Hoe duur staan vastgoedaandelen nu ?
TIP
Re: Hoe duur staan vastgoedaandelen nu ?
Lees eens zijn berichten zou dit ik zijn ?
Ik zal nooit mijn aankoop beslissingen laten afhangen van de staat van de economie .
Op eerder welk tijdstip zijn er koopjes te doen .
Zelfs bij een komende recessie kun je aandelen vinden die hiervan profiteren .
Je oordeelt snel maar zit er compleet naast

Ze proberen je gewoon op te naaien lop. Trap er niet in.
Als ik jou was, zou ik mensen als blokpaté gewoon negeren. Want ja, je krijgt niets meer uitgelegd en ja het is ongetwijfeld supervermoeiend dat die altijd overal tussen komt fietsen gewoon om zijn gram te halen. Laat hem (en anderen) gewoon kletsen. Je bent niet verplicht om te reageren toch?
Als ik jou was, zou ik mensen als blokpaté gewoon negeren. Want ja, je krijgt niets meer uitgelegd en ja het is ongetwijfeld supervermoeiend dat die altijd overal tussen komt fietsen gewoon om zijn gram te halen. Laat hem (en anderen) gewoon kletsen. Je bent niet verplicht om te reageren toch?
Zet hem gewoon op je negeerlijst en probeer niet stiekem toch naar zijn gezwans te kijken; anders ben je er weer aan voor de moeite!mver schreef: ↑7 juli 2022, 23:05 Ze proberen je gewoon op te naaien lop. Trap er niet in.
Ik volg je berichten met enige aandacht omdat ze duidelijk zijn en blijkbaar niet uit de blaadjes geplukt zoals van vele anderen.
Een echte aandelenbelegger zal ik wel niet worden. Mijn dada is onroerend goed met daarin vooral landbouwgronden en sporadisch een appartement (binnen- en buitenland). Alhoewel ik nooit verkoop, kan ik je verzekeren dat ik tot op heden zeer mooie winsten zou kunnen behaald hebben. Ach ja, ik ben van de oude stempel zoals bvb een hereboer, die enkel aankoopt om zijn patrimonium uit te breiden ten bate van zijn verre nazaten.
En excuseer Lop, ik wou je topic niet vervuilen maar enkel aantonen dat niet-aandelenbeleggers zoals ik er een ben, wel degelijk je bijdragen, ondanks voortdurende aanvallen van sommige afgunstigen, ten volle kan apprecieren.
Lop, zoals hierboven al gezegd, laat die jaloerse pippo's gewoon lullen. Ze zijn er al in geslaagd laeka te doen vertrekken, het zou jammer zijn moest jij ook vertrekken. Ik lees je berichten met veel interesse en heb al veel geleerd en je tips hebben me geld opgebracht. Zet ze gewoon op je negeerlijst, bij mij staan ze er ook op
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik zie de gelijkenis niet, als dat al van belang zou zijn, maar goed, iedereen ziet wat die wil hé.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Meer dan 1 asset is spreiding in mijn wereld.
En spreiding heeft voor mij te maken met "reductie van risico", niet met "zorgen voor veiligheid".
Alsook moeite/tijd n.m.i.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mensen willen vooral genieten en niet over Rusland en Oekraíne spreken. Het is volgens hen een vér van mijn bed show. Nou wie zijn wij om er een andere mening over te hebben dus moeten(?) we mee gaan met the flow, of toch niet?
Vooral Zwygmor, maar ook een Lop, Denfi, Vlbokpate en nog enige andere die niet ter sprake komen hier in “Hoe duur staan vastgoedaandelen”” zijn beleggers waar men veel van kan leren. Volg ze op en leer van hun denkwijze.
Verder een mens zonder emotie is geen mens maar een robot. De kunst is om emotie en ratio in de juiste hoeveelheden te combineren. En dat is niet zo gemakkelijk. Heel veel bewondering voor diegene die dat wel kunnen.
Vooral Zwygmor, maar ook een Lop, Denfi, Vlbokpate en nog enige andere die niet ter sprake komen hier in “Hoe duur staan vastgoedaandelen”” zijn beleggers waar men veel van kan leren. Volg ze op en leer van hun denkwijze.
Verder een mens zonder emotie is geen mens maar een robot. De kunst is om emotie en ratio in de juiste hoeveelheden te combineren. En dat is niet zo gemakkelijk. Heel veel bewondering voor diegene die dat wel kunnen.
-
- Verbannen Gebruiker
Zowel in US als bij ons staat vastgoed onder druk.
Oorzaken: de stijgende rentevoeten, de vrees voor recessie. De banken zijn strenger geworden voor leningen (ze laten zich niet meer verleiden tot absurd lage rentevoeten).
Het is uiteraard niet zeker dat er zoals in 2008 een kredietcrisis ontstaat: meer en meer klanten die hun lening niet meer kunnen betalen; klanten die uit hun huis gezet worden waarna hun huizen verkocht worden; meer en meer huizen worden verkocht, particuliere huizenmarkt stort ineen.
Professioneel vastgoed staat dan weer onder druk door recessievrees en hogere rentevoeten.
Oorzaken: de stijgende rentevoeten, de vrees voor recessie. De banken zijn strenger geworden voor leningen (ze laten zich niet meer verleiden tot absurd lage rentevoeten).
Het is uiteraard niet zeker dat er zoals in 2008 een kredietcrisis ontstaat: meer en meer klanten die hun lening niet meer kunnen betalen; klanten die uit hun huis gezet worden waarna hun huizen verkocht worden; meer en meer huizen worden verkocht, particuliere huizenmarkt stort ineen.
Professioneel vastgoed staat dan weer onder druk door recessievrees en hogere rentevoeten.
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 9 juli 2022, 10:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik word hier aangevallen, vandaar een kleine reactie. Ik sta op de negeerlijst van DhalluinR, mver, Tiktak. Alle 3 betuigen hun steun aan Lop, die ik ook waardeer. Helaas verdraagt Lop het niet als ik (of om het even wie) een kritische vraag stel, of wijs op inconsistentie. Niet toevallig zeker dat DhalluinR, mver, Tiktak in het verleden steun aan Putin hebben betuigd
- > dit slaat alleen op hun aanval op mij. Niet op het feit dat Lop Putin zou steunen, wat Lop inderdaad nooit gedaan heeft.

