Hoe op internet besparen? (ervaring met EDPnet)
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Hoe op internet besparen? (ervaring met EDPnet)
Absoluut! Dat bedoelde ik ook, maar dat had ik deze keer blijkbaar niet voldoende expliciet gemaakt :-)satsurfer schreef: ↑17 juni 2020, 00:58Mocht je er iets van kennen, zou je het omgekeerde zeggen.fropskottel schreef: ↑16 juni 2020, 22:14 Ik zou toch niet zomaar de kwaliteit van scarlet niet vergelijken met die van edpnet hoor...
Support van edpnet is veel sneller/capabeler dan scarlet.
-
Janmetvrees
- Jr. Member

Er is toch ook orange internet voor 20 per maand?
Niet bedraad en dus nooit hetzelfde. Voor een kleine gebruiker die in een streek woont waar de 4G altijd goed werkt zou het nog kunnen.
Ik neem aan dat je het over hun mobiele oplossing hebt. Bedraad internet hebben ze enkel in een pack.
Ik neem aan dat je het over hun mobiele oplossing hebt. Bedraad internet hebben ze enkel in een pack.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 17 juni 2020, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
gast9876
Op tenen getrapt? Ja, als mensen beweren dat Scarlet beter is dan Edpnet is omdat het Proximus spin-off is?SMGGM schreef: ↑17 juni 2020, 01:11 Er vraagt iemand wat de ervaring is met EDPnet 20/2 met als duidelijke motivatie prijs (zegt niet eens ongelukkig te zijn van Scarlet). Jouw voorstel is dan edpnet maar dan duurder dan wat ie nu betaald.
Ik heb duidelijk mijn ervaring gezegd en die lijk jij niet te ontkennen. Toch voel je je op je tenen getrapt en wil je er nog een belediging bovenop doen.
Je kon evengoed toevoegen dat edpnet XL sneller is maar wat duurder en iedereen jouw onzin besparen.
Begrijpend lezen kan moeilijk zijn ....
Heb 23 jaar ervaringen met ALLE providers en formules. En voor mij maar 1 die erbovenuit steekt....
Vroeg Scarlet of ik mijn eigen fritzbox mocht gebruiken en ook login gegevens van mijn VDSL lijn krijgen. Kreeg op een zeer onbeleefde manier te horen dat dit niet kon. Simpel....Ander en beter....
Je zit te 'janken' dat 20/2 te traag is.
Fijne dag nog SMGGM
-
gast9876
Mijn excuses dan, idd. duidelijke communicatie graag.fropskottel schreef: ↑17 juni 2020, 02:20 Absoluut! Dat bedoelde ik ook, maar dat had ik deze keer blijkbaar niet voldoende expliciet gemaakt :-)
-
gast9876
je hebt een product met TV+telefoon, en je gaat overschakelen naar 'Internet Only' product?tanku555 schreef: ↑16 juni 2020, 21:48 ik heb momenteel scarlet trio: 40 euro per maand.
Ik ga overschakelen naar scarlet loco: 32 euro(per maand).
Dus overschakelen naar EDPNET zou een besparing zijn van 7 euro(32-25). Door activeringskosten modem te betalen heb ik toch wel een héél lange terugverdiendtijd. En ook ja,....20/2 is wel zwak. Ik werk van thuis uit(telewerk) en wil toch zeker stabiel en snel internet terwijl de dochter op de tablet video's streamt.
Ja, is besparing, maar je hebt ook niet hetzelfde meer.
Scarlet Download 50 Mbps
Edpnet 35(33) €: 100 Mbps* (hangt af van uw afstand tot de centrale)
Scarlet Upload: 4 Mbps
Edpnet Upload: 40 Mbps*
Scarlet limiet: 500 GB (evt. extra 500 GB aan 5 €/maand)
Edpnet limiet: ONBEPERKT
Edpnet incl. vast telefoonnummer (met fritzbox aan 50 €, winkelprijs 130 €)
ik heb via reseller gewerkt en was setup 25 ipv 50 en doe het zelf: 0 € (evt. moet je zelf koperpaar wisselen op NTF2007 proximus aansluitpunt), en zelf je logingegevens in de bbox of fritzbox steken.
