Hoe op internet besparen? (ervaring met EDPnet)
-
gast9876
Re: Hoe op internet besparen? (ervaring met EDPnet)
Blijkbaar kan SMGGM -ook niet begrijpend lezen.
Gedragsregels nalezen?
'Een quote is bedoeld om op een bericht te reageren als er al meerdere reply's tussen staan, hierdoor wordt het duidelijker waarop je een antwoord geeft, maar het is echter niet de bedoeling dat je bij al je antwoorden de vraag quote!'
Laatst gewijzigd door gast9876 op 17 juni 2020, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
mooi Satsurfer, dan zit je goed voor jouw profiel zou ik zo zeggen.
-
gast9876
Jamesken: zou ook 50/2 kunnen kiezen in mijn geval.
maar voor 35 €/maand ALL-IN, eet ik geen boterham minder.
Zit jij ook niet op userbase? (het leukere, constructievere forum)
maar voor 35 €/maand ALL-IN, eet ik geen boterham minder.
Zit jij ook niet op userbase? (het leukere, constructievere forum)
Laatst gewijzigd door gast9876 op 17 juni 2020, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Uiteindelijk ben ik niet bejaard, heb ik geen Win98 (al is mijn pc inmiddels 12 jaar oud maar met een SSD en wat optimalisatie-magie prima voor wat ik ermee doe) en ben ik prijsbewust maar kom ik niets tekort.Zwiertje schreef: ↑17 juni 2020, 11:36 Haha, dit soort discussies komen steeds terug bij satsurfer![]()
Als iemand de lat lager legt qua digitale behoeften dan satsurfer, dan moet het wel een bejaarde zijn met een Win98 PC, of een buitengewoon gierige mens. Is het nu echt zo moeilijk om niet denigrerend te doen over mensen die andere prioriteiten hebben dan jij?![]()
-
gast9876
Leg me geen woorden in de mond. Heb ik gezegd dat je bejaarde bent?
Tja, 12 jaar oud, en nog gebruiken voor werkdoeleinden en zoomen
Tja, dan beter 50/2 houden ipv 100/40. Waste of money.
herhaling
-
gast9876
Ik betaal minder dan die -in uw bewoording- 'bejaarde' en gierige mens (mijn bewoording), maar heb toch alles maximaal. snelheid/unlimited bellen/meeste mogelijkheden via een enigma2 receiver, Tier 1 Orange operator, prachtige Fritzbox, ipv die rommel die TN/Proximus/Orange 'gratis' geeft....
De cirkel is rond.
Heb mijn vader ook al advies gegeven om Edpnet XS + voip + Telenet te nemen. Goedkoper, maar ja....die hebben altijd schrik als ze geen TN of Proximus hebben.
Je hebt het allemaal goed uitgedokterd en je geeft vaak goede tips als het gaat over internet/bellen/tv. Je hebt ongetwijfeld de best mogelijke kwaliteit/prijs verhouding voor jouw behoefte.
Mijn reactie ging dan ook niet over de inhoud, maar over de stijl. Waarom altijd die kleinerende toon? Je hebt duidelijk genoeg objectieve argumenten om je punt te maken.
Mijn reactie ging dan ook niet over de inhoud, maar over de stijl. Waarom altijd die kleinerende toon? Je hebt duidelijk genoeg objectieve argumenten om je punt te maken.
Nee... de computer voor werkdoeleinde is een laptop ter waarde van bijna €2.000 (i7, 16GB RAM, 1TB NVMe).
Desktop pc is hoofdzakelijk web en data storage. Hier hetzelfde, toestel draait eigenlijk al 12 jaar prima (met maar kleine ingrepen zoals SSD)? Ik doe niet mee aan de wegwerpmaatschappij. Als iets goed draait en je bent er tevreden mee, waarom veranderen als de meerwaarde de meerprijs niet waard is?
Desktop staat wel gepland om te vervangen. Zodra Ryzen 3300X en B550 chipset moederbord wat beter in voorraad zijn.
Waarom zou ik overschakelen van 32 euro naar 33 euro(en waarschijnlijk nog activatiekosten betalen)satsurfer schreef: ↑17 juni 2020, 00:58Mocht je er iets van kennen, zou je het omgekeerde zeggen.fropskottel schreef: ↑16 juni 2020, 22:14 Ik zou toch niet zomaar de kwaliteit van scarlet niet vergelijken met die van edpnet hoor...
Support van edpnet is veel sneller/capabeler dan scarlet. Echt halve ambtenaren, en je moet er niet met moeilijke vraag afkomen, of ze horen het in Keulen donderen.
Dus constant zeggen, neem telenet/Proximus....dat is veiliger, getuigt van de grote domheid bij vele Belgen.
Ze hebben 40.000 klanten (zou veel meer moeten zijn)
en heb je snelheden eens vergeleken scarlet/edpnet? Je mag ook je eigen fritzbox niet gebruiken bij scarlet, terwijl.Proximus hem goedkeurt!!!
Het internet van scarlet of edpnet komt gewoon via dezelfde koperkabel hoor.
Orakelt U ook dat je beter Engie neemt, dan een goedkope electriciteitsleverancier, omdat je zonder stroom zou kunnen vallen?
Ik nu 2 jaar klant. 3 weken terug netwerkkaartpanne in Duitsland bij edpnet en simultaan hun backuplijn waar een technieker van een externe firma, een kabel tussen de deur stak, hebben we enkele uren zonder internet gezeten. Maar probleem? Nee, gewoon tetheren met fritzbox en smartphone en direct up & running.
