Hoe goed is uw kennis over financiële producten ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Hoe goed is uw kennis over financiële producten ?
Er was ergens een vraag waarin gevraagd werd welke verzekeringen verplicht waren.
Hierbij stond behalve de BA Auto ook de brandverzekering bij.
Deze laatste is toch ook verplicht ?
Brandverzekering is geen verplichting.jozef schreef:Er was ergens een vraag waarin gevraagd werd welke verzekeringen verplicht waren.
Soms wel in combinatie met een hypotheek, wat ik niet abnormaal vind

Sedert 2010 is een brandverzekering een verplichte verzekering voor elk gezin. Dat werd door de ministerraad beslist destijds.(Minister van Financiën Didier Reynders). Waarschijnlijk is dit wetsontwerp nog niet wettelijk gemaakt?
In België hebben 95 procent van de eigenaars en 89 procent van de huurders een brandverzekering.Ik schat dat er meer auto's onverzekerd rondrijden dan dat er onverzekerde woningen zijn.
In België hebben 95 procent van de eigenaars en 89 procent van de huurders een brandverzekering.Ik schat dat er meer auto's onverzekerd rondrijden dan dat er onverzekerde woningen zijn.

Even gepikt van fgov.be :
In concreto wil dit zeggen: een brandverzekering onderschrijven is niet verplicht maar aangeraden (voorzorgsmaatregel). Indien u een brandpolis onderschreef, zal die ook (verplicht) storm, natuurrampen…dekken.
In concreto wil dit zeggen: een brandverzekering onderschrijven is niet verplicht maar aangeraden (voorzorgsmaatregel). Indien u een brandpolis onderschreef, zal die ook (verplicht) storm, natuurrampen…dekken.
8/10
iets te snel geweest
fouten: 1) maatijdcheques, hoewel ik er zelf krijg van mijn werkgever 2) verzekeringen, hoewel ik, zoals elke Belg, een resem verzekeringen heb
iets te snel geweest
fouten: 1) maatijdcheques, hoewel ik er zelf krijg van mijn werkgever 2) verzekeringen, hoewel ik, zoals elke Belg, een resem verzekeringen heb
test gedaan / 8/ 10 Sta er van versteld dat gemid. score van Belgen zo laag is , deze vond ik niet zo moeilijk .
9/10, in de fout gegaan bij de maaltijdcheque, krijg er helaas ook géén 

De banken zullen blij zijn, met de onkunde van de Belg.
Stel je voor dat ze allemaal 10/10 haalden, en kritisch werden, de (groot)banken zouden zweten.
Nu kunnen ze de meesten vertellen wat ze willen, 70 % snapt het toch niet.
Hou ze dom, dan kun je er goed aan verdienen.
Stel je voor dat ze allemaal 10/10 haalden, en kritisch werden, de (groot)banken zouden zweten.
Nu kunnen ze de meesten vertellen wat ze willen, 70 % snapt het toch niet.
Hou ze dom, dan kun je er goed aan verdienen.

-
- Jr. Member
- Contacteer:
9/10, grootte pensioensparen is blijkbaar maar 910, verward met korf voor lange termijnsparen
hier 6/10, nooit auto of huis gekocht of maaltijdcheques ontvangen en mijn tijd is te kostbaar om veel tijd te steken in zo'n stoeme test, trouwens geld is voor mij enkel een middel om plezant te kunnen leven en zekerst geen doel op zich 

-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Maar daar gaat het juist over. Als je er niet verstandig mee omspringt, kan je veel minder plezant leven.
En het is zoals altijd: als het resultaat niet goed is, dan is 't ne stoeme test.
En het is zoals altijd: als het resultaat niet goed is, dan is 't ne stoeme test.
maar wat ben ik met kennis die ik niet nodig heb en niet gebruik, vind het gewoon tijdverlies en als ik het nodig heb zoek ik het wel op 't internet inclusief spaargids.be natuurlijk
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
hago
Het leven is plezant, als je geld genoeg hebt.
Door verstandig, en met kennis, met geld om te springen, kun je veel meer doen met je geld, en zo comfortabel en zorgeloos leven.
Het leven is plezant, als je geld genoeg hebt.
Door verstandig, en met kennis, met geld om te springen, kun je veel meer doen met je geld, en zo comfortabel en zorgeloos leven.
o, maar ik leef zorgeloos en al meer dan 60 jaar en ik heb geen enkel behoefte om meer geld te hebben dan nodig, wel een goede buffer natuurlijk. Mijn kostbare tijd besteed ik liever aan wat ik plezierig vind en dat is vooral aandacht voor de mensen die mij dierbaar zijn, de rest is tijdsverspilling voor mij. De tijd krijg je maar éénmaal in je leven en ik heb al veel te veel tijd verspild in dit draadje, 't amusement met jullie 'wijsheid'
0/10 : betrapt op ( ongevraagd) spieken tijdens de test. Op het vtm-journaal hebben ze het antwoord op één vraag gegeven.
Het doet mij terugdenken aan mijn vroegere schooltijd. Volgens mijn medeleerlingen was ik de grootste foefelaar van de klas
Het doet mij terugdenken aan mijn vroegere schooltijd. Volgens mijn medeleerlingen was ik de grootste foefelaar van de klas