Hoe op alcohol besparen?
Re: Hoe op alcohol besparen?
sorry, pinten van 20 en 30cl bestaan niet, tis 25cl en 33cl
EEN HEEL SLECHT VOORSTEL ..
Al vind ik wel dat men een onderscheid moet maken tss iemand die met de fiets dronken rondrijdt of iemand die met de wagen dronken over de weg scheert.
Een maat van mij moest ooit blazen toen hij met de fiets reed (en van een café kwam) en hij is toen zijn rijbewijs een tijdje kwijtgespeeld. Hij was daar toen zo kwaad over dat hij .. continue dan maar dronken met de wagen rondreed. Zijn redenatie: Ik was zo respectvol om met de fiets ipv de wagen te rijden als ik wenste te drinken en ik was voorzichtig en niemand tot last. Als beloning trekken ze mijn rijbewijs in. Dus nu zeg ik DE POT OP!
Al heb ik nooit zijn gedrag goed bevonden, ergens had / heeft hij wel een punt. (Sinds 2017 zijn de wetten wel iets minder streng)

Ook drinken als je met de fiets bent MAG NIET in België. Bij een voldoende hoog alcoholpercentage kan een rechter zelfs beslissen dat je je rijbewijs (indien je dit bezit) een tijdje mag afgeven.
ook drinken als je te voet bent MAG NIET in België. Vanaf de seconde dat je publiek een café uitwandelt, ben je al strafbaar.
Drink géén alcohol. Dat 'goede' gevoel dat je daarmee krijgt is slechts een vergiftiging van je hersenen.
En erg verslavend. Het is sociaal aanvaard; dat maakt het nog erger.
En erg verslavend. Het is sociaal aanvaard; dat maakt het nog erger.
Dat is alleen het geval als je in kennelijke staat van dronkenschap bent. Dus je mag perfect te voet rondlopen na twee bakken bier als je geen kenmerken van dronkenschap vertoont. Al is dat er maar weinig gegeven natuurlijk

Er is wel nog een verschil tussen openbare dronkenschap en rijden onder invloed. Als voetganger mag je wel degelijk de straat op met meer dan 0,05 promille. Je bent pas strafbaar als je duidelijke tekenen van dronkenschap vertoont, en in de praktijk zal de politie enkel tussen komen als je storend (lawaai, wildplassen, kotsen, mensen lastigvallen, ongepast ontbloten van ...) of gevaarlijk (zwalpen, omvallen, agressie) gedrag stelt.
Toen ik 18 was en ik wilde drinken met vrienden dan zeiden mijn ouders herhaaldelijk (en helaas verkeerdelijk): Neem dan maar de fiets ipv de auto! Dat is véél veiliger en dat mag in tegenstelling tot dronken rijden met de wagen, wél! (echt waar, dat zeiden ze echt
Achteraf bleek dat ze mij schrik wilden aanjagen en daardoor een leugentje zeiden zodat ik zeker NIET de wagen zou nemen omdat ze TERECHT beseften dat een jongere zoals ik anders toch niet zou luisteren)
Ik heb er daarna evenwel NOOIT bij stilgestaan dat ik dan nog steeds riskeerde mijn rijbewijs te verliezen en dat dit echt "not done" was. Als je ouders iets zeiden dan nam ik dan gewoon aan en stond ik er verder niet bij stil. Ik vond het dus doodnormaal om de fiets te nemen als ik gedronken had.
Pas toen ik een conversatie had een jaar of twee later met een collega en die conversatie uitmondde in een enorm grote ruzie en hij mij een klootzak en gangster vond zijn, omdat ik met de fiets dronken rondreed, toen ben ik pas beginnen seffen dat er iets niet klopte.

Ik heb er daarna evenwel NOOIT bij stilgestaan dat ik dan nog steeds riskeerde mijn rijbewijs te verliezen en dat dit echt "not done" was. Als je ouders iets zeiden dan nam ik dan gewoon aan en stond ik er verder niet bij stil. Ik vond het dus doodnormaal om de fiets te nemen als ik gedronken had.
Pas toen ik een conversatie had een jaar of twee later met een collega en die conversatie uitmondde in een enorm grote ruzie en hij mij een klootzak en gangster vond zijn, omdat ik met de fiets dronken rondreed, toen ben ik pas beginnen seffen dat er iets niet klopte.

