17:53 Het zou niet de eerste zelfstandige makelaaar zijn '( Argenta - fintro - enz. ) die gefoefeld heeft met de gelden/beleggingen van klanten .. Bewijs dan maar eens je gelijk voor de rechtbank met een pdf'ke wat niet rechtsgeldig is..
Of als erfgname ' ( alle rekeningen worden bij aangifte sterfte onmiddelijk gebblokkeerd ),en je kan dus niets meer online bekijken. ) of het batig saldo wel correct is...
Tenzij ze het op speciaal papier doen dat je niet kan namaken.
Idem.
Je zal ook wel al een hoop uittreksels in je bezit hebben, die gelijkaardig zijn aan het origineel...
Zeg Ludo, ik heb je dit jaar nog geen gelukkig nieuwjaar gewenst !
Bij deze : leef lang en goed he man !
Al gemerkt ? Ik zie het nut niet in van uittreksels maar wel van flitsbetalingen.
Een mens kan verschillen van gedacht he. :-)
Moet kunnen.
Bij deze : leef lang en goed he man !
Al gemerkt ? Ik zie het nut niet in van uittreksels maar wel van flitsbetalingen.
Een mens kan verschillen van gedacht he. :-)
Moet kunnen.
Bedankt voor de wensen.. Same for you..
Ik hou ze niet alleen bij voor men eigen gemak, maar ook voor mijn zoon, enige erfgenaam, zodat die kan zien wat het saldo van het laatste maanduittreksel is, en hoeveel het saldo is , dag van mijn overlijden..
Als dat verschil enorm groot is, kan hij de bank ter verantwoording roepen, en een detail vragen van de laatste transacties... ..
Banken vertrouwen doe ik niet, en zeker niet als het om geld gaat, daarmee...
Ik heb nl. 5 rekeningen bij 5 verschillende banken.... Echter heb ik maar een hoofdbank, waarmee ik dagelijks werk, bij de rest staat het geld er maar te staan....
Ik begrijp ergens wel het sentiment en het gevoel erachter maar het blijft toch iets in de stijl van :
Als ik de bakker nu voor iets Niet vertrouw dan is het als hij brood bakt.
Of de beenhouwer voor zijn vlees.
Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Ik heb net 2 banken uitgeschakeld. Het werden er me te veel en ik begon het beu te worden.
Dat is niet echt een vergelijk met een bank/ rekeninguittrekels dat je aanhaald..haelewyn schreef: ↑12 januari 2021, 21:49Ik begrijp ergens wel het sentiment en het gevoel erachter maar het blijft toch iets in de stijl van :
Als ik de bakker nu voor iets Niet vertrouw dan is het als hij brood bakt.
Of de beenhouwer voor zijn vlees.
Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Ik heb net 2 banken uitgeschakeld. Het werden er me te veel en ik begon het beu te worden.
Als de bakker/beenhouwer niet goed is, kies je een andere,ben je max een paar euro kwijt...
ls er geld weg is na je overlijden, is da probleem waar je erfgename mee te maken heeft, is helemaal iets anders....
Ik wil niet echt een discussie starten maar je weet toch dat de banken een attest vrijgeven bij je overlijden waar het saldo van je rekeningen om 00,00 uur (ochtend) op staat op de dag van overlijden ? Dan is het te laat voor eender wie om daar wat aan te doen.
Dat betwijfel ik, bij indienen van Fortis schikking in 2018 moest je aantonen dat je fortis aandelen in bezit had net voor het faillissement in 2008. Ik heb toen de PDF'jes van aankoop en verkoop doorgestuurd en dat is aanvaard als bewijs.ludo schreef: ↑12 januari 2021, 12:34 Enkel de papieren afschriften die uit de bankprinter komen,of die je worden opgestuurd door de bank zijn wettelijke originele documenten.
Een pdf file, wordt ten dag nog niet als " origineel " beschouwd..Ongeacht wat de banken je wijsmaken..
Probeer je gelijk maar eens te halen voor de rechtbank als het saldo niet klopt, en je dat aantoont met een pdf file..
De bank zal eerder geloofd worden, dan jij met je pdf"ke...
Met een origineel papieren uittreksel heb je zo je gelijk behaald..
Onder het motto, het is goed voor het milieu, bezorgen banken geen uittreksels meer op papier. Tenzij tegen té hoge betaling. Ik mis die wel. Er is uiteraard een veel belangrijker financiële reden. Het kost hen ook geld. Wel vreemd dat dan zoveel banken het nodig vinden elk jaar de tarieflijst grondig aan te pakken. KBC deze keer kampioen zeker?
Ik probeer ook zoveel mogelijk pdf's bij te houden maar uiteraard zitten er makkelijk leemtes in. Uitprinten doe ik niet meer. Bespaar inkt en papier..
Meer moeite heb ik met bedrijven die enkel nog online facturen bezorgen. Uit principe komen die er bij mij niet in. De verantwoordelijkheid ligt bij diegene die geld eist én dus een papieren factuur bezorgt.
Ik probeer ook zoveel mogelijk pdf's bij te houden maar uiteraard zitten er makkelijk leemtes in. Uitprinten doe ik niet meer. Bespaar inkt en papier..
Meer moeite heb ik met bedrijven die enkel nog online facturen bezorgen. Uit principe komen die er bij mij niet in. De verantwoordelijkheid ligt bij diegene die geld eist én dus een papieren factuur bezorgt.
Als je dan een wettig uittreksel hebt ( géén pdf) van de vorige maand, met saldo 35.392 euro, en op dag om 00.00 uur is saldo 5.219 euro, kan de erfgename de bank een detail vragen van de laatste verrichtingen als zou blijken dat het saldo nooit kan kloppen..haelewyn schreef: ↑12 januari 2021, 22:10 Ik wil niet echt een discussie starten maar je weet toch dat de banken een attest vrijgeven bij je overlijden waar het saldo van je rekeningen om 00,00 uur (ochtend) op staat op de dag van overlijden ? Dan is het te laat voor eender wie om daar wat aan te doen.
Wil de bank het niet geven, kan je naar de rechter stappen...