Hoe op alcohol besparen?
Re: Hoe op alcohol besparen?
Jij hebt dat gevoel dat je raar wordt bekeken, maar daarom is dat helemaal zo niet.geebee schreef: ↑8 november 2019, 13:32 Ik heb er het vooral moeilijk mee dat je raar bekeken wordt als je GEEN alcohol drinkt.
Ga maar eens naar een feestje of receptie ... honderd keer komen ze rond met de fles maar o wee, als je daar met je glaasje fruitsap staat ... de hele avond sta je er tenzij je er zelf nadrukkelijk om vraagt om bij te schenken.
Verder mag iedereen zich voor mijn part een levercirrose zuipen maar doe het in je eigen huiskamer en ga de straat niet op om met een auto te rijden of anderen lastig te vallen met agressief gedrag (want daar komt het meestal toch op neer na een aantal glazen zuip)
Santé !
Ik heb jaren zwaar in het uitgaans leven vertoeft, met de nodige Bacardies - Gin en dies meer. Dus de meesten kenden mij wel daarin.
Met de invoering van de verstrengde alkohol controle, denk nu jaar of 15 geleden, en uit schrik rijverbod te krijgen, heb ik van die moment geen drup alkohol meer gedronken. Uitzonderlijk bij eten een glas wijn ofzo.
Ging ook nog uit , recepties - huwelijken - feestjes - dancings enz. en wat weet ik al meer.
Ik heb mij nooit bekeken gevoeld als ik koffie - cola - fruitsap - water - tomatensap dronk, en niemand heeft mij er ooit verder over aangesproken als ik melde, dat als ik rijverbod krijg,ik nooit van mijn leven nog door de testen zou geraken..
Toch wel ... onze maatschappij is ingesteld op alcohol ... drink je niet dan "hoor je er niet bij" ... je mag me alles wijsmaken wat je wil maar niet-drinkers worden als softies bekeken ... alléé, drink er ene ... en als je een tweede keer nee zegt word je genegeerd ... het is zo punt !
Zal ervanaf hangen in welke kringen je vertoeft, en wie je vrienden zijn.geebee schreef: ↑8 november 2019, 14:11Toch wel ... onze maatschappij is ingesteld op alcohol ... drink je niet dan "hoor je er niet bij" ... je mag me alles wijsmaken wat je wil maar niet-drinkers worden als softies bekeken ... alléé, drink er ene ... en als je een tweede keer nee zegt word je genegeerd ... het is zo punt !
Zelf heb ik daar nooit problemen mee gehad.
Als je op je punt blijft staan, en Néé zegt, aanvaarden ze dat na tijdje wel, en worden er wel niet kwetsbare grapjes om gemaakt. Zoals, die drinkt alleen als hij een stuk in zijne kraag heeft, das pas zuipen,,,,, LOL
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Vind het toch godgeklaagd dat als iemand graag eens een glas drinkt, hij direct wordt versleten voor drankorgel en zuipschuit.
Ik drink nooit als ik met de wagen ben.
Ben wel whiskey-liefhebber en degusteer af en toe een glas in alle rust in mijn zetel thuis.
Bij een goede maaltijd smaakt een glaasje wijn ook wel.
Ik drink nooit als ik met de wagen ben.
Ben wel whiskey-liefhebber en degusteer af en toe een glas in alle rust in mijn zetel thuis.
Bij een goede maaltijd smaakt een glaasje wijn ook wel.
drankorgel!
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Zuur beirken. 

Ikzelf maak met mijn vrouwke altijd de goede afspraak wie er rijdt als we ergens naartoe gaan, ik denk dat dàt het belangrijkste is, voor zowel onszelf als voor de medemens. Voor de rest doet iedereen wat hij wil, en thuis al zeker. Bij een goed gerecht drink ik graag een lekker wijntje, een andere keer zal dat een fris Duvelke zijn..
Wat ikzelf wél merk is dat ik veel frisser voor de dag kom als ik niet heb gedronken, een glas of 2-3 rode wijn drinken 's avonds en ik zal dat 's anderdaags zeker voelen in 'mien kieten' tijdens mijn duurloop, of ik zal al iets prikkelbaarder zijn 's morgens wanneer ik diezelfde nacht iets meer in mijn zweet gezwommen heb.. (sportief, hé?
)
Anderzijds moet ik eerlijk toegeven dat alcohol - net zoals sporten - mij een ontspannend gevoel geeft na een werkdag of werkweek.
Heb juist het vrouwke bericht dat ze een flesje mag koel steken
Wat ikzelf wél merk is dat ik veel frisser voor de dag kom als ik niet heb gedronken, een glas of 2-3 rode wijn drinken 's avonds en ik zal dat 's anderdaags zeker voelen in 'mien kieten' tijdens mijn duurloop, of ik zal al iets prikkelbaarder zijn 's morgens wanneer ik diezelfde nacht iets meer in mijn zweet gezwommen heb.. (sportief, hé?