Ja en neen. Als een agent jou laat blazen en je promille is te hoog, en hij stelt een PV op, dan wens ik je veel geluk om onder de boete onderuit te geraken. Wedden dat dit niet lukt? De agent staat onder ede en gaat dit dan winnen van jou. (Hij liegt dan maar de rechter zal dit gewoon geloven)zappiduppi schreef: ↑23 december 2019, 17:41 Dus je mag perfect te voet rondlopen na twee bakken bier als je geen kenmerken van dronkenschap vertoont. Al is dat er maar weinig gegeven natuurlijk.
Maar inderdaad, de kans dat een agent jou flikt wanneer je niemand stoort is erg klein. De meeste agenten zijn serieuze en correcte mensen. (Maar NIET allemaal. Dat is een beroemde mythe)
Mee akkoord.
Te voet = geen voertuig besturen = openbare dronkenschap
Fiets = voertuig besturen = rijden onder invloed, sinds 2017 moet een rechter wel geen rijverbod meer uitspreken als jij je netjes hebt gedragen, daarvoor was een rechter daartoe verplicht.
Auto = rijden onder invloed
Of alcohol goed of slecht is staat niet ter discussie en waar dat toe leid ook niet, hoe op besparen?
Momenteel is er een kentering,vrienden komen samen om thuis of afgesproken locatie te drinken en te vieren wat er ook te vieren valt. Dit fenomeen zal alleen maar stijgen, evenredig als het bier blijft stijgen.
Omzet van drankcentrales bevestigen dit. Cafes uitbaters worden een uitstervend ras.
Hoe komt het dat velen zwaarder bier drinken en dat is niet alleen om de smaak ? Word over heel de avond goedkoper dan heel de avond pintjes te drinken. Na 5 duvels heb ik het wel gehad ,wat ik na 10 pintjes nog niet heb.
Momenteel is er een kentering,vrienden komen samen om thuis of afgesproken locatie te drinken en te vieren wat er ook te vieren valt. Dit fenomeen zal alleen maar stijgen, evenredig als het bier blijft stijgen.
Omzet van drankcentrales bevestigen dit. Cafes uitbaters worden een uitstervend ras.
Hoe komt het dat velen zwaarder bier drinken en dat is niet alleen om de smaak ? Word over heel de avond goedkoper dan heel de avond pintjes te drinken. Na 5 duvels heb ik het wel gehad ,wat ik na 10 pintjes nog niet heb.
Hoe op alcohol besparen. Het éénvoudigste is: Geen alcoholische dranken drinken.
Maar dat is simpel gezegd, maar moeilijk gedaan.
Onlangs zei iemand:
Makila, drink géén alcohol meer, want dat is ongezond
Makila, sport niet meer, want langer dan 30min bewegen is ongezond.
Makila, laat die snoep staan, eet eens gezond!
Makila, eet geen vlees, want dat is ongezond!
Makila, kijk geen TV meer, want die straling is niet gezond
Makila, bel niet meer met je GSM, want de straling is niet gezond ..
Makila, ga niet meer op reis, want alle vervoersmiddelen zijn slecht voor het milieu!
Makila, hou je protjes in, want al die CO2 die je hiermee uitstoot is slecht voor de opwarming van de aarde
Enzovoorts ..
Makila .. pleegt dan zelfmoord en hangt zichzelf op in de hoogste boom …
Ik bedoel maar: elke keer bij ELK onderwerp zie ik iemand de gemakkelijke oplossing aanreiken: stop er gewoon mee .. maar als je met alles moet stoppen (wat dan gewoon het geval is), dan leef je gelijk ne Kluizenaar en doe je niks meer
Drink met mate, alleen bij feestgelegenheden of met vrienden. En inderdaad, sterke drank of zwaar bier drinken is beter voor de portemonee omdat je er minder van kan drinken en dat dan minder kost
Maar dat is simpel gezegd, maar moeilijk gedaan.
Onlangs zei iemand:
Makila, drink géén alcohol meer, want dat is ongezond
Makila, sport niet meer, want langer dan 30min bewegen is ongezond.
Makila, laat die snoep staan, eet eens gezond!
Makila, eet geen vlees, want dat is ongezond!
Makila, kijk geen TV meer, want die straling is niet gezond
Makila, bel niet meer met je GSM, want de straling is niet gezond ..
Makila, ga niet meer op reis, want alle vervoersmiddelen zijn slecht voor het milieu!
Makila, hou je protjes in, want al die CO2 die je hiermee uitstoot is slecht voor de opwarming van de aarde
Enzovoorts ..
Makila .. pleegt dan zelfmoord en hangt zichzelf op in de hoogste boom …
Ik bedoel maar: elke keer bij ELK onderwerp zie ik iemand de gemakkelijke oplossing aanreiken: stop er gewoon mee .. maar als je met alles moet stoppen (wat dan gewoon het geval is), dan leef je gelijk ne Kluizenaar en doe je niks meer

Drink met mate, alleen bij feestgelegenheden of met vrienden. En inderdaad, sterke drank of zwaar bier drinken is beter voor de portemonee omdat je er minder van kan drinken en dat dan minder kost

-
- Jr. Member
alcohol is puur vergif voor het menselijk lichaam, en in de verste verte niet te vergelijken met al de rest wat je opnoemt. appelen niet met citroenen vergelijken he
Deels mee eens.
Iemand die niets liever doet dan bier drinken, neem die mens zijn bier af en die persoon sterft niet op zijn 85ste hoor. Hij/zij sterft ook niet op zijn 60ste moest hij/zij bier blijven drinken. Neen die mens sterft op zijn 50ste. Vul zelf maar in waarom dat zo is.
Alleen als die mens zelf wil stoppen en er van overtuigd geraakt dat het slecht is voor hem/haar dan leeft ie langer. Geforceerd iemand zijn plezier afnemen zal averechts werken.
Volstrekte onzin. Hoor het van iemand die er wél iets van weet: https://www.knack.be/nieuws/gezondheid/ ... 1577478233YelitBiros schreef: ↑24 december 2019, 13:05 alcohol is puur vergif voor het menselijk lichaam, en in de verste verte niet te vergelijken met al de rest wat je opnoemt. appelen niet met citroenen vergelijken he
Je mag zelfs dronken in het parlement staan te lallen - ze zouden beter daar eens een alcooltest afnemenzappiduppi schreef: ↑23 december 2019, 17:41Dat is alleen het geval als je in kennelijke staat van dronkenschap bent. Dus je mag perfect te voet rondlopen na twee bakken bier als je geen kenmerken van dronkenschap vertoont. Al is dat er maar weinig gegeven natuurlijk.
https://www.bing.com/videos/search?q=dr ... ORM=VDRVRV