Hoe profiteren van een crash?
TIP
Hoe profiteren van een crash?
Ik verwacht dat de beurzen vanaf augustus serieus gaan beginnen dalen, met tot -80% tegen december.
Hoe profiteert men best van zo'n situatie?
Ik heb begrepen dat short gaan en turbo shorts het interessantste zijn, maar dat er allerhande nevenwerkingen zijn (stop loss etc).
En moest ik gelijk hebben, hoeveel winst kan je maken voor de fiscus je extra gaat belasten?
Ik heb begrepen dat short gaan en turbo shorts het interessantste zijn, maar dat er allerhande nevenwerkingen zijn (stop loss etc).
En moest ik gelijk hebben, hoeveel winst kan je maken voor de fiscus je extra gaat belasten?
Re: Hoe profiteren van een crash?
mag ik uwen glazen bol even lenen 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Een paar -betere- economische media hebben het inderdaad wel over 'n problematische maanden september/oktober voor de banken (oa LEAP/E2020). Ik zou echter gewoon even langs de kant gaan staan, de markt z'n ding laten doen en evalueren waar de koopjes zijn en welke bedrijven nog vrij stabiel lijken te zijn en potentieel hebben om er weer uit te kruipen.
Door inderdaad te shorten, maar als particulier kan je dat niet bij individuele aandelen, maar je kan het wel doen door bv lyxor short AEX, CAC, ... of andere short fondsen/ETF's te kopen.Sanem2 schreef:Ik verwacht dat de beurzen vanaf augustus serieus gaan beginnen dalen, met tot -80% tegen december.
Inderdaad met het nodige risico aan verbonden. Bezint eer ge begint. Ik blijf van zo'n zaken af.
.. door « gewoonSanem2 schreef:Ik verwacht dat de beurzen vanaf augustus serieus gaan beginnen dalen, met tot -80% tegen december.
bv. : AEX PUT DEC 2012 280,00 Laatkoers 9,55 € ( gisteren 12,95 € )
Stel dat de AEX ( 307,31 ) tegen dec. 2012 tot 150,00 gedaald is, dan heeft uw PUT een waarde van minstens 130,00 €
Hou er wel rekening mee dat de aankoop van 1 PUT contract betrekking heeft op 100 x AEX Index
Enkel voor gevorderde beleggers met optie-kennis !
-
anonymous6
"een daling met 80 %".
Met alle respect... Waar háált u het...? Weet u bijvoorbeeld wat de daling was op Zwarte Donderdag in 1929?
In totaal daalde de beurs tussen 1929 en 1932 van 381 punten naar 41 punten, een verlies van 88% maar dan wel in de loop van 3 jaar.
Stel u nu voor dat dit op 3 maanden tijd gebeurt... Theoretisch ga je stinkend rijk zijn met ge-short, maar ik zeg u dat in dat geval de Maya's gelijk krijgen, en de beschaving eindigt.
Met alle respect... Waar háált u het...? Weet u bijvoorbeeld wat de daling was op Zwarte Donderdag in 1929?
In totaal daalde de beurs tussen 1929 en 1932 van 381 punten naar 41 punten, een verlies van 88% maar dan wel in de loop van 3 jaar.
Stel u nu voor dat dit op 3 maanden tijd gebeurt... Theoretisch ga je stinkend rijk zijn met ge-short, maar ik zeg u dat in dat geval de Maya's gelijk krijgen, en de beschaving eindigt.
klopt bij een daling met 80% ben je beter af met een atoomschuilkelder en heel veel voedsel en goud.
op bankenaandelen heeft men ook een tijdje "shortselling" verboden.
Denk dat hetzelfde zou kunnen gebeuren bij gekochte putopties, moest de boel echt uit de hand lopen.
Met gekochte opties ( puts, calls ) kan je wel stinkend rijk worden ( of stinkend arm ) op korte tijd
op bankenaandelen heeft men ook een tijdje "shortselling" verboden.
Denk dat hetzelfde zou kunnen gebeuren bij gekochte putopties, moest de boel echt uit de hand lopen.
Met gekochte opties ( puts, calls ) kan je wel stinkend rijk worden ( of stinkend arm ) op korte tijd
Hoe ge met vakjargon, eenvoudige dingen moeilijk(er) kan doen lijken.Urbain schreef:.. door « gewoonSanem2 schreef:Ik verwacht dat de beurzen vanaf augustus serieus gaan beginnen dalen, met tot -80% tegen december.
Hoe profiteert men best van zo'n situatie?» PUT opties DEC 2012 te kopen !
bv. : AEX PUT DEC 2012 280,00 Laatkoers 9,55 € ( gisteren 12,95 € )
Stel dat de AEX ( 307,31 ) tegen dec. 2012 tot 150,00 gedaald is, dan heeft uw PUT een waarde van minstens 130,00 €
Hou er wel rekening mee dat de aankoop van 1 PUT contract betrekking heeft op 100 x AEX Index
Enkel voor gevorderde beleggers met optie-kennis !![]()
bedankt voor de suggesties, dat ga ik eens uitzoeken
vooral een mogelijk verbod zou ik ook moeten nakijken
ik reken tot 80% voor de extreme gevallen; daarbij denk ik vooral aan financiële instellingen die bvb staatsobligaties in rook zien opgaan
voedsel en goud ben ik nog een het bekijken
vooral een mogelijk verbod zou ik ook moeten nakijken
ik reken tot 80% voor de extreme gevallen; daarbij denk ik vooral aan financiële instellingen die bvb staatsobligaties in rook zien opgaan
voedsel en goud ben ik nog een het bekijken
Ik zou eerder op het stijgen van de rente gokken: http://finance.yahoo.com/echarts?s=TBT+ ... =undefined;" onclick="window.open(this.href);return false;
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Nog eens 80% er af voor alle bankaandelen? Dat worden dan allemaal centjes aandelen!
Not gonna happen...
Als het zonnetje maar blijft schijnen: http://finance.yahoo.com/echarts?s=KWT+ ... =undefined;" onclick="window.open(this.href);return false; 
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
terechte vraag, welke aandelen zouden het meeste lijden onder een crash?Stabilo86 schreef:Nog eens 80% er af voor alle bankaandelen? Dat worden dan allemaal centjes aandelen!Not gonna happen...
zoals gezegd verwacht ik vooral problemen rond staatsobligaties, en dan zijn het toch in de eerste plaats de financiële instelling die de zwaarste klappen krijgen
daarnaast zit KBC nog steeds aan 15 euro per aandeel, BNP aan 30 euro, ING aan 6 euro... nog veel ruimte om te zakken
ik neem ook aan dat het niet uitmaakt hoeveel de aandelen initieel waard zijn, zolang de beweging maar dezelfde is
btw als je short op een aandeel dat crasht, is je winst dan 100%?
en moest er een verbod komen, is dat dan enkel op nieuwe contracten, of ook op de lopende?