Hoe in futures handelen (voor einddatum)
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Hoe in futures handelen (voor einddatum)
Bij oa Binck kan je futures van indices kopen. Kan iemand met een praktisch voorbeeld met cijfers uitleggen hoe je die verhandelt. Is dat bij Keytrade overigens alleen voor de Pro klanten?
Vooral als je die wil kopen of verkopen voor de einddatum, hoe evolueert dan de waarde, bvb worden die minder waard dichter bij de einddatum etc.. is mij nog niet volledig duidelijk. En kan je die ook gewoon bijhouden tot de einddatum en is dat steeds de 3de vrijdag van de aangegeven maand.
Ook, iemand schreeft hier ooit dat je futures onbeperkt kan bijhouden maar hebben die niet altijd zowiezo een einddatum?
Als laatste, begrijp ik het goed dat er geen specifieke "short" futures zijn, maar dat je dan gewoon bij een future (die je dus niet hebt) verkopen moet aangeven.
Vooral als je die wil kopen of verkopen voor de einddatum, hoe evolueert dan de waarde, bvb worden die minder waard dichter bij de einddatum etc.. is mij nog niet volledig duidelijk. En kan je die ook gewoon bijhouden tot de einddatum en is dat steeds de 3de vrijdag van de aangegeven maand.
Ook, iemand schreeft hier ooit dat je futures onbeperkt kan bijhouden maar hebben die niet altijd zowiezo een einddatum?
Als laatste, begrijp ik het goed dat er geen specifieke "short" futures zijn, maar dat je dan gewoon bij een future (die je dus niet hebt) verkopen moet aangeven.
Re: Hoe in futures handelen (voor einddatum)
Waarom zou je in dit soort producten willen handelen ?
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waarom niet? Wil vooral begrijpen hoe die dingen nu juist werken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Future_(termijncontract" onclick="window.open(this.href);return false;)
geen spek voor mijn bek.
geen spek voor mijn bek.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Bedankt voor de link maar had die ook al gevonden. Wat futures in grote lijnen zijn weet ik uiteraard.
Het enige wat mij niet echt duidelijk is hoe de prijs evolueert tov de einddatum, dus als je vandaag een APRIL 2016 future op de AEX koopt, waar je dan moet op letten als je die wil verhandelen voor de expiratie datum, wat dacht ik steeds de 3de vrijdag van de maand is.
Misschien dat iemand een praktisch voorbeeld kan geven om dit te illustreren.
Als je vandaag een future AEX koopt, is dat een met vervaldag 18 maart. Per punt dat de futture index stijgt of daalt verdien of verlies je 200 euro. Op het eind van iedere handelsdag wordt de meer of minwaarde op je margin account verrekend, je kan dagelijks kopen of verkopen. Op de vervaldag wordt de future sowieso afgerekend aan de fixing koers. Je dient er op te letten dat je steeds voldoende margin hebt, anders wordt je positie vereffend en ben alles kwijt. De koers van een future wordt net als aandelen door vraag en aanbod op de beurs bepaald, future handel loopt van 8 to 22u.
Aan de huidige koers van 421 vertegenwoordigt 1 AEX future 84.200 euro, niet echt een speeltje voor kleine beleggers en met een hefboom van 200 kunnen winst of verlies enorm zijn.
Aan de huidige koers van 421 vertegenwoordigt 1 AEX future 84.200 euro, niet echt een speeltje voor kleine beleggers en met een hefboom van 200 kunnen winst of verlies enorm zijn.
Dank voor de reply Vortex. Als je dus vandaag die AEX future koopt aan 421, zou je die als je wilt onmiddelijk met winst kunnen verkopen gezien de AEX vrijdag afsloot op 422.vortex schreef:Als je vandaag een future AEX koopt, is dat een met vervaldag 18 maart. Per punt dat de futture index stijgt of daalt verdien of verlies je 200 euro. Op het eind van iedere handelsdag wordt de meer of minwaarde op je margin account verrekend, je kan dagelijks kopen of verkopen. Op de vervaldag wordt de future sowieso afgerekend aan de fixing koers. Je dient er op te letten dat je steeds voldoende margin hebt, anders wordt je positie vereffend en ben alles kwijt. De koers van een future wordt net als aandelen door vraag en aanbod op de beurs bepaald, future handel loopt van 8 to 22u.
Is de waarde van de future alleen de koers van de onderliggende waarde, of zijn er nog andere dingen die de koers bepalen, ook naargelang je dichter bij de einddatum komt. Dat is mij nog niet volledig duidelijk.
Tuurlijk niet, de AEX en de future AEX hebben elk hun koers (die doorgaans niet veel afwijkt), zoals gezegd noteert de AEX future gewoon op de beurs en heeft het een eigen koers, zie: http://nl.investing.com/indices/netherlands-25-futures
Uiterraard betaal je rente op de onderliggende waarde vermits je die niet zelf in bezit hebt, voor 1 AEX future zal dat een rente zijn op 84.200 euro die per dag dat je de future aanhoudt wordt afgerekend (daggeld). Langs de andere kant brengen de onderliggende aandelen dividend op, die opbrengsten komen ten gunste van de future. Hoeveel rente je moet betalen en in welke mate het dividend dat compenseert zal je aan je broker moeten vragen.
Uiterraard betaal je rente op de onderliggende waarde vermits je die niet zelf in bezit hebt, voor 1 AEX future zal dat een rente zijn op 84.200 euro die per dag dat je de future aanhoudt wordt afgerekend (daggeld). Langs de andere kant brengen de onderliggende aandelen dividend op, die opbrengsten komen ten gunste van de future. Hoeveel rente je moet betalen en in welke mate het dividend dat compenseert zal je aan je broker moeten vragen.