Hoe spaargeld weghalen bij BNP paribas
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Hoe spaargeld weghalen bij BNP paribas
Beste mensen,
Mijn ouders hadden ten tijde van de generale bank een spaarrekening voor mij geopend.
Omdat de rentevoeten bij bnp paribas fortis nog lager liggen dan ik zelf verwacht had,
zou ik mijn spaarcentjes willen overplaatsen naar Argenta.
Nu blijkt op de site van fortis dat je geld van spaarrekeningen enkel kan overplaatsen naar andere
rekeningen van bnp, of naar zichtrekeningen van mijn familie. Omdat noch ik, noch mijn ouders
een zichtrekening bij die bank hebben, is dit dus geen optie voor mij.
Het lijkt me een beetje van het zotte om al het geld in cash af te halen (en trouwens ook redelijk gevaarlijk).
Wat wordt er eigenlijk verwacht dat men doet in een situatie als deze?
(Het lijkt me hoe dan ook best om eerst het geld weg te maken vooraleer de rekening te sluiten, anders
zullen ze weer moeilijk gaan doen, vermoed ik)
mvg,
Jos Desmet
Mijn ouders hadden ten tijde van de generale bank een spaarrekening voor mij geopend.
Omdat de rentevoeten bij bnp paribas fortis nog lager liggen dan ik zelf verwacht had,
zou ik mijn spaarcentjes willen overplaatsen naar Argenta.
Nu blijkt op de site van fortis dat je geld van spaarrekeningen enkel kan overplaatsen naar andere
rekeningen van bnp, of naar zichtrekeningen van mijn familie. Omdat noch ik, noch mijn ouders
een zichtrekening bij die bank hebben, is dit dus geen optie voor mij.
Het lijkt me een beetje van het zotte om al het geld in cash af te halen (en trouwens ook redelijk gevaarlijk).
Wat wordt er eigenlijk verwacht dat men doet in een situatie als deze?
(Het lijkt me hoe dan ook best om eerst het geld weg te maken vooraleer de rekening te sluiten, anders
zullen ze weer moeilijk gaan doen, vermoed ik)
mvg,
Jos Desmet
Re: Hoe spaargeld weghalen bij BNP paribas
Waarom zou het gevaarlijk zijn om het geld cash af te halen? Je kan het toch in enkele keren doen? Denk je soms dat de struikrovers klaar zullen staan wanneer jij net de bank komt buiten gewandeld met dat geld op zak. Als je niet eerst op café gaat rondbazuinen dat je straks met een pak cash geld op zak gaat zitten zie ik geen enkel probleem. Ik snap soms niet waarom mensen zo angstig zijn.
Je zou deze vraag trouwens beter aan Fortis zelf stellen. Ik kan me perfect inbeelden dat je maar een half antwoord zal krijgen of dat ze je zullen vertellen dat je sowieso een zichtrekening zal moeten openen maar je kan het tenminste proberen. Als je toch zo bang bent dan zou je beter gewoon een zichtrekening openen, het geld doorsluizen naar Argenta en onmiddellijk alles afsluiten.
Het doet me trouwens nog steeds deugd als ik hoor of lees van mensen die weggaan bij Fortis.
Je zou deze vraag trouwens beter aan Fortis zelf stellen. Ik kan me perfect inbeelden dat je maar een half antwoord zal krijgen of dat ze je zullen vertellen dat je sowieso een zichtrekening zal moeten openen maar je kan het tenminste proberen. Als je toch zo bang bent dan zou je beter gewoon een zichtrekening openen, het geld doorsluizen naar Argenta en onmiddellijk alles afsluiten.
Het doet me trouwens nog steeds deugd als ik hoor of lees van mensen die weggaan bij Fortis.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb ervaring met dit onderwerp. Bij de definitieve afsluiting van je rekening (dus ook je spaarrekening)kan de bank je een gecertificeerde cheque meegeven (mits een paar euro kosten) of een overschrijving doen naar je nieuwe rekening. Zij doen daar niet moeilijk over. Het is dus wel nodig al over een nieuw rekeningnummer te beschikken bij Argenta. Dit is de meest veilige en efficiente methode lijkt me. Ik heb dit zo al een paar keer gedaan, en nooit een probleem mee gehad.
Als je een (spaar)rekening laat afsluiten bij een bank, en er staat nog geld op, dan moeten ze het resterende bedrag + de intresten die je nog tegoed hebt voor het lopende jaar, verplicht overschrijven naar de door jou opgegeven rekening bij een andere financiële instelling.
Ik heb dat bijvoorbeeld onlangs nog gedaan bij KBC. Het resterend bedrag (weliswaar niet veel meer) + de intresten werden rechtstreeks van mijn opgezegde spaarrekening bij KBC overgeschreven naar mijn nieuwe bankrekening elders.
Van een kennis die in een bank werkt, hoorde ik dat ze in zulke gevallen een ééndags-zichtrekening als tussenrekening openen, en dan onmiddellijk terug afsluiten.
Ik heb dat bijvoorbeeld onlangs nog gedaan bij KBC. Het resterend bedrag (weliswaar niet veel meer) + de intresten werden rechtstreeks van mijn opgezegde spaarrekening bij KBC overgeschreven naar mijn nieuwe bankrekening elders.
Van een kennis die in een bank werkt, hoorde ik dat ze in zulke gevallen een ééndags-zichtrekening als tussenrekening openen, en dan onmiddellijk terug afsluiten.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Louise schreef:
Een tussenrekening ? Voor welke heilige zouden ze dat nodig hebben ?
