Hoe duur staan Amerikaanse aandelen nu ?
TIP
Re: Hoe duur staan Amerikaanse aandelen nu ?
UBUX is gehedged naar Euro. Dat lijkt me wel minder interessant omdat het een extra kost introduceert die niet nodig is.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Nog wat goedkoper, wat een bloedbad gisteren 

Is het mogelijk om een update te bekomen van de EV/FCF en P/FCF tabel van de 260 grootste US bedrijven ?
Waar kunnen die gegevens worden verkregen (is dit betalend?)
ik denk dat binnen de tech space toch langzaamhand interessante aandelen kunnen worden gevonden voor de lange termijn..
Waar kunnen die gegevens worden verkregen (is dit betalend?)
ik denk dat binnen de tech space toch langzaamhand interessante aandelen kunnen worden gevonden voor de lange termijn..
Heb nu order geplaatst voor pak technologie van Argenta, zijn deze week nog eens sterk gedaald.
Denk nu wel dat herstel wel 2 jaar zal duren of.. Kan sneller zijn...
Denk nu wel dat herstel wel 2 jaar zal duren of.. Kan sneller zijn...
Er zitten toch al verschillende koopjes tussen op LT vind ik.
Ik heb PM (+-99,xUSD) ingeruild voor Wix.com(64,70) enkele dagen geleden. Te vroeg uiteraard. De eerste steeg sindsdien nog 5%, de ander daalde 10% gisteren. Tech lijkt zonet weer 'even?' op te veren (bear market rally?).
Ik heb PM (+-99,xUSD) ingeruild voor Wix.com(64,70) enkele dagen geleden. Te vroeg uiteraard. De eerste steeg sindsdien nog 5%, de ander daalde 10% gisteren. Tech lijkt zonet weer 'even?' op te veren (bear market rally?).
Een nieuwe update nu de koersen wat meer gedaald zijn...
Een afbeelding van de volledige tabel die ik gebruik in Excel, incl. beurskoersen, aantal aandelen (en bron) en enterprise values: https://imgur.com/qqaYqj8 (klik op 3 puntjes bovenaan om te downloaden)
Twitter, Activision Blizzard en Cerner staan er niet tussen omdat ze overgenomen worden.

Een afbeelding van de volledige tabel die ik gebruik in Excel, incl. beurskoersen, aantal aandelen (en bron) en enterprise values: https://imgur.com/qqaYqj8 (klik op 3 puntjes bovenaan om te downloaden)
Twitter, Activision Blizzard en Cerner staan er niet tussen omdat ze overgenomen worden.

Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
Bedankt voor de update. Het doet me plezier te zien dat al diegene die ik heb mooi in het groen staan. Ik kan dus met goed gemoed bijkopen 

Hoe staan jullie tegenover de dure dollar ?
dure dollar
tov goud staat deze goedkoop :-; . ik vrees eerder dat euro nog ver gaat zakken, wij gaan niet meer kunnen concurreren door hoge gas- en olieprijzen, US heeft daar minder last van, china etc. zal wel deal sluiten met rusland ...

@gpv : bedankt voor de update!
De grote hamvraag bij de techwaarden is de toekomstige groei. Hoeveel wil je betalen voor een FAANG dat slechts groeit bij 5-10% per jaar? Ik denk dat de huidige multiples nog te hoog zijn als de groei vertraagt, en zeker in combinatie met stijgende rente.
Dont fight the fed wordt gezegd. Een ding is zeker, als de rente stijgt - en daar lijkt het op - zal de markt dalen. Ik blijf periodiek investeren, maar houd nog wat cash achter de hand.
@Umi : postnl, ebay en zalando geven een pittige vertraging aan van de e-commerce vanaf maart. Ik voel dit persoonlijk ook. Ik weet dat Wix slechts voor een fractie in e-commerce zit, maar kan dus wel eens klappen krijgen bij de volgende earnings. Shopify des te meer.
De grote hamvraag bij de techwaarden is de toekomstige groei. Hoeveel wil je betalen voor een FAANG dat slechts groeit bij 5-10% per jaar? Ik denk dat de huidige multiples nog te hoog zijn als de groei vertraagt, en zeker in combinatie met stijgende rente.
Dont fight the fed wordt gezegd. Een ding is zeker, als de rente stijgt - en daar lijkt het op - zal de markt dalen. Ik blijf periodiek investeren, maar houd nog wat cash achter de hand.
@Umi : postnl, ebay en zalando geven een pittige vertraging aan van de e-commerce vanaf maart. Ik voel dit persoonlijk ook. Ik weet dat Wix slechts voor een fractie in e-commerce zit, maar kan dus wel eens klappen krijgen bij de volgende earnings. Shopify des te meer.
De beurskoers van Wix heeft alleszins al klappen gehadBRT schreef: ↑14 mei 2022, 10:22 @gpv : bedankt voor de update!

