Hoe spaargeld internationaal mobiliseren?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
MobielSpaargeld
- Newbie

- Contacteer:
Hoe spaargeld internationaal mobiliseren?
Ik ben, met het oog op een eventuele deelname van Groen aan de regeringsonderhandelingen in België, op zoek naar buitenlandse banken om Belgisch spaargeld te parkeren.
Groen heeft duidelijk te kennen gegeven om de beleggingsvrijheid van pensioenfondsen te willen veranderen én om spaargelden vanaf 100.000 euro te onderwerpen aan een vermogensbelasting. Daartegen kan je je als onderdaan van een land niet verweren. Ik denk echter wèl dat de intenties van Groen een paniekreactie zou kunnen uitlokken bij de Vlaamse spaarder. Dat is niet in het belang van de Vlaamse spaarder.
Ik overweeg dus om bij de start van de regeringsonderhandelingen, en indien nodig, elke week een zeer klein deel van mijn spaargeld, zeg 0,5 of 1%, weg te halen uit België en in het buitenland te bewaren, en dat vol te houden tot de onderhandelaars schriftelijk tonen dat ze niet zullen raken aan de Vlaamse spaargelden.
Dat geld moet veilig zijn, en nièt onttrokken aan het oog van de Belgische fiscus, maar moet liefst de vrijstelling van RV kunnen genieten.
Groen heeft duidelijk te kennen gegeven om de beleggingsvrijheid van pensioenfondsen te willen veranderen én om spaargelden vanaf 100.000 euro te onderwerpen aan een vermogensbelasting. Daartegen kan je je als onderdaan van een land niet verweren. Ik denk echter wèl dat de intenties van Groen een paniekreactie zou kunnen uitlokken bij de Vlaamse spaarder. Dat is niet in het belang van de Vlaamse spaarder.
Ik overweeg dus om bij de start van de regeringsonderhandelingen, en indien nodig, elke week een zeer klein deel van mijn spaargeld, zeg 0,5 of 1%, weg te halen uit België en in het buitenland te bewaren, en dat vol te houden tot de onderhandelaars schriftelijk tonen dat ze niet zullen raken aan de Vlaamse spaargelden.
Dat geld moet veilig zijn, en nièt onttrokken aan het oog van de Belgische fiscus, maar moet liefst de vrijstelling van RV kunnen genieten.
Re: Hoe spaargeld internationaal mobiliseren?
En ps, je moet je geld in het buitenland ook aangeven (bij de NBB). Veel verschil zal het dus niet maken ...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
"maar moet liefst de vrijstelling van RV kunnen genieten."
hoe ga je dat in het buitenland doen ?
Je kan niet alles in het leven hebben he
wel de lusten maar niet de lasten
geld is wereldwijd belastbaar , net als de vermogenbelasting
hoe ga je dat in het buitenland doen ?
Je kan niet alles in het leven hebben he
wel de lusten maar niet de lasten
geld is wereldwijd belastbaar , net als de vermogenbelasting
Laatst gewijzigd door paul op 28 februari 2019, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Idd, als je ziet waar de sossen mee naar de verkiezingen willen trekken
De beproefde recepten, één en al jaloezie. Nog hogere belastingen ( weliswaar voor de "anderen"), "fraudebestrijding", de eeuwige mantra "het geld te gaan halen waar het zit" enz.
Meer van hetzelfde ...
Van deze boer geen eieren
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
de superijken aanpakken, die nemen dan toch gewoon een verhuisfirma over en die gaan in het buitenland wonen, simpel toch
Ik denk niet dat de groenen voor dergelijke maatregel een meerderheid gaan vinden in het Parlement. Dus lijkt het me niet zinvol om u daar zorgen over te maken. Vermoedelijk zullen de Groenen u veel meer geld afhandig maken met allerhande taksen, heffingen, bijdragen die ze zullen toepassen zaken waar je niet zonder kan/wil. Ze hebben nu eenmaal niet graag dat mensen genieten van de welvaart die de vrije markteconomie oplevert. Gelukkig is de kans klein dat ze de macht krijgen, en als het ooit zover komt: stem met je voeten en emigreer!
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Da's goeie raad als je jong bent. Maar als je wat ouder wordt liggen de zaken zo simpel niet meer. En het zijn meestal de landen waar het goed toeven is waar je zo gemakkelijk niet binnenraakt
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
En heb je speciaal om ons dit te komen melden, een nieuw account geopend op spaargids.beMobielSpaargeld schreef: ↑28 februari 2019, 17:12 ...
Ik overweeg dus om bij de start van de regeringsonderhandelingen, en indien nodig, elke week een zeer klein deel van mijn spaargeld, zeg 0,5 of 1%, weg te halen uit België en in het buitenland te bewaren, …
Thailand zou een goed land zijn om misschien een rekening te openen ?
en totaal absurd om elke week een zeer klein bedrag weg te halen, waarom niet alles ineens ?
Dan denk je dat het minder op valt zeker ?
en totaal absurd om elke week een zeer klein bedrag weg te halen, waarom niet alles ineens ?
Dan denk je dat het minder op valt zeker ?
Je spaargeld is het netto vermogen, voor je dat bijeen hebt, heb je er al belasting op betaald... Met ander woorden vermogensbelasting is een legale diefstal gepleegd door de overheid.
Idem erfenis/successie belasting.
ja, maar de "diefstal" is wel legaal,
je kan boetes krijgen als je het wil ontwijken
je kan alles diefstal vinden, maar denk dat geen enkele rechter daar oren naar heeft
je kan boetes krijgen als je het wil ontwijken
je kan alles diefstal vinden, maar denk dat geen enkele rechter daar oren naar heeft
-
MobielSpaargeld
- Newbie

