Hoe goed is uw kennis over financiële producten ?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Hoe goed is uw kennis over financiële producten ?
Ja, maar geschiedenis/koken heeft geen impact op onze portemennee hé ,luc1961 schreef:Nu dit testje is wel van een zeker niveau. De meeste mensen zijn niet geïnteresseerd in financiële zaken. Doe men een test over koken of geschiedenis dan zal ik ook maar 3/10 scoren. Tussen haakjes mijn score is 10/10.
8/10, weinig vragen voor beleggers maar ik had wel 9/10 moeten halen (verzekeringsvraag). Of je met zekerheid een goede belegger bent met een score van 10 wil ik wel betwijfelen maar alvast iemand die ze niet zo makkelijk in 't zak zullen zetten en je weet alvast iets over sparen en geld in het algemeen. Misschien goede test voor spaargids en proficiat voor de 10ers.
Hier een makkelijke test en het geeft je alvast de illusie dat je kan beginnen met beleggen: http://www.sec.gov/investor/tools/quiz.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier een makkelijke test en het geeft je alvast de illusie dat je kan beginnen met beleggen: http://www.sec.gov/investor/tools/quiz.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Alle 10 correct.
Hier gaan er echter niet alles correct hebben omdat sommige van de visies ingaan tegen hun eigen visie.
Hier gaan er echter niet alles correct hebben omdat sommige van de visies ingaan tegen hun eigen visie.
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Ook een 10 hier. Geven ze geen economie meer in 't 2e middelbaar?
Blijkbaar niet, als je nog niet weet dat een dividend niet bij een spaarrekening past !!
Hier had ik dan wel 10/10. Duidelijk gemaakt voor de Amerikaanse markt.Spaarplan schreef:(...)Hier een makkelijke test en het geeft je alvast de illusie dat je kan beginnen met beleggen: http://www.sec.gov/investor/tools/quiz.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ik had 10/10 op de test van De Tijd, evenwel slechts 9/10 op de test van de SEC. (had 'n probleem met vraag "8")Spaarplan schreef:Hier een makkelijke test en het geeft je alvast de illusie dat je kan beginnen met beleggen: http://www.sec.gov/investor/tools/quiz.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
8. Jennifer wants to take some of her savings and invest in a mutual fund because mutual funds are
a. guaranteed to earn more than savings accounts
b. risk free
c. managed by experts at picking investments
d. don't know
Ik dacht dat het wel zoiets ging zijn als 'n TAK-21 met gegarandeerde rente (en gezien de rente op spaarrekeningen in de US nog droeviger zijn dan hier) ging ik dus voor antwoord A.
Bleek antwoord "C" het juiste te zijn. Ben ik het dus zeker niet mee eens.
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 23 oktober 2012, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Wel als je teruggaat naar mijn vorige reactie dan zie je dat ik dat voorspeld had.
Hier gaan fouten gemaakt worden ( niet uit gebrek aan kennis ) maar omdat het ingaat tegen de visie van sommigen...
Hier gaan fouten gemaakt worden ( niet uit gebrek aan kennis ) maar omdat het ingaat tegen de visie van sommigen...
-
Yvan
De eenvoudige realiteit is deze: het onderwijs heeft als voornaamste doelstelling mensen enig inzicht te verschaffen in de wereld waarin ze leven, maar faalt daarin jammerlijk.
Als ik rondom mij kijk kan ik alleen vaststellen dat degenen die -bijvoorbeeld- de rekenkunde van het lager onderwijs vlot beheersen, op de vingers van een hand te tellen zijn. Ik ken er nauwelijks één, die vlot met breuken overweg kan. Om maar iets te zeggen.
Omdat mijn geachte collega's allemaal dromen van het grote geld en dus ook van "spelen" op de beurs heb ik hen eens volgende eenvoudig probleempje voorgelegd:
"we houden geen rekening met kosten en taksen. Stel, je koopt een aandeel op de beurs. De dag na je aankoop is het aandeel 10% in waarde gestegen. De dag daarna is het 10% in waarde gedaald. Je verkoopt. Maak je winst? Verlies? Of geen van beide?".
De score was nog veel bedroevender dan die van het testje van De Tijd...
Als ik rondom mij kijk kan ik alleen vaststellen dat degenen die -bijvoorbeeld- de rekenkunde van het lager onderwijs vlot beheersen, op de vingers van een hand te tellen zijn. Ik ken er nauwelijks één, die vlot met breuken overweg kan. Om maar iets te zeggen.
Omdat mijn geachte collega's allemaal dromen van het grote geld en dus ook van "spelen" op de beurs heb ik hen eens volgende eenvoudig probleempje voorgelegd:
"we houden geen rekening met kosten en taksen. Stel, je koopt een aandeel op de beurs. De dag na je aankoop is het aandeel 10% in waarde gestegen. De dag daarna is het 10% in waarde gedaald. Je verkoopt. Maak je winst? Verlies? Of geen van beide?".
De score was nog veel bedroevender dan die van het testje van De Tijd...
Tja, een beetje logisch redeneren is blijkbaar voor sommige mensen te moeilijk !
Hier ook 10/10 !!Spaarplan schreef:8/10, weinig vragen voor beleggers maar ik had wel 9/10 moeten halen (verzekeringsvraag). Of je met zekerheid een goede belegger bent met een score van 10 wil ik wel betwijfelen maar alvast iemand die ze niet zo makkelijk in 't zak zullen zetten en je weet alvast iets over sparen en geld in het algemeen. Misschien goede test voor spaargids en proficiat voor de 10ers.