Je zou je Scarlet O-box ook kunnen gebruiken (als je hem niet moet inleveren). Persoonlijk vind ik deze niet gebruiksvriendelijk. (maar da's off-topic)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Waar klaag ik dat het traag is voor mij?satsurfer schreef: ↑17 juni 2020, 09:25 Op tenen getrapt? Ja, als mensen beweren dat Scarlet beter is dan Edpnet is omdat het Proximus spin-off is?![]()
Heb 23 jaar ervaringen met ALLE providers en formules. En voor mij maar 1 die erbovenuit steekt....
Vroeg Scarlet of ik mijn eigen fritzbox mocht gebruiken en ook login gegevens van mijn VDSL lijn krijgen. Kreeg op een zeer onbeleefde manier te horen dat dit niet kon. Simpel....Ander en beter....
Je zit te 'janken' dat 20/2 te traag is.Tja, in uw geval is toch duidelijk dat je underpowered bent. En gebruik je nog PC met Windows 98?
Zal ook niet helpen. If you pay peanuts, you get monkeys.
![]()
Fijne dag nog SMGGM
Ik zeg letterlijk dat het prima werkt (video calls, streamen, downloaden,...) zolang je geen meerdere dingen tegelijk doet. Als je alleen woont heb je alles zelf onder controle dus dan is het je eigen schuld als je verwacht al die dingen tegelijk te kunnen doen.
Voor mij is het ideaal, ik neem vrede met deze beperking omdat het mij niet stoort (voor mij was prioriteit prijs, geen limiet en bij voorkeur geen Proximus of Telenet). Ik vond het de moeite niet waard om €10 meer te betalen om meerdere dingen tegelijk te doen (maar ik zit geen netflix te kijken en terwijl te surfen).
De vraag was om ervaring te delen over hoe goed edpnet is als je van thuis werkt en iemand hebt dat thuis video zit te streamen.
Volgens eigen ervaring zal dit niet vlot gaan en is mijn advies alvast niet voor edpnet 20/2 te gaan.
Ik ga deze persoon niet betrekken in het politieke gedeelte van Telenet vs Proximus vs alternatieven want daar heeft die niets aan.
En nee, ik heb geen Windows 98.
-
gast9876
Tja, ieder zijn goesting.
2 Mbps in 2020, da's de klok 20 jaar terugdraaien.
Ieder zijn goesting. Zit hier op SPAARgids hé, en niet op userbase (was vergeten)
Ik sync constant, streaming van video (en zoon), voip,....
Als ik constant moet denken...oei, dit mag ik niet want ik heb meeting...oei, nu moet ik backups stoppen en dergelijke....pfff....nee hoor
Dat is die 8 (10€) dik waard. Als ik zie wat ik bij TN hiervoor zou betalen.
Je moet maar weten wat je wel en niet nodig hebt. Ik upload geen massa data en wat ik upload wordt in de achtergrond gedaan via Box (privé) en OneDrive (werk). Het is een achtergrond proces dat geen nadelige gevolgen heeft voor de andere werking. Wat boeit mij dan dat dit langer duurt?satsurfer schreef: ↑17 juni 2020, 10:30 Tja, ieder zijn goesting.
2 Mbps in 2020, da's de klok 20 jaar terugdraaien.![]()
Ieder zijn goesting. Zit hier op SPAARgids hé, en niet op userbase (was vergeten)Had een IT gast op het werk, zo rijk als de zee diep is, en was ook blij met Scarlet (snow ook)
. Had gezin nochtans hé.... Tja, doe zelfs de moeite niet om met zo'n gasten te discuteren. Zo gefocust om paar € te besparen, dat de rest niet van tel is.
Ik sync constant, streaming van video (en zoon), voip,....
Als ik constant moet denken...oei, dit mag ik niet want ik heb meeting...oei, nu moet ik backups stoppen en dergelijke....pfff....nee hoor
Dat is die 8 (10€) dik waard. Als ik zie wat ik bij TN hiervoor zou betalen.
