hoe stinkend rijk worden met Piet.
TIP
-
anonymous8
Re: hoe stinkend rijk worden met Piet.
Je zou ook een coach kunnen nemen, bv deze piet. Zo wordt er tenminste toch 1 piet rijk.
http://beursopleiding.be/wie-is-piet-vannoppen/
http://beursopleiding.be/wie-is-piet-vannoppen/
Wordt in die berekening over samengestelde intrest rekening gehouden met de Belgische belasting ?
Van het dividend van buitenlandse aandelen houdt men toch minder dan de helft over ?
Daarom is dat toch allemaal optimistisch vind ik.
Van het dividend van buitenlandse aandelen houdt men toch minder dan de helft over ?
Daarom is dat toch allemaal optimistisch vind ik.
-
pietpiraat
Lol.
Ambitie doorstoten naar P95 qua vermogen. Dat het met aandelen meeste kans heeft lijlt duidelijk. Maar je gaat hefboom nodig hebben om snel voldoende basis te hebben. Turbos op indexen lijken me meest voor de hand te liggen. Waarbij inkomsten dividenden hogerzijn dan te betalen interesten. Welke hefboom ? Hoog genoeg om vooruit te gaan maar je mag niet door stoploss gaan
Ambitie doorstoten naar P95 qua vermogen. Dat het met aandelen meeste kans heeft lijlt duidelijk. Maar je gaat hefboom nodig hebben om snel voldoende basis te hebben. Turbos op indexen lijken me meest voor de hand te liggen. Waarbij inkomsten dividenden hogerzijn dan te betalen interesten. Welke hefboom ? Hoog genoeg om vooruit te gaan maar je mag niet door stoploss gaan
Je vindt hem op de Place Vendome in Parijs. Hij heet Edouard en ligt daar al een jaar te stinken. Hij had ooit miljarden maar nu keert iedereen de rug naar hem.
Wacht... denk dat dat verhaal verkeerd is. Hij keert de rug naar de golddiggers en is nu trilionaire omdat hij deftige volkje werknemers heeft?
Maar misschien is jouw opgave op de test een instinker?
-
anonymous8
Rommel, gepromoot door banken, voor banken.pietpiraat schreef: ↑7 november 2018, 18:15 Turbos op indexen lijken me meest voor de hand te liggen. Waarbij inkomsten dividenden hogerzijn dan te betalen interesten. Welke hefboom ? Hoog genoeg om vooruit te gaan maar je mag niet door stoploss gaan
Niet als je ze juist gebruikt. Maar dat heb ik hier al eens uitgelegd.BEspaar schreef: ↑7 november 2018, 18:26Rommel, gepromoot door banken, voor banken.pietpiraat schreef: ↑7 november 2018, 18:15 Turbos op indexen lijken me meest voor de hand te liggen. Waarbij inkomsten dividenden hogerzijn dan te betalen interesten. Welke hefboom ? Hoog genoeg om vooruit te gaan maar je mag niet door stoploss gaan
-
pietpiraat
-
pietpiraat
-
pietpiraat
-
pietpiraat
prima tips voor de goede spaargidsers maar niet als de doelstelling is wordt rijk met wat risicoSparSpaar schreef: ↑7 november 2018, 10:14 met bankbiljetten.
Waag het toch enkele 'overlevingstips' te geven:
- deel goud
- deel obligaties
- munten zoals CHF en HUF (blijven bij crisis uit het vizier van de roverheden)
- Blackrock (IWDA en Co): max 25 %. Lijkt me het type van 'samen gevangen, samen gehangen'. Vertrouw niemand.
- Be first, wie bij crisis als eerste reageert, verliest het minst. Zie autosector, Melexis, Bekaert. Verkoop als de koers van een aandeel met 10% zakt. Kijk maar naar de beurs van dit jaar.
-
pietpiraat
geluksfactor ?, gaat dit altijd zo zijn
ga er vanuit dat Piet niet de kennis/kunde heeft om de juiste aandelen er uit te halen
geen stock picking
-
pietpiraat
daar kan ik me in vinden, rustig blijven zitten terrasje doen zal nodig zijn, met iedere dag nieuwe ondebroek en strategie gaan we er niet komen om stinkend en rijk te worden.dw schreef: ↑7 november 2018, 14:30
Of een andere overlevingstip: blijf rustig zitten op je (kwaliteits)aandelen, kijk hoe de dividenden blijven binnenstromen en ga een terrasje doen. Dat de koers van je aandelen daalt, boeit wie zijn geld niet onmiddellijk nodig heeft niet - en geld dat men wel onmiddellijk nodig kan hebben, hoort niet in aandelen (en ook niet in goud, vreemde valuta en de meeste obligaties) te zitten.
die dividenden is een andere koek, telkens weer herinvesteren en RV betalen,
-
pietpiraat
dan zal ie tussen 20-60 moeten bijsparen, met meer centjes beginnen, hoger rendement halen of ouder worden
bedoeling is toch om tegen dan aan 10voud te zitten
ja, MINSTENS 4 525 920,00 europietpiraat schreef: ↑7 november 2018, 20:18dan zal ie tussen 20-60 moeten bijsparen, met meer centjes beginnen, hoger rendement halen of ouder worden
bedoeling is toch om tegen dan aan 10voud te zitten
maar als 20 jarige zal je tijdens je loopbaan nog wel wat kunnen bijsparen, zodat het bedrag van 452 592 euro 'makkelijk' kan gehaald worden, " 10 % gedurende 40 jaar", dat haalt zelfs bijna geen enkel beursgoeroe