Om een rekening af te boeken eerst een tussenrekening openen om dan de tussenrekening over te schrijven naar de nieuwe rekening bij de andere instelling, dan de tussenrekening afsluiten en de af te sluiten rekening ook eens afsluiten

En die kennis werkt in DE bank ?
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik werk ook in een bank
Indien klant geld wil overschrijven van spaarrekening op z'n naam naar een andere rekening (andere financiële instelling), is dat perfect mogelijk. Enige voorwaarde is dat die rekening, naar waar men dient over te schrijven, een rekening is op eigen naam (of een gemeenschappelijke waar je mede-houder van bent). Neem een rekeninuittreksel mee van die rekening (om aan te tonen dat die op jouw naam staat) en ze moeten dat uitvoeren. Een tussenrekening is niet nodig.
Laat je dus niet afschepen bij Fortis!!
En dit is GRATIS!! Dus u geen cheque laten nemen (waar je kosten aan hebt..).

Indien klant geld wil overschrijven van spaarrekening op z'n naam naar een andere rekening (andere financiële instelling), is dat perfect mogelijk. Enige voorwaarde is dat die rekening, naar waar men dient over te schrijven, een rekening is op eigen naam (of een gemeenschappelijke waar je mede-houder van bent). Neem een rekeninuittreksel mee van die rekening (om aan te tonen dat die op jouw naam staat) en ze moeten dat uitvoeren. Een tussenrekening is niet nodig.
OK, bedankt voor de antwoorden allemaal!
@Wook: Inderdaad misschien nogal te achterdochtig van mij, maar als het te vermijden valt, waarom niet?
@Wook: Inderdaad misschien nogal te achterdochtig van mij, maar als het te vermijden valt, waarom niet?
Eigenlijk kan het simpel en zonder kosten. Laat een tijdelijke zichtrekening openen, deze zichtrekening wordt na 1 dag terug afgesloten zodat er gewoon tijd is om al je geld in 1 keer over te schrijven naar de andere bank. Ik heb dat daar ook al laten doen. Let wel: dit kan alleen van een gewone spaarrekening en NIET van een online spaarrekening. Maar ik vermoed dat het in dit geval geen probleem is.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ik heb dit laten doen om een online spaarrekening te openen. Ze maken dan een zichtrekening aan, schrijven het geld hierop (van gewone spaarrekening) over, en vervolgens naar de online spaarrekening. De zichtrekening wordt dezelfde dag nog afgesloten.Vaganzza schreef:Eigenlijk kan het simpel en zonder kosten. Laat een tijdelijke zichtrekening openen, deze zichtrekening wordt na 1 dag terug afgesloten zodat er gewoon tijd is om al je geld in 1 keer over te schrijven naar de andere bank. Ik heb dat daar ook al laten doen. Let wel: dit kan alleen van een gewone spaarrekening en NIET van een online spaarrekening. Maar ik vermoed dat het in dit geval geen probleem is.
Waarom kan dit niet van de online spaarrekening?
Sinds dit jaar kan je ook vragen aan je "nieuwe" bank (in casu ARGENTA) om alles voor jou te regelen. Je moet juist een formulier invullen met je "oude" rekeningnummerLouise schreef:Als je een (spaar)rekening laat afsluiten bij een bank, en er staat nog geld op, dan moeten ze het resterende bedrag + de intresten die je nog tegoed hebt voor het lopende jaar, verplicht overschrijven naar de door jou opgegeven rekening bij een andere financiële instelling.
toch ongelooflijk dat sommige banken geld durven vragen om een kantoorcheque uit te schrijven...
ik ben ook van mening dat indien je een rekening afsluit je het bedrag (kapitaal + intresten) kan laten overschrijven naar éénder welke rekening in België, en volgens mij kan je het ook gewoon cash meenemen.
ik ben ook van mening dat indien je een rekening afsluit je het bedrag (kapitaal + intresten) kan laten overschrijven naar éénder welke rekening in België, en volgens mij kan je het ook gewoon cash meenemen.
+1ted schreef:Sinds dit jaar kan je ook vragen aan je "nieuwe" bank (in casu ARGENTA) om alles voor jou te regelen. Je moet juist een formulier invullen met je "oude" rekeningnummerLouise schreef:Als je een (spaar)rekening laat afsluiten bij een bank, en er staat nog geld op, dan moeten ze het resterende bedrag + de intresten die je nog tegoed hebt voor het lopende jaar, verplicht overschrijven naar de door jou opgegeven rekening bij een andere financiële instelling.
Klopt, maar als dat een redelijk bedrag is niet zo veilig dan te laten overschrijven.zerre schreef:toch ongelooflijk dat sommige banken geld durven vragen om een kantoorcheque uit te schrijven...
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Waar jij deugd van hebt... Hoe een mens zo een frustraties kan meedragen. Beetje zieligWook schreef:Waarom zou het gevaarlijk zijn om het geld cash af te halen? Je kan het toch in enkele keren doen? Denk je soms dat de struikrovers klaar zullen staan wanneer jij net de bank komt buiten gewandeld met dat geld op zak. Als je niet eerst op café gaat rondbazuinen dat je straks met een pak cash geld op zak gaat zitten zie ik geen enkel probleem. Ik snap soms niet waarom mensen zo angstig zijn.
Als je bij een bank werkt moet je correcte info geven: een bakcheque kost niet persé geld bij Fortis, hangt af van je pakketFrisse Freddy schreef:Ik werk ook in een bank![]()