Historische Slotkoersen
TIP
Historische Slotkoersen
Wat zijn ze en hoe vind je ze? De juiste Prijs
Re: Historische Slotkoersen
Belca, Dank voor het document. Ik ga het straks eens doornemen.
Nog een site waar je historische koersen kan vinden is : http://www.ariva.de/
Deze kan je downloaden voor de gewenste periode.
Nog een site waar je historische koersen kan vinden is : http://www.ariva.de/
Deze kan je downloaden voor de gewenste periode.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik maak graag een uitzondering op mijn "niet meer posten" om je te bedanken voor dit document. Fantastisch werk, zoals we gewend zijn van jouw. Bedankt !
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
@ derocker : ik dacht al, lap daar is em al terug :p
Geen zorgen, ik laat jullie verder met rust !Boogje schreef:@ derocker : ik dacht al, lap daar is em al terug :p
Maar ik lees wel mee zoals je ziet.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
-
pisa
@derocker
Ook Spruitekop kon zich al niet meer bedwingen.
Welcome home
Ook Spruitekop kon zich al niet meer bedwingen.
Welcome home
Pisa,
Zoals hierboven gezegd was dit maar een eenmalige reactie omdat ik Belca graag wil bedanken voor zijn bijdrage. Ik heb in het verleden al vaker gezegd dat het werk van sommige Spaargidsers veel meer respect verdienen dan hier gegeven wordt. Een Spaargidser bedanken voor zijn/haar bijdrage is dus iets wat ik zal blijven doen. Belca heeft hier overduidelijk veel tijd in gestoken en deelt dit werk zonder daar een cent voor te vragen. Dat verdient respect, zeker in tijden waar het internet vol met zelfuitgeroepen beursexperts zit die voor elke letter die ze typen een betaling vragen. Ik maakte dus gewoon een uitzonderlijk om Belca hiervoor te bedanken.
Voor de rest ga ik me ver weghouden van alle andere discussies die hier gevoerd worden. Toegegeven, soms lees ik dingen en heb ik veel moeite om niet te reageren
maar toch ga ik dat blijven doen.
Ik blijf wel meelezen en soms stuur ik een privé bericht naar mensen die een vraag hebben waarvan ik denk dat ik er nuttig op kan antwoorden ( maar dat is niet vaak het geval, meestal vertel ik alleen zever
).
Maar genoeg over mij, terug on topic graag !
Zoals hierboven gezegd was dit maar een eenmalige reactie omdat ik Belca graag wil bedanken voor zijn bijdrage. Ik heb in het verleden al vaker gezegd dat het werk van sommige Spaargidsers veel meer respect verdienen dan hier gegeven wordt. Een Spaargidser bedanken voor zijn/haar bijdrage is dus iets wat ik zal blijven doen. Belca heeft hier overduidelijk veel tijd in gestoken en deelt dit werk zonder daar een cent voor te vragen. Dat verdient respect, zeker in tijden waar het internet vol met zelfuitgeroepen beursexperts zit die voor elke letter die ze typen een betaling vragen. Ik maakte dus gewoon een uitzonderlijk om Belca hiervoor te bedanken.
Voor de rest ga ik me ver weghouden van alle andere discussies die hier gevoerd worden. Toegegeven, soms lees ik dingen en heb ik veel moeite om niet te reageren
Ik blijf wel meelezen en soms stuur ik een privé bericht naar mensen die een vraag hebben waarvan ik denk dat ik er nuttig op kan antwoorden ( maar dat is niet vaak het geval, meestal vertel ik alleen zever
Maar genoeg over mij, terug on topic graag !
-
argov
- Full Member

- Contacteer:
Dit is een zeer interessante bedrage, iets waar ik zelf nog nooit heb bij stilgestaan. Wat ik wel mis in je rapport is Google Finance (slotkoersen door SIX Financial Information, intra-day data door Interactive Data Real-Time Services, Inc.). Voor zover ik denk, zijn de koersen niet aangepast (of toch zeker niet allemaal), maar of dit voor elke beurs zo is heb ik het raden naar.
@annetje: interessante website maar niet bruikbaar voor mijn doeleinden: geen download faciliteiten en de historische koersen worden maand per maand getoond, waardoor het technisch moeilijker is om er een query op los te laten (omdat je niet à priori weet voor hoeveel maanden deze gegevens beschikbaar zijn).
Een tweede nadeel is dat de koersen (behalve US aandelen) betrekking hebben op de Duitse beurzen (Stuttgart, Frankfurt, ...) en dat voor de aandelen die mijn interesse wegdragen er heel weinig handel is, waardoor de koersen soms sterk afwijken van bv. Euronext koersen. (Eigenlijk best interessant om te zien of er geen arbitrage mogelijkheden zijn. Maar met de volumes die ik verhandel zullen de kosten veel zwaarder doorwegen dan de mogelijke winsten
)
Toch bedankt voor je reactie.
Een tweede nadeel is dat de koersen (behalve US aandelen) betrekking hebben op de Duitse beurzen (Stuttgart, Frankfurt, ...) en dat voor de aandelen die mijn interesse wegdragen er heel weinig handel is, waardoor de koersen soms sterk afwijken van bv. Euronext koersen. (Eigenlijk best interessant om te zien of er geen arbitrage mogelijkheden zijn. Maar met de volumes die ik verhandel zullen de kosten veel zwaarder doorwegen dan de mogelijke winsten
Toch bedankt voor je reactie.
