Hij is op komst de nieuwe digitale meter voor energie!
Hij is op komst de nieuwe digitale meter voor energie!
Gaat dit je makkelijker maken om nog meer te kunnen besparen?
Ik denk het wel, hou nu al maandelijks bij wat mijn verbruik is.
Aardgas denk ik niet meer te kunnen besparen, ja in de kou zitten!
Maar op vlak elektriciteit wel, en die gaat enkel maar duurder worden.
Heb nu een meter 1 tarief.
Had al enkele jaren geleden uitgerekend ongeveer wat de besparing zou kunnen zijn met een 2 tariefmeter.
Maar zou daar jaren over doen om die meerkost eruit te halen, dus niet gedaan.
Maar nu met de digitale meter lijkt dat plots zeer makkelijk over te schakelen, gratis of tegen 8€ kost.
Had gisteren mijn jaarafrekening gehad en kon gaan vergelijken.
Mijn eigen maandelijkse opmeting en berekening klopte bijna, zat er 31€ naast.
Heb zo mijn huidig verbruik een deelsleutel gaan gebruiken voor dag en nacht tarief.
Klopt wel niet voor de volle 100% maar nu gaan wasmachine-droogkast-vaatwasser altijd overdag, die kunnen dus dan na 22 uur gebruikt worden of in weekend.
En kan daar dus ongeveer bijna 10€ maandelijks nog op besparen, door het 2 voudig tarief
Ik denk het wel, hou nu al maandelijks bij wat mijn verbruik is.
Aardgas denk ik niet meer te kunnen besparen, ja in de kou zitten!
Maar op vlak elektriciteit wel, en die gaat enkel maar duurder worden.
Heb nu een meter 1 tarief.
Had al enkele jaren geleden uitgerekend ongeveer wat de besparing zou kunnen zijn met een 2 tariefmeter.
Maar zou daar jaren over doen om die meerkost eruit te halen, dus niet gedaan.
Maar nu met de digitale meter lijkt dat plots zeer makkelijk over te schakelen, gratis of tegen 8€ kost.
Had gisteren mijn jaarafrekening gehad en kon gaan vergelijken.
Mijn eigen maandelijkse opmeting en berekening klopte bijna, zat er 31€ naast.
Heb zo mijn huidig verbruik een deelsleutel gaan gebruiken voor dag en nacht tarief.
Klopt wel niet voor de volle 100% maar nu gaan wasmachine-droogkast-vaatwasser altijd overdag, die kunnen dus dan na 22 uur gebruikt worden of in weekend.
En kan daar dus ongeveer bijna 10€ maandelijks nog op besparen, door het 2 voudig tarief
Re: Hij is op komst de nieuwe digitale meter voor energie!
Als je overschakelt met elektriciteit naar Octa+Activ heb je voor dag en nacht hetzelfde tarief. Is momenteel het beste tarief op Mijnenergie.be en heb je geen dubbele meter nodig.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb Engie laagste tarief.
Net nog eens de cijferkes in de excel van mijn eigen opmeting-verbruik-berekening nagekeken met de jaarafrekening.
Zaten enkele foutjes in, komt nog beter uit, zat er nog net geen 10€ naast.
Had de kost Federale bijdrage zelfde bedrag als vorige jaren genomen, nu dus juist met de kost per kWh.
Net nog eens de cijferkes in de excel van mijn eigen opmeting-verbruik-berekening nagekeken met de jaarafrekening.
Zaten enkele foutjes in, komt nog beter uit, zat er nog net geen 10€ naast.
Had de kost Federale bijdrage zelfde bedrag als vorige jaren genomen, nu dus juist met de kost per kWh.
-
anonymous
Zo eenvoudig is het niet om te beweren dat je dan voordelig af bent als je dan overgaat naar een enkele meter. Er is nog altijd de component distributiekosten, welke voor het daltarief nog steeds lager zijn! Dus als je dalverbruik hoger is dan het piekverbruik kan het wel beter zijn een dubbele meter te hebben of te houden.
Zie maar eens op de tariefkaart naar de distributiekosten in de verschillende intercommunales, verschil dal, nacht en piek
https://www.octaplus.be/public/uploaded ... _VL_NL.pdf
Bovendien is het een variabel tarief dat deze maand misschien de goedkoopste is maar tijdens de herfst, winter, lente mogelijks de duurste kan worden
-
Ranter the 2nd
- Full Member

- Contacteer:
Ik heb me altijd laten vertellen dat mensen met zonnepanelen nog altijd het beste af zijn met ECOPOWER.
Klopt dit? Of is dit steeds het geval? Een verzinsel?
Klopt dit? Of is dit steeds het geval? Een verzinsel?
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Enkel als je nulverbruik hebt omdat ecopower geen vaste abo kost heeft per jaar.
Ook zonder zonnepanelen, met beperkt verbruik, kwam Ecopower er voor ons reeds als meest voordelige uit.
-
anonymous
Dat is logisch.
Bij de ene leverancier betaal je een (soms zelfs hoge) vaste kost en misschien lagere prijs per kWh.
Bij de andere hebt je geen of een lage vaste kost en misschien een iets hogere prijs per kWh.
Als je een zeer laag verbruik hebt, zal die kleine meerprijs op verbruik die vaste kosten niet kunnen inhalen.
Heb je natuurlijk een heel hoog verbruik, kan die lagere kost per kWh die vaste kost wel dekken.
Bij de ene leverancier betaal je een (soms zelfs hoge) vaste kost en misschien lagere prijs per kWh.
Bij de andere hebt je geen of een lage vaste kost en misschien een iets hogere prijs per kWh.
Als je een zeer laag verbruik hebt, zal die kleine meerprijs op verbruik die vaste kosten niet kunnen inhalen.
Heb je natuurlijk een heel hoog verbruik, kan die lagere kost per kWh die vaste kost wel dekken.