Bij een andere klant was het eerste panne in 4 jaar!!!! Elke operator kent nu en dan pannes!!! Maar tijdens lock-down geen enkele!
en heeft telenet/proximus informatieve site?
https://issues.edpnet.be/
Tja, je kan ook XL versie nemen. 100/40 upload!
Kan je perfect streamen/syncen id cloud/zoomen en ONBEPERKTE limiet!!! Wat krijg je bij Telenet voor die prijs? 10 Mbps upload?
Dus jij bent een handelsreiziger die 70.000 km/jaar doet met een Dacia en klaagt dat je niet comfortabel kan reizen en rugklachten hebt, rolgeluiden, en veel onderhoudskosten
Tja, dan heb je eveneens duidelijk een verkeerde wagen gekocht.
Tja, je wil gewoon elke € omdraaien, en dan beweren dat edpnet niet voldoet?! Wat een kromme redenering. Betaal gewoon 10€ extra (ik betaal 33€/maand via edpnet reseller)...en je hebt een verdomd betrouwbaar product + hoge uploadspeeds en GEEN!!! limieten.
Dus aan iedereen hier, stop met die ONZIN te verspreiden dat Edpnet niet zo snel of betrouwbaar is. Je toont hiermee hoeveel je ervan kent (ironisch bedoeld)....Ik heb gn aandelen bij edpnet of verdien aan verkoop!!! Gewoon tevreden klant.
Loop in de reclames van Telenet.
Die verhoging van 50mb download naar 100mb download voel je toch niet bij "huis tuin gebruik".
Tot nu toe werkt scarlet degelijk bij telewerk(vergaderen, VPN, constant facturen in PDF downloaden) en dochter die streamt én ook nog partner die van thuis uit telewerkt én ik die in de achtergrond naar internetradio luister.
ik riskeer het mij niet om dan te downgraden naar 20/2 van EDPNET.
-
gast9876
normaal 50€ activatie, ik heb 25 € betaald. Staat trouwens hierboven zwart op wit.
Je kan fritzbox gebruiken. Veel betere router.
50/4 scarlet (dubbele downloadspeed, volgens U overbodig)
edpnet: 100/40(= 10x snellere upload)* op voorwaarde dat je niet te ver v/d centrale woont.
en GÉÉN beperking qua limiet.
gratis voipnummer INCLUSIEF!
Als.je dit allemaal overbodig vindt, blijf je bij scarlet.
Persoonlijk vind ik scarlet overpriced, voor wat ze bieden.
Puur op internet gezien wel, maar wij hebben jaren Scarlet gehad en we zaten op een hoger profiel dan 50/4. Is afhankelijk van waar je woont.satsurfer schreef: ↑17 juni 2020, 22:24normaal 50€ activatie, ik heb 25 € betaald. Staat trouwens hierboven zwart op wit.![]()
Je kan fritzbox gebruiken. Veel betere router.
50/4 scarlet (dubbele downloadspeed, volgens U overbodig)
edpnet: 100/40(= 10x snellere upload)* op voorwaarde dat je niet te ver v/d centrale woont.
en GÉÉN beperking qua limiet.
gratis voipnummer INCLUSIEF!
Als.je dit allemaal overbodig vindt, blijf je bij scarlet.
Persoonlijk vind ik scarlet overpriced, voor wat ze bieden.
-
gast9876
@Nairo Herhaling 3
En 't zal zeker gn 'uncapped' 40 Mbps zijn. 500 GB limiet blijft ook.
-
neo
De overstap was de moeite (of euro) waard in mijn geval. Maar voor een besparing van minder dan 5 EUR /maand zou ik dat waarschijnlijk niet doen. Liever focus om het verdienvermogen te verhogen. Maar ieder zijn stijl en keuze.
Ik heb diene 20/2 Mbps EDPnet al 9 maanden en... om aan te raden. Nooit problemen mee gehad.
Tuurlijk valt te zien of de snelheid voldoende is. Op 3 toestellen tegelijk lukt streamen in 1080p (FULL HD) probleemloos. Grote bestanden downloaden duurt iets langer maar we downloaden hier geen natuurfilmpjes dus ook geen last van.
Het kan handig zijn om te weten dat men op 1 dag van 20/2 Mbps naar 100/40 Mbps kan overstappen voor 10 EUR / maand extra.
Ik heb diene 20/2 Mbps EDPnet al 9 maanden en... om aan te raden. Nooit problemen mee gehad.
Tuurlijk valt te zien of de snelheid voldoende is. Op 3 toestellen tegelijk lukt streamen in 1080p (FULL HD) probleemloos. Grote bestanden downloaden duurt iets langer maar we downloaden hier geen natuurfilmpjes dus ook geen last van.
Het kan handig zijn om te weten dat men op 1 dag van 20/2 Mbps naar 100/40 Mbps kan overstappen voor 10 EUR / maand extra.
- miljonairtje
- Full Member

- Contacteer:
ALs er nog studerende kinderen in huis zijn is het misschien handig om een 'kot'-abonnement af te sluiten. Ik heb nu onbeperkt internet volume à max 300mbps download voor €25 per maand. Mooie deal vind ik toch.
Enige voorwaarden is dat je het niet combineert met TV én een emailadres opgeeft van een hogeschool of universiteit.
Enige voorwaarden is dat je het niet combineert met TV én een emailadres opgeeft van een hogeschool of universiteit.
-
gast9876
Edpnet-klanten meest tevreden over hun internetsnelheid
https://www.test-aankoop.be/hightech/te ... etsnelheid
dat wist ik al jaren.
https://www.test-aankoop.be/hightech/te ... etsnelheid
dat wist ik al jaren.