Hoe portefeuille met aandelen/fondsen bijhouden
TIP
- Frank de Rijken
- Newbie
- Contacteer:
Hoe portefeuille met aandelen/fondsen bijhouden
Hoe houden jullie bij welke aandelen jullie bezitten en wat de (hopelijke) opbrengst is ?
Vooral wanneer er deel- aan-,verkopen zijn wordt het moeilijker om dat bij te houden in een Excel'leke
Tips voor programma's of App's?
Vooral wanneer er deel- aan-,verkopen zijn wordt het moeilijker om dat bij te houden in een Excel'leke
Tips voor programma's of App's?
Laatst gewijzigd door Frank de Rijken op 15 januari 2019, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hoe portefeuille met aandelen/fondsen bijhouden
De Frankymatic van Mijn Kapitaal werkt goed. Google maar eens.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Frank de Rijken
- Newbie
- Contacteer:
Is mij niet duidelijk of dat nu al dan niet gratis is

ik lees ook "Om dit bestand te kunnen downloaden, heb je een sleutel nodig. Die krijg je thuis gestuurd als je je inschrijft op onze nieuwsbrief. Maar heb wel even geduld, dit kan een tijdje duren."
Het is een excelbestand met marco's als ik het goed begrijp ?
Het is inderdaad een excel bestand met macro's achter. Als je alles 1x hebt ingesteld, is het 1 druk op de knop en de koersen worden binnengetrokken. Dit zowel van aandelen als van fondsen,...
Het is gratis, maar je moet inderdaad wel eerst inschrijven op de nieuwsbrief.
Het is gratis, maar je moet inderdaad wel eerst inschrijven op de nieuwsbrief.
Op website van tijd.be kan men een heel interessante portefeuille aanmaken van aandelen en fondsen. U kan er heel wat info op vinden per aandeel of fonds.
Mijn portefeuille met aandelen staat op De Tijd en mijn fondsen staan in een portefeuille op Morningstar.
Ik doe dat in Excel met de XIRR() formule maar ik heb maar 2 fondsen.
Idem.
Zelf heb ik momenteel zes fondsen. Mijn tabel bevat vier kolommen (datum, fonds, aan- of verkoopbedrag, geannualiseerd rendement). Per aankoop creëer je dan een nieuw lijntje.
De data en waardes moet je dan wel steeds manueel ingeven en bijwerken.
-
- VIP member
- Contacteer:
Google sheets, haalt netjes alle gegevens binnen en verwerkt het direct.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Hier Excel, zelf gemaakt, zonder macro's.
Moet enkel de koersen zelf invullen. Zelfs voor 20 posities is dat niet lang werk. In Google finance staan al mijn aandelen toch opgelijst, en anders kijk ik in de Bolero app. Heb je meteen ook de waarde van opties en je cash ed.
Moet enkel de koersen zelf invullen. Zelfs voor 20 posities is dat niet lang werk. In Google finance staan al mijn aandelen toch opgelijst, en anders kijk ik in de Bolero app. Heb je meteen ook de waarde van opties en je cash ed.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Hier ook spreadsheet met XIRR berekening, en manuele ingave van actuele koersen. Misschien toch eens proberen dat te automatiseren, maar ik weet niet of LibreOffice of Gnumeric dat kunnen.
Portefeuille van De Tijd vind ik eigenlijk subliem.
Kan iemand me uitleggen hoe die Google Sheets of Excel met XIRR werken?
Kan iemand me uitleggen hoe die Google Sheets of Excel met XIRR werken?
Hoe monitoringen jullie de cash in jullie porrefeuille.: Echte cash op je effectenrekening maar ook spaarboekjes en tak21?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik hou voor cash gedeelte rekening met alles: cash op effectenrekening, spaarrekeningen én spaarbuffer, Tak 21, etc. In die optiek weet ik ook dat ik nooit onder bepaald percentage cash mag zakken (met in achterhoofd spaarbuffer, aan te leggen provisie grote aankopen, etc.).
cfr: Aandelenkoersen ophalen De Tijd op 29 november 2018 15:48