Ten eerste; jij staat niet op mijn negeerlijst.VLblokpate schreef: ↑9 juli 2022, 09:55 Ik word hier aangevallen, vandaar een kleine reactie. Ik sta op de negeerlijst van DhalluinR, mver, Tiktak. Alle 3 betuigen hun steun aan Lop, die ik ook waardeer. Helaas verdraagt Lop het niet als ik (of om het even wie) een kritische vraag stel, of wijs op inconsistentie. Niet toevallig zeker dat DhalluinR, mver, Tiktak in het verleden steun aan Putin hebben betuigd- > dit slaat alleen op hun aanval op mij. Niet op het feit dat Lop Putin zou steunen, wat Lop inderdaad nooit gedaan heeft.
Ten tweede; waar blijf jij het toch uithalen dat ik een Putinlover zou zijn? Leg eens je bewijzen op tafel ipv mij bij voortduring te schofferen en te culpabiliseren!
Wat jij wel bent, is een laag bij de grondse egotripper, die voortdurend liegt, woorden bij anderen verdraait, leden die jouw waanzinnige gedachtenkronkels niet willen volgen, met alle zonden van Israel overlaadt en nog veel van dat fraais.
Je bent al eens geband geweest. Ik veronderstel dat je recent een forumlid/vriendinnetje gevonden hebt, die blijkbaar achter de schermen haar hand boven jouw hoofd houdt. Wie dat is, zullen de meesten wel weten. Zonder haar bescherming, was jij hier al lang buiten gekieperd.
Ik besef heel goed dat ik me hiermee in de gevarenzone begeef maar de kruik gaat zo lang te water tot ze barst!
-
- Verbannen Gebruiker
Off topic
We weten wie het is. Het is geen zij, maar een hij. En het is die hij die me geband heeft