@argov: Google finance valt uit de boot voor mij omwille van de moeilijkheid om de historische gegevens in een (Excel) rekenblad te krijgen. Je kan het tijdsinterval wel aanpassen door rechtstreeks de begin- en einddatum op te geven (dus niet via de kalender pop-up). Maar het probleem is dat de bekomen resultaten gepagineerd worden tot 30 lijnen per blad (met een tweak rechtstreeks in het URL adres kan je gaan tot 200 lijnen). Met veel geduld zou je eventueel blad na blad in je rekenblad kunnen copiëren maar dat lijkt mij te omslachtig.
De slotkoersen die Google Finance publiceert (althans voor zover ik hen nagegaan) zijn exact dezelfde als de slotkoersen van Yahoo. Ze zijn dus alleen aangepast aan de splits, niet voor de dividenden.
Blij dat je het interessant vond. Velen nemen de gepubliceerde koersen 'at face value' zonder zich daar vragen bij te stellen. Ik tot voor kort ook. Spijtig dat de beurswebsites niet meer uitleg geven hierover. Hopelijk heb ik je geen slapeloze nachten bezorgd.
De slotkoersen die Google Finance publiceert (althans voor zover ik hen nagegaan) zijn exact dezelfde als de slotkoersen van Yahoo. Ze zijn dus alleen aangepast aan de splits, niet voor de dividenden.
Blij dat je het interessant vond. Velen nemen de gepubliceerde koersen 'at face value' zonder zich daar vragen bij te stellen. Ik tot voor kort ook. Spijtig dat de beurswebsites niet meer uitleg geven hierover. Hopelijk heb ik je geen slapeloze nachten bezorgd.
Toch wel, ik leg even uit hoe.Belca2 schreef:@annetje: interessante website maar niet bruikbaar voor mijn doeleinden: geen download faciliteiten
Je geeft de naam in van een aandeel, ETF,...
Je gaat vervolgens naar het tabblad Kurse en rechts ervan bij "Ansicht" zie je "Historische Kurse" staan.
Daar klik je op. Als je dan naar beneden scrollt, zie je "Kurse als CSV-Datei" staan waar je een begin- en einddatum in kan geven. Vervolgens klik je op Download en je krijgt vervolgens een CSV-bestand dat in excel opent.
Wat ik niet nagekeken heb, is of de koers van Belgische aandelen hetzelfde is als die je op bv. De Tijd ziet staan. Maar ik vermoed van wel.
-
argov
- Full Member

- Contacteer:
Ik heb dit probleem niet echt door Google Spreadsheet te gebruiken (en de gegevens op te halen met de GOOGLEFINANCE-functie). Met wat handigheid (e massa's geduld en tijd) kan je dit ook doen ik Excel (raad dit wel niet aan, in Excel gebruik je beter Yahoo).Belca2 schreef:@argov: Google finance valt uit de boot voor mij omwille van de moeilijkheid om de historische gegevens in een (Excel) rekenblad te krijgen. Je kan het tijdsinterval wel aanpassen door rechtstreeks de begin- en einddatum op te geven (dus niet via de kalender pop-up). Maar het probleem is dat de bekomen resultaten gepagineerd worden tot 30 lijnen per blad (met een tweak rechtstreeks in het URL adres kan je gaan tot 200 lijnen). Met veel geduld zou je eventueel blad na blad in je rekenblad kunnen copiëren maar dat lijkt mij te omslachtig.
Dacht ik ook, enkel bij sommige beurzen (oa de Zwitsterse) krijg je toch nog rare sprongen, vandaar mijn twijfel.De slotkoersen die Google Finance publiceert (althans voor zover ik hen nagegaan) zijn exact dezelfde als de slotkoersen van Yahoo. Ze zijn dus alleen aangepast aan de splits, niet voor de dividenden.
Ik wou hier iets schrijven over 'gokken', 'kritisch zijn' en 'zich informeren' maar doe dit toch maar niet, daar zijn beter geplaatste leden voor (waaronder u, Belca!).Blij dat je het interessant vond. Velen nemen de gepubliceerde koersen 'at face value' zonder zich daar vragen bij te stellen. Ik tot voor kort ook. Spijtig dat de beurswebsites niet meer uitleg geven hierover. Hopelijk heb ik je geen slapeloze nachten bezorgd.
Ik gebruik ook Google Drive Spreadsheets met de handige GOOGLEFINANCE() functie. Grote nadeel is dat je hier geen fondsen mee kan ophalen en je dat dus moet oplossen met html import en regexjes.
Inderdaad en duidelijk aangegeven. Ter verontschuldiging: de rechterbalken van veel webpaginas staan vol van reclame. Ik heb een bijna automatische reflex van er over te kijken.annetje schreef:Toch wel...
Wel even moeite gehad met het scheidingsteken (Trennzeichen). Er gebeurt al een gedeeltelijke opsplitsing in XL kolommen, ook als je het standaard teken ';" gebruikt. Even onhandig, maar niet onoverkoombaar.annetje schreef:...Vervolgens klik je op Download en je krijgt vervolgens een CSV-bestand dat in excel opent...
Neen. Is volgens mij de koers op de beurs van Frankfurtannetje schreef:...Wat ik niet nagekeken heb, is of de koers van Belgische aandelen hetzelfde is als die je op bv. De Tijd ziet staan....
@argov, @wlievens: De Google suite installeren en gebruiken staat al lang op mijn TO-Do lijstje, maar het komt er niet van. Op den duur ben ik alleen nog maar bezig met installeren en updaten
Ik zal toch eens moeten tijd vrijmaken. In ieder geval bedankt voor de Tip! Zo zie je maar dat het forum voor iedereen nuttig kan zijn.
Ik zal toch eens moeten tijd vrijmaken. In ieder geval bedankt voor de Tip! Zo zie je maar dat het forum voor iedereen nuttig kan zijn.