Hoe kan ik meer geld overhouden per maand? (alle uitgaven genoteerd)
- spaarfrits
- Full Member

- Contacteer:
Re: Hoe kan ik meer geld overhouden per maand? (alle uitgaven genoteerd)
Beste Laphroaig,
10 jaar gelden moest ik het met 1627€/mnd doen incl vakantiegeld en eindejaarspremie. Gvd 955€ belastingen moeten dokken voor dat triestig jaarinkomen als afrekening. Om maar te zeggen, not so easy alleen wonen en vooruit willen int leven, I hear you.
Om nu op vraag te antwoorden. Je kan in 3 categorieën een aantal jaar hardcore gaan voor een buffer op te bouwen. AKA fuck off fund, fuck you money, ...
1 optimalisatie inkomen: bijklussen of voor een beter betaalde sector werken bv chemie
2 optimalisatie wonen: samenwonen met een vriend of vriendin. Een kamer huren is ook een optie.
3 optimalisatie transport: weg met die auto die dan nog makkelijk 1000€ aan waarde verliest elk jaar. Met een fietsvergoeding kan je uw inkomen en fysiek verbeteren.
Een plan opstellen en der voor gaan gvd!
10 jaar gelden moest ik het met 1627€/mnd doen incl vakantiegeld en eindejaarspremie. Gvd 955€ belastingen moeten dokken voor dat triestig jaarinkomen als afrekening. Om maar te zeggen, not so easy alleen wonen en vooruit willen int leven, I hear you.
Om nu op vraag te antwoorden. Je kan in 3 categorieën een aantal jaar hardcore gaan voor een buffer op te bouwen. AKA fuck off fund, fuck you money, ...
1 optimalisatie inkomen: bijklussen of voor een beter betaalde sector werken bv chemie
2 optimalisatie wonen: samenwonen met een vriend of vriendin. Een kamer huren is ook een optie.
3 optimalisatie transport: weg met die auto die dan nog makkelijk 1000€ aan waarde verliest elk jaar. Met een fietsvergoeding kan je uw inkomen en fysiek verbeteren.
Een plan opstellen en der voor gaan gvd!
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg
Laphroaig
Als je wilt besparen zal je volgens mij je leven een beetje moeten veranderen:
Smijt die auto buiten, ga voor die fietsvergoeding, Auto's kosten veel geld, en je steekt er veel te veel werktijd in. Reken eens de uren uit dat je aan het werk bent voor die auto... Je kan overwegen om Cambio te gebruiken mocht je af en toe toch een wagen willen.
Deel een apartement of huur een kamer
Koop in de kringwinkel, koop 2de hands.
Beperk je maandelijkse kosten, breng die internet rekening naar beneden ga voor telenet basic bv.
Ga voor mobilevikings en hellobank combo maandelijks al zeker 5 eur in de pocket.
Neem een bank zonder kosten!
lees boeken, leer bij, wordt beter in wat je doet. En zoek dan een job met een hoger inkomen;
Ik zou ook GEEN huisdieren houden
spaar en vermijd schulden, als je schulden hebt betaal ze (meestal) zo snel mogelijk af (dit valt te zien natuurlijk).
Van het moment dat het iets beter gaat blijf dan het meeste van bovenstaande zaken doen.
Go get them tiger!
P.S. https://www.youtube.com/watch?v=xdfeXqHFmPI
Als je wilt besparen zal je volgens mij je leven een beetje moeten veranderen:
Smijt die auto buiten, ga voor die fietsvergoeding, Auto's kosten veel geld, en je steekt er veel te veel werktijd in. Reken eens de uren uit dat je aan het werk bent voor die auto... Je kan overwegen om Cambio te gebruiken mocht je af en toe toch een wagen willen.
Deel een apartement of huur een kamer
Koop in de kringwinkel, koop 2de hands.
Beperk je maandelijkse kosten, breng die internet rekening naar beneden ga voor telenet basic bv.
Ga voor mobilevikings en hellobank combo maandelijks al zeker 5 eur in de pocket.