Hierbij mijn excuses aan jouw adres. Het zal niet meer gebeuren.
On topic
Het was gisteren een roller coaster na het bekendmaken van de arbeidscijfers in US. Beurzen omhoog, omlaag, omhoog, omlaag om te eindigen op 0.
De beurzen weten het dus niet meer. Wat geen goed teken is, want de bodemvissers zijn blijkbaar uitgevist.
De beurzen blijven dus in een dalende trend: omhoog, omlaag, omhoog, omlaag.
Maar elke omhoog gaat minder hoog dan de vorige. En elke omlaag gaat lager dan de vorige.
Dus ja, de vastgoedaandelen staan te hoog, zeker na de dead cat bounce van de voorbije dagen. Binnenkort komen de resultaten van Q2 binnen. Het zal duidelijker worden.
Vastgoedanalisten zoals een Gert De Mesure zullen wel een redelijk correcte waarde op deze aandelen kunnen plakken maar zoals hij dit weekend in "De Tijd" schrijft, het is niet omdat een VGP een jaar geleden €260 stond dat ze nu aan €160 goedkoop zijn. Vaak gaan mensen ervan uit dat zwaar gecorrigeerde aandelen terug naar hun koers van voordien zullen gaan maar indien deze aandelen in die tijd zwaar overgewaardeerd waren is deze stelling natuurlijk niet juist.
Ik vermoed dat de resultaten van Q2 bij de meeste vastgoedaandelen nog wel oké zullen zijn. Ik ben vooral benieuwd wat Q3 en Q4 gaan geven. Zit zelf voor een redelijk % in vastgoed en heb toch spijt dat ik niet eerder heb afgebouwd.VLblokpate schreef: ↑9 juli 2022, 11:19Off topic
We weten wie het is. Het is geen zij, maar een hij. En het is die hij die me geband heeft![]()
Hierbij mijn excuses aan jouw adres. Het zal niet meer gebeuren.
On topic
Het was gisteren een roller coaster na het bekendmaken van de arbeidscijfers in US. Beurzen omhoog, omlaag, omhoog, omlaag om te eindigen op 0.
De beurzen weten het dus niet meer. Wat geen goed teken is, want de bodemvissers zijn blijkbaar uitgevist.
De beurzen blijven dus in een dalende trend: omhoog, omlaag, omhoog, omlaag.
Maar elke omhoog gaat minder hoog dan de vorige. En elke omlaag gaat lager dan de vorige.
Dus ja, de vastgoedaandelen staan te hoog, zeker na de dead cat bounce van de voorbije dagen. Binnenkort komen de resultaten van Q2 binnen. Het zal duidelijker worden.
Hopelijk kan @Afrodiziak binnenkort nog eens een update geven over zijn zicht op de toekomst van GVV's.
En dan zegt Paté : sorry. En hoopt hij er weer mee weg te komen.dhalluinR schreef: ↑9 juli 2022, 10:49Ten eerste; jij staat niet op mijn negeerlijst.VLblokpate schreef: ↑9 juli 2022, 09:55 Ik word hier aangevallen, vandaar een kleine reactie. Ik sta op de negeerlijst van DhalluinR, mver, Tiktak. Alle 3 betuigen hun steun aan Lop, die ik ook waardeer. Helaas verdraagt Lop het niet als ik (of om het even wie) een kritische vraag stel, of wijs op inconsistentie. Niet toevallig zeker dat DhalluinR, mver, Tiktak in het verleden steun aan Putin hebben betuigd- > dit slaat alleen op hun aanval op mij. Niet op het feit dat Lop Putin zou steunen, wat Lop inderdaad nooit gedaan heeft.
Ten tweede; waar blijf jij het toch uithalen dat ik een Putinlover zou zijn? Leg eens je bewijzen op tafel ipv mij bij voortduring te schofferen en te culpabiliseren!
Wat jij wel bent, is een laag bij de grondse egotripper, die voortdurend liegt, woorden bij anderen verdraait, leden die jouw waanzinnige gedachtenkronkels niet willen volgen, met alle zonden van Israel overlaadt en nog veel van dat fraais.
Je bent al eens geband geweest. Ik veronderstel dat je recent een forumlid/vriendinnetje gevonden hebt, die blijkbaar achter de schermen haar hand boven jouw hoofd houdt. Wie dat is, zullen de meesten wel weten. Zonder haar bescherming, was jij hier al lang buiten gekieperd.
Ik besef heel goed dat ik me hiermee in de gevarenzone begeef maar de kruik gaat zo lang te water tot ze barst!

Soit, we weten ondertussen welk vlees (ahum) we in de kuip hebben.

Zou men beter geen nieuw topic openen in de kroeg waar men kan klagen wie valt wie aan?Ik volg al jaren jullie uitleg o
dhalluinR schreef: ↑9 juli 2022, 10:49Ten eerste; jij staat niet op mijn negeerlijst.VLblokpate schreef: ↑9 juli 2022, 09:55 Ik word hier aangevallen, vandaar een kleine reactie. Ik sta op de negeerlijst van DhalluinR, mver, Tiktak. Alle 3 betuigen hun steun aan Lop, die ik ook waardeer. Helaas verdraagt Lop het niet als ik (of om het even wie) een kritische vraag stel, of wijs op inconsistentie. Niet toevallig zeker dat DhalluinR, mver, Tiktak in het verleden steun aan Putin hebben betuigd- > dit slaat alleen op hun aanval op mij. Niet op het feit dat Lop Putin zou steunen, wat Lop inderdaad nooit gedaan heeft.