Hoe belangrijk is een balkon en zon bij een appartement bedoeld als investering
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Hoe belangrijk is een balkon en zon bij een appartement bedoeld als investering
Hallo
Na mijn eerste vraag ivm het bieden op appartementen op plan volgt nu mijn tweede vraag:
ik overweeg dus het kopen van een luxe appartement in Brussel, als investering.
Type cliënteel zijn expatriats die de middelen hebben voor een mooi appartement waarvan de huurprijs rond €1300-€1500 schommelt.
Ik heb een oogje laten vallen op een mooie appartement met balkon aan de voorzijde (ZO) en achterzijde (NW).
Het appartement is wel zeer goed gelegen, dicht bij Audergem. Mooie buurt, goede verbindingen, bus en metro in de buurt. Dicht bij snelweg. Mooi uitzicht. Locatie is echt Top. Dat is volgens mij het eerste criterium voor deze type huurders.
Maar volgens mij zal er weinig zonlicht op vallen als ik zo naar het plan kijk.
Mijn vraag is dus:
1) hoe belangrijk is de aanwezigheid van een balkon voor dit type cliënteel?
2) en indien een balkon belangrijk is, hoe belangrijk is het dat die in de "zon" ligt
Alvast bedankt.
Na mijn eerste vraag ivm het bieden op appartementen op plan volgt nu mijn tweede vraag:
ik overweeg dus het kopen van een luxe appartement in Brussel, als investering.
Type cliënteel zijn expatriats die de middelen hebben voor een mooi appartement waarvan de huurprijs rond €1300-€1500 schommelt.
Ik heb een oogje laten vallen op een mooie appartement met balkon aan de voorzijde (ZO) en achterzijde (NW).
Het appartement is wel zeer goed gelegen, dicht bij Audergem. Mooie buurt, goede verbindingen, bus en metro in de buurt. Dicht bij snelweg. Mooi uitzicht. Locatie is echt Top. Dat is volgens mij het eerste criterium voor deze type huurders.
Maar volgens mij zal er weinig zonlicht op vallen als ik zo naar het plan kijk.
Mijn vraag is dus:
1) hoe belangrijk is de aanwezigheid van een balkon voor dit type cliënteel?
2) en indien een balkon belangrijk is, hoe belangrijk is het dat die in de "zon" ligt
Alvast bedankt.
-
- Newbie
Re: Hoe belangrijk is een balkon en zon bij een appartement bedoeld als investering
1) Heel belangrijk
2) veel zon is belangrijk voor de plantjes en bloemekes (maar vergeet ook het water niet, is dat er?)
2) veel zon is belangrijk voor de plantjes en bloemekes (maar vergeet ook het water niet, is dat er?)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Hoe belangrijk is een balkon en zon bij een appartement bedoeld als investering
Ik veronderstel dat je via onze vrienden van Skyline Europe of gelijkaardig gaat aankopen ?
Afhankelijk van de grootte van het appartement is dat wel of niet permanente bewoning.
1/ Er huren in die buurt veel Europese expats die van maandag tot donderdagavond in Bxl in het appartement zijn en dan vrijdag terug naar huis vliegen. Voor hen maakt zon op een balkon niet uit, die zijn hier om te werken, niet om te wonen.
Ze zullen ook je appartement niet aanpassen, ttz jij levert dat op gemeubeld en volledig uitgerust en ze zullen daar geen persoonlijke touch aan toevoegen. Een terras met zon maakt voor hen niet uit, ze zitten daar toch nooit op en planten zetten ze er al zeker niet op.
2/ Indien je op expats mikt die wél voor permanente bewoning hier zijn, ttz dat partner en kinderen meekomen en ze echt in België wonen dan is een balkon met zon belangrijker, maar dan zal het sowieso niet over een klein appartement gaan maar iets dat al wat groter is.
Wel even de beheerskost meerekenen als je in een dergelijk project investeert, en er rekening mee houden dat als het leeg komt te staan je het terug helemaal zal moeten laten herschilderen en in orde zetten (is vereiste van de verhuurdienst)
Afhankelijk van de grootte van het appartement is dat wel of niet permanente bewoning.
1/ Er huren in die buurt veel Europese expats die van maandag tot donderdagavond in Bxl in het appartement zijn en dan vrijdag terug naar huis vliegen. Voor hen maakt zon op een balkon niet uit, die zijn hier om te werken, niet om te wonen.