% E-commerce zou het laatste jaar wel gestegen zijn (maar is daarom geen 'retail-e-commerce'. Op zich is Wix minder afhankelijk van payments (= low margin) dan Shopify, dus zolang hun klanten betalen voor het gebruik van hun sites heeft dit weinig invloed op de inkomsten. MGMT gaf reeds bij Q3 results 2021 aan dat E-commerce vertraagde. Groei-target voor Q1 is 11à13% & Q1 is hun moeilijkste vergelijkingsbasis. Ze deden in het verleden bijna altijd beter dan de consensus.
Soit, ben ingestapt voor het LT potentieel. Aan +- 65USD vond ik de risk/reward zeer aantrekkelijk.
Superinvestors als Rob Vinal & Pat Dorsey kochten in Q1 (en zelfs Q4 vorig jaar) nog bij aan veel hogere koersen.
De jaarlijkse verwatering is hetgeen mij het meest stoort.
16 mei; Q1 earnings, 19de; investor day. Dan weten we meer.
Ik vond de laatste aflevering van de IEX beleggerspodcast wel interessant.
Daar hadden ze het erover dat de huidige beurscorrectie hen "dotcom vibes" gaf. De huidige dalingen binnen de tech deed hen denken aan de beurscrash van 2000. Er werd ook verteld dat de bearmarket nu wel goed ingezet is.
Ze maakten het onderscheiden tussen tech bedrijven die wel winst maken en tech bedrijven die geen winst maken. Bij deze laatsten zouden de dalingen harder zijn. Ik zou het zelf niet weten want ik volg de tech sector niet.
Als ik al in tech zou beleggen dan zou het via een ETF zijn. Maar ondanks de dalingen heb je wel de troost dat de techsector broodnodig is voor de toekomst. Maar dan moet je wellicht wel de juiste bedrijven eruit kiezen.
Verder vertelden ze dat terwijl tech (hard?) zakt de waardeaandelen duur staan (als voorbeeld werd Coca cola gegeven).
En afsluitend van de podcast werd gezegd dat vele nieuwe beleggers enkel de stijgende koersen van voorbije twee jaar heeft gekend maar nog geen enkele daling van langere periode dus het kan interessant worden hoe die zal reageren.
Je leest nu ook soms dat analysten denken dat de beurs ondertussen de te verwachten rente verhogingen evenals de verhoging van de Europese rente door de ECB voldoende heeft ingeprijst. Sommigen lijken ervan uit te gaan dat de bodem zou bereikt zijn. Ik zou dat nog niet zo durven zeggen maar ik zit nog maar een klein jaartje in dit wereldje dus veel weet ik er niet over :p
Dus hoe duur staan Amerikaanse aandelen nu?
Uitverkoop bij de tech. Maar zoals hierboven al werd gezegd: hoeveel wil je geven voor een FAANG stock die 5 tot 10% per jaar groeit? De dividendaandelen lijken nog niet echt in promotie te staan.
Daar hadden ze het erover dat de huidige beurscorrectie hen "dotcom vibes" gaf. De huidige dalingen binnen de tech deed hen denken aan de beurscrash van 2000. Er werd ook verteld dat de bearmarket nu wel goed ingezet is.
Ze maakten het onderscheiden tussen tech bedrijven die wel winst maken en tech bedrijven die geen winst maken. Bij deze laatsten zouden de dalingen harder zijn. Ik zou het zelf niet weten want ik volg de tech sector niet.
Als ik al in tech zou beleggen dan zou het via een ETF zijn. Maar ondanks de dalingen heb je wel de troost dat de techsector broodnodig is voor de toekomst. Maar dan moet je wellicht wel de juiste bedrijven eruit kiezen.
Verder vertelden ze dat terwijl tech (hard?) zakt de waardeaandelen duur staan (als voorbeeld werd Coca cola gegeven).
En afsluitend van de podcast werd gezegd dat vele nieuwe beleggers enkel de stijgende koersen van voorbije twee jaar heeft gekend maar nog geen enkele daling van langere periode dus het kan interessant worden hoe die zal reageren.
Je leest nu ook soms dat analysten denken dat de beurs ondertussen de te verwachten rente verhogingen evenals de verhoging van de Europese rente door de ECB voldoende heeft ingeprijst. Sommigen lijken ervan uit te gaan dat de bodem zou bereikt zijn. Ik zou dat nog niet zo durven zeggen maar ik zit nog maar een klein jaartje in dit wereldje dus veel weet ik er niet over :p
Dus hoe duur staan Amerikaanse aandelen nu?
Uitverkoop bij de tech. Maar zoals hierboven al werd gezegd: hoeveel wil je geven voor een FAANG stock die 5 tot 10% per jaar groeit? De dividendaandelen lijken nog niet echt in promotie te staan.
Echt? De huidige dalingen zijn toch totaal niet te vergelijken met die in 2000? De dotcom crash was een daling van 80% ofzo.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Was inderdaad ook een bedenking die ik maakte.
Hij bedoelt misschien dat het hem doet denken aan het begin van de dotcomcrash..