Hoe sparen(beleggen) voor kinderen ?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Hoe sparen(beleggen) voor kinderen ?
Ik heb deze vraag eerder al eens gesteld maar kom er gezien de situatie nog eens op terug.
1 .Heb enkele jaren voor de kinderen gespaard via Ethias first junior. Daar dit niets meer opbrengt mee gestopt.
2. Dan via Keytrade maandelijks Carmignac carminoine aangekocht. Begin me hier nu ook zorgen te maken wat betreft rendement.
3. Nu dacht ik van een tijdje ING Global Opportunities Fund gaan aan te kopen, zit dan wel maandelijks met de 9,75 euro transactiekosten.
Wat is jullie idee hierover ?
1 .Heb enkele jaren voor de kinderen gespaard via Ethias first junior. Daar dit niets meer opbrengt mee gestopt.
2. Dan via Keytrade maandelijks Carmignac carminoine aangekocht. Begin me hier nu ook zorgen te maken wat betreft rendement.
3. Nu dacht ik van een tijdje ING Global Opportunities Fund gaan aan te kopen, zit dan wel maandelijks met de 9,75 euro transactiekosten.
Wat is jullie idee hierover ?
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Hoe sparen(beleggen) voor kinderen ?
idem hier
1) Ethias gestopt met storten
2) Keytrade Fund Saving plan blijf ik wel verder storten, ondanks weinig of geen rendement momenteel voor de kids, hier heb ik wel vertrouwen in dat het rendement weer de hoogte in gaat.
3) ING Global opportunities Fund is een heel degelijk fonds, maar dat is (of was?) Carmignac Patrimoine ook
En als je dan nog eens die maandelijkse transactiekost hebt ...
Een beetje koffiedik kijken, maar ik blijf nog een tijdje bij Keytrade de kat uit de boom kijken
Niet voor niets dat Keytrade er snel Fund Investment Plan van gemaakt heeft en de 'saving' heeft laten vallen 
1) Ethias gestopt met storten
2) Keytrade Fund Saving plan blijf ik wel verder storten, ondanks weinig of geen rendement momenteel voor de kids, hier heb ik wel vertrouwen in dat het rendement weer de hoogte in gaat.
3) ING Global opportunities Fund is een heel degelijk fonds, maar dat is (of was?) Carmignac Patrimoine ook
Een beetje koffiedik kijken, maar ik blijf nog een tijdje bij Keytrade de kat uit de boom kijken
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb voor mijn zoon een spaarboekje met bovengemiddeld rendement ( Rabo ) , in combinatie met een gespreide aankoop van enkele goede obligaties.
Netto resultaat is tussen de 4 en 4,5% gemiddeld, vrij kapitaalszeker, en weinig of geen kosten.
Netto resultaat is tussen de 4 en 4,5% gemiddeld, vrij kapitaalszeker, en weinig of geen kosten.
ter info (bericht verschenen op 14 april jl.):
http://www.morningstar.be/be/news/artic ... leid=97298
Had ik ook al gelezen ja, alhoewel dat niet zoveel zegt.DirkVV schreef:ter info (bericht verschenen op 14 april jl.):
@Bermudaz, is zeker niet slecht.
-
Franscoppy
- Full Member

- Contacteer:
Waarom Rabo als OBK en VDK meer bieden op de kinder spaarrekening...
Ik vind een spaarrekening te weinig geven voor een termijn van +- 15 jaar.Franscoppy schreef:Waarom Rabo als OBK en VDK meer bieden op de kinder spaarrekening...
Volgens mij moet je voor een spaarformule toch een sterk defensieve belegging kiezen. ING Global Opportunities is dit helemaal niet (-42% in 2008), dit is een fonds met een bovengemiddeld risico (los van de kwaliteiten van dit fonds).
Als je het in de fondsen zoekt, en wil diversifiëren t.o.v. CP, dan zijn er nog wel een paar defensieve fondsen die hier al enkele malen zijn aangehaald. Ik denk bvb. aan Ethna Aktiv E, Best Managers, ...
En als er een goede obligatie op de markt komt, zeker meepikken.
Als je het in de fondsen zoekt, en wil diversifiëren t.o.v. CP, dan zijn er nog wel een paar defensieve fondsen die hier al enkele malen zijn aangehaald. Ik denk bvb. aan Ethna Aktiv E, Best Managers, ...
En als er een goede obligatie op de markt komt, zeker meepikken.
Misschien beter een pakketje Gimv kopen .