Ze zullen ook je appartement niet aanpassen, ttz jij levert dat op gemeubeld en volledig uitgerust en ze zullen daar geen persoonlijke touch aan toevoegen. Een terras met zon maakt voor hen niet uit, ze zitten daar toch nooit op en planten zetten ze er al zeker niet op.
2/ Indien je op expats mikt die wél voor permanente bewoning hier zijn, ttz dat partner en kinderen meekomen en ze echt in België wonen dan is een balkon met zon belangrijker, maar dan zal het sowieso niet over een klein appartement gaan maar iets dat al wat groter is.
Wel even de beheerskost meerekenen als je in een dergelijk project investeert, en er rekening mee houden dat als het leeg komt te staan je het terug helemaal zal moeten laten herschilderen en in orde zetten (is vereiste van de verhuurdienst)
Een balkon met zon is heel belangrijk, maar het hangt van de straat af of het interessant is om dit aan de voorkant te hebben.
Gelukkig is mijn terras (met zon) aan de achterkant, want ik zie me nog niet hier aan de straatkant zitten (lawaaihinder, teveel bekijks). Maar ik heb dan ook maar een eenvoudig appartement, dat niet in een chique buurt gelegen is.
Zonder foto's (gebouw, straat) kan je zoiets moeilijk beoordelen.
Gelukkig is mijn terras (met zon) aan de achterkant, want ik zie me nog niet hier aan de straatkant zitten (lawaaihinder, teveel bekijks). Maar ik heb dan ook maar een eenvoudig appartement, dat niet in een chique buurt gelegen is.
Hangt van de locatie af ook wel.
Neem nu Woluwe park. Als je daar dichtbij woont maakt een balkon niet uit. Je kan daar gaan chillen. Als je ziet wat volk daar s avonds uithangt. IK veronderstel dat dat in elk park is (in Brussel) .
Maar zoals reeds aangehaald expats zitten niet op hun balkon denk ik....
Als ik ga wandelen valt het mij altijd op hoe weinig volk er op balkons zitten... Ofwel zijn er veel met een terras ad achterkant
Neem nu Woluwe park. Als je daar dichtbij woont maakt een balkon niet uit. Je kan daar gaan chillen. Als je ziet wat volk daar s avonds uithangt. IK veronderstel dat dat in elk park is (in Brussel) .
Maar zoals reeds aangehaald expats zitten niet op hun balkon denk ik....
Als ik ga wandelen valt het mij altijd op hoe weinig volk er op balkons zitten... Ofwel zijn er veel met een terras ad achterkant
ik heb altijd de indruk dat balkons van appartementen vooral dienen voor vuilniszakken
Volgens mij is eerder een probleem bij kleine appartementsgebouwen, waar mensen zelf hun vuil op 't straat moeten zetten bij een ophaling.
Ik woon in een groot gebouw (64 appartementen), en wij hebben beneden een containerlokaal, waar de verschillende containers staan (rest, pmd, papier, gft). Hier kan je steeds terecht om je afval te deponeren, waardoor je ook nooit afval ziet staan op een terras.
Ik woon in een groot gebouw (64 appartementen), en wij hebben beneden een containerlokaal, waar de verschillende containers staan (rest, pmd, papier, gft). Hier kan je steeds terecht om je afval te deponeren, waardoor je ook nooit afval ziet staan op een terras.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat je dat verkeerd beoordeelt. Ik woon zelf niet op een appartement maar ik heb eens aan zee op een appartement gezeten in een drukke winkelstraat, terras aan de straatzijden (én zonzijde)annetje schreef:Een balkon met zon is heel belangrijk, maar het hangt van de straat af of het interessant is om dit aan de voorkant te hebben.
Ik moet zeggen (het was op het 3de verdiep) maar van de geluiden van de straat hoorde je quasi niets, niet met het gewone verkeer en ook niet toen er een braderie aan de gang was. Ik was zelf verbaasd dat je eigenlijk gewoon de ganse dag met open raam kon zitten zonder al te veel lawaai te hebben.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
@Spruitekop, ik kan alleen maar uit eigen ervaring spreken. Zelf woon ik op een 4e, maar in een (op dat punt toch) heel brede straat. Vooraan heb ik een miniterrasje om de raam te kunnen poetsen (je kan er op staan, maar niet op zitten). Je hebt er vrij veel last van straatlawaai, misschien juist doordat het er zo breed is. Ik ben dan ook heel blij dat de zonnekant langs de achterzijde is, en dat ik daar rustig op mijn terras kan zitten.