Al het downloaden, streamen, video calls enz lukken toch prima.
De economie zou inderdaad vierkant draaien als iedereen zo zou redeneren, maar mensen die het minder breed hebben kan het wel een besparing opleveren. Het is immers misschien maar €10/maand voor weinig verlies in gebruiksgemak, maar als je dan ook €15 kan besparen in de winkel, €5 op je GSM abonnement, €20 op je elektriciteit / gas ...
Dan is het niet €120 op 1 jaar dat je hebt kunnen besparen maar €500. Daarmee kan je een spaarbuffer aanleggen, onderhoud mee doen in je huis dat je anders zou uitstellen, een onvergetelijk eindejaar mee vieren als gezin,...
Want helaas zo'n mensen ken ik ook. Klagen dat ze op het einde van de maand geen geld hebben en als je dan hun uitgaven bekijkt dan stel je je actief de vraag waarom ze €120 per maand betalen aan communicatie (intenet, tv en gsm) of een abonnement hebben op een BOXX terwijl je perfect Nest, Tado,... kan nemen dat geen dure abonnementkost heeft.
-
gast9876
Ik ben zeker prijsbewust en kom gerust toe op einde van de maand.
Mijn Orange prepaid herlaad ik 15 €/maand, soms maar 10 €, daar ik aan max. 20 GB data zit (gecumuleerd). Ik bel er NIET mee, en gebruik het belkrediet voor apps in de play store, abbo op Tado, TomTom, games voor zoon op PSN Store, busticket,....
Dus eigenlijk onbeperkt sms'en en surfen voor 0 €
af en toe gratis 3 GB data of cinematicket kinepolis. veel betrouwbaarder dan Mobile Vikings.
Och ja, AL mijn smartphones zijn 2dehands (max. 2 maand oud). Ook mooie besparing.
Bellen via voip. 2 € abbo/maand ONBEPERKT naar vast/gsm. Dit gebruik ik via smartphone EN op fritzbox thuis.
TV via een 'tv met een kaartje' op naam van de ouders op een Enigma2 sat+kabeldecoder. Orange of Telenet is vergeten een TOF filter op te plaatsen, na mijn opzeg. Blijkbaar doen ze dit ook niet meer. Kan opnames ook op stick plaatsen (gaat bij Telenet hun dichtgetimmerde box niet) En moest dat niet meer lukken. Dan gebruik ik wel vrtnu/vtmgo
Dus tv+internet+mobiel+gsm kost mij 35 €/maand ALL-IN. Tja, zou 27 € kunnen zijn, maar ik wil me echt niet zo gevangen voelen als jij.
Time is money.
Off-Topic: waarom moet je telkens een bovenstaande opmerking VOLLEDIG quoten? Maakt het toch niet echt overzichtelijk en leesbaar, het forum.
Dus eigenlijk onbeperkt sms'en en surfen voor 0 €
af en toe gratis 3 GB data of cinematicket kinepolis. veel betrouwbaarder dan Mobile Vikings.
Och ja, AL mijn smartphones zijn 2dehands (max. 2 maand oud). Ook mooie besparing.
Bellen via voip. 2 € abbo/maand ONBEPERKT naar vast/gsm. Dit gebruik ik via smartphone EN op fritzbox thuis.
TV via een 'tv met een kaartje' op naam van de ouders op een Enigma2 sat+kabeldecoder. Orange of Telenet is vergeten een TOF filter op te plaatsen, na mijn opzeg. Blijkbaar doen ze dit ook niet meer. Kan opnames ook op stick plaatsen (gaat bij Telenet hun dichtgetimmerde box niet) En moest dat niet meer lukken. Dan gebruik ik wel vrtnu/vtmgo
Dus tv+internet+mobiel+gsm kost mij 35 €/maand ALL-IN. Tja, zou 27 € kunnen zijn, maar ik wil me echt niet zo gevangen voelen als jij.
Off-Topic: waarom moet je telkens een bovenstaande opmerking VOLLEDIG quoten? Maakt het toch niet echt overzichtelijk en leesbaar, het forum.
