Hoe gaat eigen bank tewerk voor herfinanciering wanneer je met beter voorstel concurrent afkomt
TIP
Hoe gaat eigen bank tewerk voor herfinanciering wanneer je met beter voorstel concurrent afkomt
Ik heb de volgende vraag:
Hoe gaat een eigen bank tewerk voor herfinanciering wanneer je met een beter voorstel van een concurrent afkomt?
Ik weet dat banken voor een herfinanciering +/- 0,5 procent boven de gemiddelde rentevoet rekenenen voor een herfinanciering.
Maar in het geval dat je een beter voorstel van een concurrent hebt, gaan ze anders tewerk en aligneren ze zich. Hoe gaat dit in zijn werk? Aan wat mag ik me verwachten.
Steken we de volledige notariskosten op zak? Of zal het toch minder zijn dan dat?
Hoe gaat een eigen bank tewerk voor herfinanciering wanneer je met een beter voorstel van een concurrent afkomt?
Ik weet dat banken voor een herfinanciering +/- 0,5 procent boven de gemiddelde rentevoet rekenenen voor een herfinanciering.
Maar in het geval dat je een beter voorstel van een concurrent hebt, gaan ze anders tewerk en aligneren ze zich. Hoe gaat dit in zijn werk? Aan wat mag ik me verwachten.
Steken we de volledige notariskosten op zak? Of zal het toch minder zijn dan dat?
Re: Hoe gaat eigen bank tewerk voor herfinanciering wanneer je met beter voorstel concurrent afkomt
Als jij vraagt naar een aanpassing van het leningscontract zal je huidige bank waarschijnlijk een voorstel doen dat alles bekeken ongeveer gelijk is aan de andere bank.
Je huidige bank zal dus een intrestvoet voorstellen die iets hoger ligt, wetende dat je bij de andere banken inderdaad een reeks extra kosten hebt om lening en hypotheek over te zetten.
Je huidige bank zal dus een intrestvoet voorstellen die iets hoger ligt, wetende dat je bij de andere banken inderdaad een reeks extra kosten hebt om lening en hypotheek over te zetten.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous
Re: Hoe gaat eigen bank tewerk voor herfinanciering wanneer je met beter voorstel concurrent afkomt
Je eigen bank gaat nooit een beter voorstel doen als de concurrentie.
Als je naar een andere bank wil gaan, dan moet je via de notaris passeren. Uiteraard weet jouw bank dat ook.
Dus ze zullen hun herfinancieringsrentevoet zo zetten dat je net wat duurder uitkomt bij hen, dan dat je switcht.
Ze rekenen erop dat je voor een klein verschil de overstap niet zult maken.
Als je naar een andere bank wil gaan, dan moet je via de notaris passeren. Uiteraard weet jouw bank dat ook.
Dus ze zullen hun herfinancieringsrentevoet zo zetten dat je net wat duurder uitkomt bij hen, dan dat je switcht.
Ze rekenen erop dat je voor een klein verschil de overstap niet zult maken.
en dan is de volgende stap terug naar de nieuwe bank, met vraag voor een nieuw, beter voorstel dat de meerkost notaris wegwerkt. Een gedreven kantoordirecteur zal zijn best doen hiervoor, zeker als je met andere zaken kan overkomen. En dan ben je weg bij je oorspronkelijke bank.
Ik zat in een soortgelijke situatie.
Momenteel bij Belfius 1,319.
Voorstel Argenta: 1,09
Navraag bij Belfius gedaan voor een lagere rentevoet; hun reactie: Bij een herfinanciering in de eigen bank liggen de rentevoeten hoger.
En nog een simulatie dat ik bij het nieuwe voorstel inclusief notariskosten door kiezen andere bank een verlies zou doen van circa 2000 euro.
Momenteel bij Belfius 1,319.
Voorstel Argenta: 1,09
Navraag bij Belfius gedaan voor een lagere rentevoet; hun reactie: Bij een herfinanciering in de eigen bank liggen de rentevoeten hoger.
En nog een simulatie dat ik bij het nieuwe voorstel inclusief notariskosten door kiezen andere bank een verlies zou doen van circa 2000 euro.
Bij mij bij Argenta was dat niet zo, zij gaven me een beter voorstel voor herfinanciering dan 1 van een andere bank. Wel met een variabele rentevoet, maar daar ben ik nu maar goed mee (0,42% afgelopen 3 jaar en ook weer vastgelegd voor de komende 3 jaar).
Het is jammer dat we nog zo'n hoge notariskosten moeten betalen bij het veranderen van bank voor je hypotheek.
Ja Tronux, ze hebben hun zaakjes goed geregeld.