Hoe doen jullie het?
TIP
-
buzzydriver
- Newbie

- Contacteer:
Hoe doen jullie het?
Hallo;
Volgende maand komt er een aanzienlijk deel van onze belegging vrij, ik weet wel risicovrij beleggen zit er niet meer in, toch niet als men een goede opbrengst wil.
Spreiding is essentieel om het risico te beperken, net daar begint voor mij het raadsel.
Mijn eerste idee was om een paar bedrijfsobligaties te kopen, is dat wel een goed idee met de stijgende rente?
Dat zou ik dan willen aanvullen met een serie zogenaamde goede huisvaderaandelen.
Van fondsen heb ik even mijn buik vol, dus die laat ik links liggen.
Hoe zouden jullie handelen?
Alvast bedankt voor de tips
Buzzydriver
Volgende maand komt er een aanzienlijk deel van onze belegging vrij, ik weet wel risicovrij beleggen zit er niet meer in, toch niet als men een goede opbrengst wil.
Spreiding is essentieel om het risico te beperken, net daar begint voor mij het raadsel.
Mijn eerste idee was om een paar bedrijfsobligaties te kopen, is dat wel een goed idee met de stijgende rente?
Dat zou ik dan willen aanvullen met een serie zogenaamde goede huisvaderaandelen.
Van fondsen heb ik even mijn buik vol, dus die laat ik links liggen.
Hoe zouden jullie handelen?
Alvast bedankt voor de tips
Buzzydriver
-
koenciatko
- Full Member

- Contacteer:
Re: Hoe doen jullie het?
Wat zijn goede huisvaderaandelen tegenwoordig? Van obligaties ken ik weinig. Dus mijn keuze zou zijn kasbons/termijnrekeningen. Op 10 jaar kan je tegenwoordig minimum 3.5% netto krijgen, niet mis denk ik.
Als bijkomde raad: zet dat uit in een Excel-bestandje: als je termijnrekeningen afsluit, weet je perfect hoeveel je zult hebben aan intresten elk jaar en dan na 10 jaar het totale bedrag. Ik doe dit zo. Natuurlijk jij en ik weten niet welke intresten er zullen gehanteerd worden binnen 10-20-30 jaar maar ik hoop, bij de voorspelling, dat ik toch 2% zal krijgen op 10 jaar. Is't meer des te beter. En op die manier weet ik wel hoe rijk ik zal zijn binnen 30-40 jaar. Terwijl ik bezig ben: ik hou alle inkomsten/uitgaven bij in datzelfde bestand. Dat gecombineerd met de aangegane belegging levert het een en ander op aan info voor de toekomst. Succes !!!
Als bijkomde raad: zet dat uit in een Excel-bestandje: als je termijnrekeningen afsluit, weet je perfect hoeveel je zult hebben aan intresten elk jaar en dan na 10 jaar het totale bedrag. Ik doe dit zo. Natuurlijk jij en ik weten niet welke intresten er zullen gehanteerd worden binnen 10-20-30 jaar maar ik hoop, bij de voorspelling, dat ik toch 2% zal krijgen op 10 jaar. Is't meer des te beter. En op die manier weet ik wel hoe rijk ik zal zijn binnen 30-40 jaar. Terwijl ik bezig ben: ik hou alle inkomsten/uitgaven bij in datzelfde bestand. Dat gecombineerd met de aangegane belegging levert het een en ander op aan info voor de toekomst. Succes !!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je op zoek bent naar diversificatie is het misschien te overwegen om wat in coöperatieve aandelen, zoals ecopower, te steken. Vrij goede en vrij zekere opbrengst, tot een bepaald bedrag aan inkomsten fiscaal gunstig, ... Op dit forum al veel informatie over te vinden.
Nadeel Ecopower is dat je geld 6 jaar vastzit, voordeel is dat het een heel mooie investering is.woutervm schreef:Als je op zoek bent naar diversificatie is het misschien te overwegen om wat in coöperatieve aandelen, zoals ecopower, te steken. Vrij goede en vrij zekere opbrengst, tot een bepaald bedrag aan inkomsten fiscaal gunstig, ... Op dit forum al veel informatie over te vinden.
Zelfs met RV eraf blijft er nog 5,1% netto over.
Heb er momenteel het maximum 5500 euro inzetten maar heb al vaker gedacht van wat bij te kopen.
Wat denken jullie hierover ?
Niet op één paard gokken zou ik zeggen indien je bij CV's zou blijven.Er zijn nog andere Cv's die 6% bruto geven.Ook hier is de regel.Spreiden.karine schreef:Nadeel Ecopower is dat je geld 6 jaar vastzit, voordeel is dat het een heel mooie investering is.woutervm schreef:Als je op zoek bent naar diversificatie is het misschien te overwegen om wat in coöperatieve aandelen, zoals ecopower, te steken. Vrij goede en vrij zekere opbrengst, tot een bepaald bedrag aan inkomsten fiscaal gunstig, ... Op dit forum al veel informatie over te vinden.
Zelfs met RV eraf blijft er nog 5,1% netto over.
Heb er momenteel het maximum 5500 euro inzetten maar heb al vaker gedacht van wat bij te kopen.
Wat denken jullie hierover ?
Als je nu een ander CV koopt geldt dan die vrije RV ook weer ?
Welke zijn trouwens evenwaardig aan Ecopower ?
Groenkracht,Beauvent bv.karine schreef:Als je nu een ander CV koopt geldt dan die vrije RV ook weer ?
Je moet alle inkomsten van CV's bij elkaar tellen.Alles samen boven de 180€ betaal je RV.
Davy V schreef:Groenkracht,Beauvent bv.karine schreef:Als je nu een ander CV koopt geldt dan die vrije RV ook weer ?
Je moet alle inkomsten van CV's bij elkaar tellen.Alles samen boven de 180€ betaal je RV.
als goede belg vergeten we dat op te tellen.
dus vadertje staat , heb al rsz betaald , heb al belasting betaald , betaal op alles en nog wat btw , accijnzen.
waarom dan zou ik voor mijn spaarcentjes nog een rekenmachineke kopen !!!
Inderdaad.Maar over al dan niet aangeven en de eventuele gevolgen daarvan is een andere discussie.Alhoewel ik uw standpunt ook volg.burcht1 schreef:Davy V schreef: Groenkracht,Beauvent bv.
als goede belg vergeten we dat op te tellen.
dus vadertje staat , heb al rsz betaald , heb al belasting betaald , betaal op alles en nog wat btw , accijnzen.
waarom dan zou ik voor mijn spaarcentjes nog een rekenmachineke kopen !!!
Nog andere CVen.
Landbouwkrediet.5% bruto.Maar zij hebben/gaan Centea overnemen.Dus kunnen zij dit blijven geven?
Argenta 5% bruto.In theorie.Zij zijn pas begonnen en het is wachten op de eerste renteuitkering.
Bij groenkracht moet je de aandelen drie jaar bijhouden en kan je onbeperkt kopen.
Als ze me drie jaar 5,1% (of 6%, weet niet hoe het zit met die RV, wie controleerd dit ??) lijkt me dit een mooie investering.
BeauVent is al 5 jaar en gelimiteerd tot 7 aandelen per vennoot.
Als ze me drie jaar 5,1% (of 6%, weet niet hoe het zit met die RV, wie controleerd dit ??) lijkt me dit een mooie investering.
BeauVent is al 5 jaar en gelimiteerd tot 7 aandelen per vennoot.
Even een link naar een ander topic ivm CV viewtopic.php?f=9&t=10107#p82616" onclick="window.open(this.href);return false;