Als dat jou gelukkig maakt, zoveel te beter.satsurfer schreef: ↑17 juni 2020, 11:19 Ik ben zeker prijsbewust en kom gerust toe op einde van de maand.Mijn Orange prepaid herlaad ik 15 €/maand, soms maar 10 €, daar ik aan max. 20 GB data zit (gecumuleerd). Ik bel er NIET mee, en gebruik het belkrediet voor apps in de play store, abbo op Tado, TomTom, games voor zoon op PSN Store, busticket,....
Dus eigenlijk onbeperkt sms'en en surfen voor 0 €![]()
Dus tv+internet+mobiel+gsm kost mij 35 €/maand ALL-IN. Tja, zou 27 € kunnen zijn, maar ik wil me echt niet zo gevangen voelen als jij.Time is money.
Als jij gelukkiger bent met een snellere verbinding, by all means, ga je gang. Jij aanziet het als gevang, ik helemaal niet.
Ik betaal uitsluitend 24.95/maand voor internet (GSM met 250min en 8GB is via het werk).
Maar het moraal van het verhaal, ieder beslist voor zijn eigen hoe hij/zij omgaat met het beschikbaar budget.
Als iemand vraagt wat zijn of haar ervaring is, dan deel ik de mijne en mag jij de jouwe delen (het is een vrij land) maar moet je niet gaan schieten als iemand zijn mening anders is dan de jouwe.
Haha, dit soort discussies komen steeds terug bij satsurfer
Als iemand de lat lager legt qua digitale behoeften dan satsurfer, dan moet het wel een bejaarde zijn met een Win98 PC, of een buitengewoon gierige mens. Is het nu echt zo moeilijk om niet denigrerend te doen over mensen die andere prioriteiten hebben dan jij?
Back on topic:
ik ben ook een zeer tevreden klant van EDPnet. Eerst XS-abonnement, later XL. Ik haal wel 'maar' 60/15 Mb, maar dat blijkt voldoende te zijn. De downloadsnelheid van 20 Mb was eigenlijk nooit een probleem, maar 2 Mb upload is te weinig als je NAS wil syncen naar de Cloud en dergelijke meer.
Als iemand de lat lager legt qua digitale behoeften dan satsurfer, dan moet het wel een bejaarde zijn met een Win98 PC, of een buitengewoon gierige mens. Is het nu echt zo moeilijk om niet denigrerend te doen over mensen die andere prioriteiten hebben dan jij?
Back on topic:
ik ben ook een zeer tevreden klant van EDPnet. Eerst XS-abonnement, later XL. Ik haal wel 'maar' 60/15 Mb, maar dat blijkt voldoende te zijn. De downloadsnelheid van 20 Mb was eigenlijk nooit een probleem, maar 2 Mb upload is te weinig als je NAS wil syncen naar de Cloud en dergelijke meer.
catsurfer:
>Dus tv+internet+mobiel+gsm kost mij 35 €/maand ALL-IN
Das mooi, zit daar ook je Orange abonnement bij + je voip kosten?
>Dus tv+internet+mobiel+gsm kost mij 35 €/maand ALL-IN
Das mooi, zit daar ook je Orange abonnement bij + je voip kosten?
-
gast9876
Jamesken, is Satsurfer ipv catsurfer
betaal 15 € prepaid (via B2B bons 13,30 € eigenlijk
) en gebruik die 15 € nog eens om aankopen te doen in Play Store, PSN Store, Abbo's...die ik anders ook zou doen....dus eigenlijk kost Orange Prepaid mij 0 €.
Edpnet: 33 € (1% ca$hback, daar betaling via VISA= 3,96 €/jaar korting)
Freevoipdeal (VOIP): 2 €
Orange: 0 €, zelfs 1,7 € extra
betaal 15 € prepaid (via B2B bons 13,30 € eigenlijk
Edpnet: 33 € (1% ca$hback, daar betaling via VISA= 3,96 €/jaar korting)
Freevoipdeal (VOIP): 2 €
Orange: 0 €, zelfs 1,7 € extra
Laatst gewijzigd door gast9876 op 17 juni 2020, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.