- Contacteer:
Spaargeld is een drukkingsmiddel. ALS sommige politkeke partijen een welbepaalde bevolkingsgroep viseren door de grens voor vermogensbelasting op een belachelijk laag niveau te plaatsen, is wekelijks kleine bedragen wegsluizen een mooi drukkingsmiddel. Uiteraard heeft dat ekel zin indien een grote groep mensen dat doet.moneygirl schreef: ↑28 februari 2019, 17:30is niet enkel Groen die dit vraag hoor, SP-A, CV&V ook....
En ps, je moet je geld in het buitenland ook aangeven (bij de NBB). Veel verschil zal het dus niet maken ...
Een regering kan ook doodgewoon de belastingvoet optrekken idd.
Maar waar een regering nooit toe in staat is, is de banksector redden. Na verloop van tijd zal de banksector dusdanig onder druk omen te staan dat er moèt ingegrepen worden. De hoogte van de bedragen en de omvang van deelnemers van die kapitaalvlucht laat zien hoe breed gedragen het verzet tegen regeringsbeleid is, . Iedereen met een beetje spaargeld kan meedoen.
-
MobielSpaargeld
- Newbie

- Contacteer:
Ik spreek over Nl en D evt FR. Doel is om een wilde run od banken te vermijden. Kleine bedragen, weel deelnemers, wekelijkse overschrijvingen. Als ze willen verhogen ze de belastingtarieven. Maar wat ze nooit kunnen is de banksector redden. Vandaar: kleine bedragen. De sector bloedt dood tenzij de regering toegeeft.CarpeNoctem schreef: ↑28 februari 2019, 18:31Da's goeie raad als je jong bent. Maar als je wat ouder wordt liggen de zaken zo simpel niet meer. En het zijn meestal de landen waar het goed toeven is waar je zo gemakkelijk niet binnenraakt![]()
-
MobielSpaargeld
- Newbie

- Contacteer:
Het punt is dat je door overschrijvngen naar het buitenland, voor kleine bedragen, wekelijks en volgehouden de banksector onder druk zet. Het vermijdt een wilde run op de banken, èn je maakt een afkeurend statement tov het regeringsbeleid.
Heel hard heb je er blijkbaar nog niet over nagedacht, want FR en NL hebben ook een vermogensbelasting. In NL betaal je trouwens al vanaf een goeie 30.360 euro:MobielSpaargeld schreef: ↑26 maart 2019, 15:38Ik spreek over Nl en D evt FR. Doel is om een wilde run od banken te vermijden. Kleine bedragen, weel deelnemers, wekelijkse overschrijvingen. Als ze willen verhogen ze de belastingtarieven. Maar wat ze nooit kunnen is de banksector redden. Vandaar: kleine bedragen. De sector bloedt dood tenzij de regering toegeeft.CarpeNoctem schreef: ↑28 februari 2019, 18:31
Da's goeie raad als je jong bent. Maar als je wat ouder wordt liggen de zaken zo simpel niet meer. En het zijn meestal de landen waar het goed toeven is waar je zo gemakkelijk niet binnenraakt![]()
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... _vermogen