Anderzijds moet ik eerlijk toegeven dat alcohol - net zoals sporten - mij een ontspannend gevoel geeft na een werkdag of werkweek.
Heb juist het vrouwke bericht dat ze een flesje mag koel steken

Door te kopen in het buitenland ben je veel goedkoper af dan in België.
Was gisteren in Auchan en de prijs van de wijn is veel goedkoper dan BE.
Ook E.Leclerc is de moeite waard.
Beide winkels zijn ook voor andere aankopen zeer interessant. (woon dicht bij de Franse grens)
Sterke drank koop ik in Luxemburg, scheelt stukken van mensen.
Zeker de goedkopere (die ik in de keuken gebruik)
Voor speciale bieren is België de beste optie.
Toch heb ik reeds DUVEL in FR en NL gekocht omdat ze op dat ogenblik veel goedkoper waren dan BE.
Was gisteren in Auchan en de prijs van de wijn is veel goedkoper dan BE.
Ook E.Leclerc is de moeite waard.
Beide winkels zijn ook voor andere aankopen zeer interessant. (woon dicht bij de Franse grens)
Sterke drank koop ik in Luxemburg, scheelt stukken van mensen.
Zeker de goedkopere (die ik in de keuken gebruik)
Voor speciale bieren is België de beste optie.
Toch heb ik reeds DUVEL in FR en NL gekocht omdat ze op dat ogenblik veel goedkoper waren dan BE.
Bij Gall en Gall in NL kan je bestellen en in een winkel afhalen. Dan betaal je de dure taksen niet die er in Belgie worden geheven op drank.
Om het een beetje de moeite waard te maken neem ik dan promo's genre '2 flessen voor 25'. Dat gaat bv ook op voor Bacardi waar 1 fles 18 kost en twee flessen 25 euro.
Om het een beetje de moeite waard te maken neem ik dan promo's genre '2 flessen voor 25'. Dat gaat bv ook op voor Bacardi waar 1 fles 18 kost en twee flessen 25 euro.
nog een drankorgel 

Een marginaal die niet zuipt, verbrodt alle clichés voor de anderen en is een schande voor de statistieken.. 
Graag gedaan voor mijn part want met elke fles kom ik zolang toe dat ik ze op den duur niet meer open krijg.
De fles Baileys namaak van de Aldi is daar verschrikkelijk in !

Graag gedaan voor mijn part want met elke fles kom ik zolang toe dat ik ze op den duur niet meer open krijg.
De fles Baileys namaak van de Aldi is daar verschrikkelijk in !
Ik heb vandaag een online test gedaan voor een bepaald product met name:haelewyn schreef: ↑15 november 2019, 10:35 Bij Gall en Gall in NL kan je bestellen en in een winkel afhalen. Dan betaal je de dure taksen niet die er in Belgie worden geheven op drank.
London Dry Gin 43,1 (70cl)
Bij collectandgo.lu kost deze 11,78 (geen promotie)
Bij collectandgo.be kost deze 24,99 (24,24 vanaf 3)
Bij Gal 21.99
In Auchan 20,72 (momenteel 2€ extra korting in de drive..)
In Luxemburg kan deze zelfs in liter flessen kopen waardoor deze nog goedkoper is.
Ook van andere dranken heb ik de test gedaan en volgens mij blijft LU het goedkoopst.
Ik ga dat zeker niet betwisten. Alleen zeg ik dat omdat ik weet dat er nogal wat streekgenoten van mezelf hier op het forum zitten.. op een boogscheut van de NL grens. De meerkost om er naartoe te rijden is voor mij een paar euro benzine en ik ben nog eens in één van die leuke stadjes daar.
Vroeger vond ik het al opwindend om een NL jonge blonde haar taaltje te horen spreken maar dat effect is verdwenen met de jaren.
Hoe doe jij de Luxemburg route ?
Bestellen via de website van Colruyt LUX, ginder laten klaarzetten en er daar omrijden ?
Ik kom een paar keer per jaar in Bouillon, is misschien te overwegen..Alhoewel toch nog een eind rijden.
Ineens gaan tanken ook daar zeker ?
Als op alle drank de winst zo spectaculair is wordt het vanaf X aantal flessen al de moeite om een daguitstap te maken naar daar. Zeer goede tip, Bc547. Zeker met het prijsvoorbeeld erbij.
Vroeger vond ik het al opwindend om een NL jonge blonde haar taaltje te horen spreken maar dat effect is verdwenen met de jaren.
Hoe doe jij de Luxemburg route ?
Bestellen via de website van Colruyt LUX, ginder laten klaarzetten en er daar omrijden ?
Ik kom een paar keer per jaar in Bouillon, is misschien te overwegen..Alhoewel toch nog een eind rijden.
Ineens gaan tanken ook daar zeker ?
Als op alle drank de winst zo spectaculair is wordt het vanaf X aantal flessen al de moeite om een daguitstap te maken naar daar. Zeer goede tip, Bc547. Zeker met het prijsvoorbeeld erbij.
Is het een levens noodzakelijk iets , denk van niet.
Komen alleen maar troubles van.
Dus geen kopen is de besparing.
Komen alleen maar troubles van.
Dus geen kopen is de besparing.
Estate Guru believer.
Als ge echt grondig wilt besparen op alcohol, kunt ge de cafés afgaan om overal de kletskes te gaan opdrinken. Of aan de barman vragen om alle Duvelflesjes waar nog 5 cl inzit (van de snobs die geen extra gist in hun bier willen) voor u opzij te zetten. Goed voor de armen én de darmen!