Neem een bank zonder kosten!
lees boeken, leer bij, wordt beter in wat je doet. En zoek dan een job met een hoger inkomen;
Ik zou ook GEEN huisdieren houden
spaar en vermijd schulden, als je schulden hebt betaal ze (meestal) zo snel mogelijk af (dit valt te zien natuurlijk).
Van het moment dat het iets beter gaat blijf dan het meeste van bovenstaande zaken doen.
Go get them tiger!
P.S. https://www.youtube.com/watch?v=xdfeXqHFmPI
Hij geeft alvast weinig feedback. Hij zal alvast besparen op kosten voor internet. Of hij is virtueel uit de bocht gegaan op iracer.
De berekening is fout gedaan.
Men moet het jaarinkomen nemen hiervoor.
Dus ook vakantiegeld en eindejaarspremie nemen en dit maandelijks bij verrekenen.
Dat zal heel wat anders zijn (lees: beter) en is de realiteit.
Ik vermoed ook dat de hoge electriciteitsrekening is door verwarming voor de slangen.
Sommige autoverzekeringen geven gratis bijstand VAB.
Argenta heeft geen kosten bankrekening.
Men moet het jaarinkomen nemen hiervoor.
Dus ook vakantiegeld en eindejaarspremie nemen en dit maandelijks bij verrekenen.
Dat zal heel wat anders zijn (lees: beter) en is de realiteit.
Ik vermoed ook dat de hoge electriciteitsrekening is door verwarming voor de slangen.
Sommige autoverzekeringen geven gratis bijstand VAB.
Argenta heeft geen kosten bankrekening.
Wat je kan schrappen of goedkoper maken zie hierboven.Laphroaig schreef: ↑5 oktober 2019, 16:30 Beste mensen,
Ik woon alleen en zou graag wat meer geld overhouden per maand om te kunnen sparen maar ik wordt er niet goed van als ik alles uitreken...
Ik ga nooit op reis, ik koop nooit films en heel zelden games, geen netflix of andere abbonementen, ik ga bijna nooit uiteten, ik rook niet, ik let op mijn verbruik, ik heb enkel onbeperkt internet (is nodig) en geen tv of telefoon, ik speel geen loterij,..
(Alle bedragen zijn uitgerekend per maand!)
Inkomen:
€1600 per maand + €110 maaltijdcheques.
Uitgaven:
Huur: €550
Gemeenschappelijke kosten: €60
Auto verzekering: €44
Hospitalisatieverzekering: €12
Woning verzekering: €16
Familiale verzekering: €5
Wegen belasting: €24
Zorgkas: €5 (0 EUR HZIV)
2 slangen: €50 (0 EUR overbodig)
Iracing abonnement: €9 (mijn hobby waar ik van hou, racen)
Lidmaatschap de voorzorg: €6 (0 EUR overbodig)
Gemeente belasting: €8
Provincie belasting: €3
Gas en elektriciteit: €140
Water: €18
Boodschappen: €280(-€100 maaltijdcheques )=€180
Lening: €159
Tanken: €120
Kosten bankrekening: €7 (0 EUR Keytrade)
Vakbond: €18 (0 EUR overbodig)
Gsm: €15
Internet: €54 (34.95 EUR EDPNet)
Vab wegen hulp: €16
Totaal uitgaven per maand: €1519 OPTIMALISATIE: 1412.95 EUR
Wij zitten met een gezin van 3 ook rond de 1300-1500 EUR.
Die energie rekening
??
Graag wat meer info ( hoe en wat )
En zorgkas moet bij Hivz ook betaald worden.
Pech + reis bijstand kan aan een lager bedrag bij uw Ba auto verzekeraar.
Wat gemeenschappelijke kosten betreft zeker dat dat ten laste van huurder valt.
Sommige verhuurders gaan hier heel losjes mee om.
Graag wat meer info ( hoe en wat )
En zorgkas moet bij Hivz ook betaald worden.
Pech + reis bijstand kan aan een lager bedrag bij uw Ba auto verzekeraar.
Wat gemeenschappelijke kosten betreft zeker dat dat ten laste van huurder valt.
Sommige verhuurders gaan hier heel losjes mee om.
Estate Guru believer.